• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-16 04:36:46 följande:
    Hur går det tjejer? Har vaknat av molvärk.. Det och superont i brösten. Har ett jävla humör med. Haha. Kanske bara är pms gånger 1000 men det klart man hoppas..
    Åh, det låter ju spännande! Håller tummarna för dig. Själv har jag inte några symtom alls, men det är ju också väldigt tidigt.
  • sockerpian
    Fröken Smilla skrev 2012-02-14 20:03:30 följande:
    Kram på dig.

Jag har också genomgått tre misslyckade försök, det sista försöket var tom en dubbelinseminering. Och jag fick flera gravsymtom, inklusive ett falskt positivt test. Tredje misslyckandet var riktigt hårt. För statistiken vill ju att jag skulle ha blivit gravid då.

Men man plockar upp sig från golvet till slut. Man ska bara tillåta sig vara ledsen först! Nu ser jag fram emot nästa försök, och håller tummarna för oss båda!
    Tack Fröken smilla, kram på dig med!
    Kan inte vara lätt att hålla modet uppe när man misslyckats 3 gånger, måste vara jättejobbigt! Men som sagt man kan ju inte bara ge upp, vad är alternativet liksom?
    Jag är lyckligt lottad som blev gravid direkt, men vad gör det när det ändå inte blir något...Jag tänker i bland att det vore bättre om jag misslyckats första gången i stället, men nu vet jag ju iallafall att jag funkar och att det kan bli något nästa gång eller åtminstone framöver. Det va underbart att få det där plusset och känna sig gravid...längtarHjärta

men nu väntar jag som sagt på mensen, så denna helg har jag tänkt att bara vara som vanligt och kanske dricka lite vin..det är jag värd eller 2 månaders torkaSkål

Håller verkligen tummarna för att du lyckas nästa gångSkrattande, när blir det?

kramar
  • Duvan
    Fröken Smilla skrev 2012-02-14 20:03:30 följande:
    Kram på dig.

Jag har också genomgått tre misslyckade försök, det sista försöket var tom en dubbelinseminering. Och jag fick flera gravsymtom, inklusive ett falskt positivt test. Tredje misslyckandet var riktigt hårt. För statistiken vill ju att jag skulle ha blivit gravid då.

Men man plockar upp sig från golvet till slut. Man ska bara tillåta sig vara ledsen först! Nu ser jag fram emot nästa försök, och håller tummarna för oss båda!
    Tack för peppning:)

Jag ser verkligen fram emot nästa försök, då ska det bara sätta sig!!!!  Håller också tummarna för oss båda och alla andra här:)

Jag och min sambo åker ner till Storken nästa äl dvs slutet på februari...åh nu längtar jag så..
    Funderar på att välja anonym donator istället för öppen pga av prisskillanden.

Hur gör ni andra här, öppen eller anonym?

Kram
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-02-16 20:28:19 följande:
    Tack för peppning:)

Jag ser verkligen fram emot nästa försök, då ska det bara sätta sig!!!!  Håller också tummarna för oss båda och alla andra här:)

Jag och min sambo åker ner till Storken nästa äl dvs slutet på februari...åh nu längtar jag så..
    Funderar på att välja anonym donator istället för öppen pga av prisskillanden.

Hur gör ni andra här, öppen eller anonym?

Kram
    Håller tummarna allt ja kan att d tar sig nästa gång!

Förstår att du längtar, ja blir tokig minst en gång om dan hahaha men å andra sidan har ju vi lite längre t vi åker å gör vårt första försök i maj lr juni. ;) Vi kommer ta anonym donator, på Gyn Grönlund..förhoppningsvis tar d sig, vi har iaf sagt att vi ska prova i Danmark eftersom vi måste vänta t september lr oktober (ifall d inte drar ut på tiden m dom före i kön) innan vi får göra d på Sahlgrenska. Vi har inte pratat så mkt om d, anonym kontra öppen, en fördel att anonym donator e billigare helt klart å vi hoppas att barnet (barnen om vi får fler m åren vilket vi önskar såklart!) inte kommer bry sig så mkt om vem donatorn är. På reproduktionsmedicin sa dom att de flesta inte gör d eftersom sambon kommer va pappa, fast inte biologiskt då. 

Ska bli spännande att höra hur d går för dig, å er andra som försöker! Kram 
  • Fröken Smilla

Sockerpian - Jag vet inte riktigt när jag ska iväg igen. Jag tänkte dessutom hålla det lite för mig själv, för att inte spela upp det så mycket. Det blir så många förväntningar ändå... Jag har flytt och jobb på huvudet just nu. Känns bra att inte bara ha bebisverkstad i skallen

Duvan - jag kör på anonym. Lång historia egentligen, jag tycker det känns mest rätt. Jag har dessutom valt en klinik där det inte finns något alternativ till det.

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • LiveYourDreams

Vi har anonym. Är på bim-4 och känner egentligen samma som när jag har pms. Ett jävla humör och ont i tuttarna. På söndag ska vi testa, känns just nu som om det inte tagit dock :(

• LiveYourDreams

Är på bim-3. Känns som det är mens på gång här tyvärr :(

• Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-18 07:36:44 följande:
    Är på bim-3. Känns som det är mens på gång här tyvärr :(
    Faaaast alla säger att de haft menskänningar när de varit gravida håll hoppet uppe!! Jag håller det uppe för din skull iaf
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012