• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • LiveYourDreams

Jag skulle gjort en spolning, för o se så passagen är fri :)

• sockerpian

Men jag undrar lite...jag har ju blivit gravid nyss, så spermierna kan ju ta sig upp, men är det för att ägget ska fästa? men det fäste ju i livmodern på mig..är det inte troligare att man har brist på något hormon som gör att jag inte kan behålla ägget? eller är jag helt ute och cyklar?

• LiveYourDreams

Har du haft fler än ett mf?

• LiveYourDreams

Sockerpian: det tror jag mer på. Men aldrig fel o testa lite allt möjligt. Det tror jag på :)

• Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-02-12 13:44:08 följande:
    Ja du har nog rätt=) tack för hjälpen=) Kramar
    håller m liveyourdream å förhoppningsvis va d "bara otur" att d slutade i mf men d e inte fel å göra en ordentlig "helkontroll" faktiskt. ja fick göra vul å en hss, dom sprutade in kontrastvätska lr nåt sånt för å se hur äggledarna såg ut å på vul:en såg dom att slemhinnor såg släta å fina ut oxå. Kan dock inte komma ihåg om dom sa nåt speciellt om äggstockarna så nu börjar ja noja mig om dom e bra hehehe, slutar man nånsin analysera å oroa sig?! 
  • LiveYourDreams

Längtan: till mig sa han att äggstockarna o äggledarna e svåra o se, för de e för små. Men va passagen fri behöer du inte oroa dig för problem där iaf :)

• sockerpian

hahaha nej Längtan30...man slutar aldrig noja.

Efter 7 års försök och läsande om allt om barnlöshet känns det som om jag borde vara fullutbildad barnmorska nu.

har vänner som fått barn och inte har en aning om hur befruktningen äns går till i kroppen...en annan är ju så fruktansvärt medveten om allt!
    känns ganska fånigt att komma till mvc sen och bli upplyst om hur man ska leva och vad som är bra och inte..haha.

Jag gjorde ett vul efter mitt missfall och hon sa bara att hon inte såg något konstigt och att slemhinnan va tjock och fin?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012