• MygganMy

Vi som ska börja inseminera 2012

Jag blir 30 i år...:/ Kommer inte hinna få barn innan jag fyller- vilkert ger en grym ångest när jag tänker på det :/

• MygganMy

Jag har haft lite ont över äggstocken- båda gångerna- vet inte om det är så, eller om jag överanalyserar (sken gravid). Jag fick ju minus men gick över bim två dagar efter första inseminationen.

Jag blev inseminerad på nytt i måndags- sex dagar sedan alltså :) 

• MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-01-28 18:17:57 följande:
    Ja e 31, huuuuuuu vilken tant hehehe. Tungan ute

D hade ja oxå, men i "barnskaffningssyfte" säger dom att d e UNGT, iaf när ja har pratat m läkare å bm på reproduktionsmedicin. Huvva ja kommer va 32 när ja blir mamma första gången om/när ja blir gravid i vår/sommar, 30-31 e ju ingenting! 
    Längtan 30- Jag vet att vi inte är så gamla- men det var som en av "sakerna" på min listan, det och att gifta mig..:P Töntigt jag vet.

Läste att du varit på dåligt humör, jag vet hur det är, det här är en jobbig tid. Både i väntan på att komma igång och sedan (den vi är i nu) att få veta resultatet.

Förstår att vi har haft tur med donatorköer- i umeå var det ingen, så vi fick inte vänta något extra efter vårdgarantin (3mån). Men då hamnade våran utredning mellan stolarna flera gånger däremot. Så våran utredning tog ca 1,5år...:/ Undra omman någonsin är nöjd? ;)    
  • MygganMy

Jag hoppas också, men sist var jag helt övertygad om att jag var gravid (kände alla krämpor)- den här gången har jag inte alls lika ont som jag hade sist tycker jag. Så jag försöker hålla förväntningarna nere..:/

Jag bor ju i norr- så här uppe är jag ganska sen med att få barn, många kompisar som är inne på sitt andra :(+ att vi varit ihop snart fem år så folk börjar fråga lite smått.  

hur många försök får ni landstingsfinansierat? 

• MygganMy
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-29 19:16:06 följande:
    Snart 32. Har velat bli gravid länge så jag försöker sluta ha ångest över åldern. Åren går i alla fall liksom, med eller utan panik så det är skönare att försöka släppa det. Men svårt.

Så sant så, tiden går ändå :/

När får du åka på första behandlingen? 
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-01-29 19:45:49 följande:
    Om vi gör d här hemma får vi 2-3 inseminationsförsök innan man går över på IVF. Tror läkaren sa att man får 3 fulla IVF:er i vårt landsting...

Kan tänka mig att d e jobbigt, ja kommer nog resonera likadant men d får tiden utvisa. Hoppas d går bra för er å att ni får ett +  

Vi får 3 inseminationer och en ivf (två ivfer tror jag det går som)- norrland har bland de hårdare reglerna..:/
  • MygganMy
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-29 19:50:11 följande:
    Hoppas det blir i februari, men om jag har riktig otur krockar det med en jobbgrej som är väldigt svår att smita från och då blir det mars.

mmm, det är att man ska komma iväg också..:/ Då hoppas jag att du hinner iväg i februari :D
  • MygganMy
    sunsed1 skrev 2012-01-29 22:47:40 följande:
    Jaha, där kom mensen som väntad.

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Men nu är det bara ca 14 dagar kvar innan jag ska försöka igen.

Lycka till er andra

Man blir orolig, beklagar.. :(

Stor statistiken ligger att 65% är gravida efter tre försök.. 
  • MygganMy
    Binaaa skrev 2012-01-30 15:30:05 följande:
    Meningen var att vi skulle in till stork imorgon eller på onsdag. Men min gynekolog ringde mig imorse och berättade att jag har grova cellförändringar på livmodern, grad 3. så jag måste opereras. Hon sa att det kunde ta 6 månader innan man kommer till Just nu känns allt skit och jag lämnar denna tråden eftersom detta inte är aktuellt för mig längre och jag blir bara deppig av att tänka på det. Men lycka till för er andra.

Huvva Binaaa, hoppas allt går bra
  • MygganMy
    Zarah-Maria skrev 2012-02-03 23:36:49 följande:
    Hej alla!

Jag är ny på denna tråden, har tyvärr inte hunnit läsa alla inlägg.

Jag har en fråga som ni kanske kan svara på. Jag ska försöka med inseminationer och har nu börjat testa ÄL. När har ni åkt till klinik för o göra insemination? Vilken dag, den första dagen testet visar positivt, före, efter?

Jag bor i Norrköping och har tänkt åka till danmark så det e ju en bit o resa.

Tar gärna emot alla tips o råd ni har

Lycka till allihopa som försöker.. =)

Hallå- Välkomen till denna tråd. Dagen efter positivt utslag på CB digitala äl test åker vi ner. Båda gångerna vi varit har ägged då hunnit släppa - så jag tror min mens kommer imorgon :(. Ska försöka få komma samma dag det ger utslag nästa gång-men det är väl inte säkert man får det :/
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012