• MygganMy

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-02-07 18:35:17 följande:
    Förlåt! Blandade ihop dig med någon annan...  Hade ägget släppt vid insem eller inte?

Yepp- därför jag trodde det var för sent, och surade och sa att kliniken bara ville tjäna pengar när vi åkte hem :/.
  • MygganMy
    jenniekk skrev 2012-02-07 18:42:34 följande:
    Tror det är mycket tillfälligheter som gör att man lyckas eller inte?

Vid min första insem hade ägget släppt, vid andra hade det inte släppt och nu vid tredje försöket hade det inte släppt. Tror dock att det är bäst att spermierna ligger och väntar i äggledarna vid ägglossningen problemet är ju bara att man inte vet vid ostimulerad insemination när ägget släpper...
    Precis, tillfälligheter... men grymt irriterande att det inte finns statistik! Mina ägg hade släppt båda gångerna (också ostimulerad), jag tror dock ostimulerat är bra- då blir det mest naturligt och släpper inte innan det är moget... Fast jag jobbar ju inte med det här :P
  • MygganMy
    Duvan skrev 2012-02-07 18:50:28 följande:
    Grattis MygganMy:) åh va roligt. jag skall nog ta och köpa lite bidrottningsgele:) vart köpte du det?

Tusen tack Duvan, Life butik men det var beställningsvara här i alla fall...
  • MygganMy

Jag bytte ju även donator den här gången också- vet inte om jag sagt det :D. *Kanske värt att testa?

• MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 19:57:25 följande:
    Jag tyckte donator grejen kändes väldigt surrealistisk o komisk. Nummer o färger o vikt o yrke.. Hur ska man välja liksom? Tog den som matchade min tjejs färger bäst :p

Vi gjorde ju i umeå- så vi blir tilldelade donator. men jag håller med dig. Vad vill man att de ska ha för yrke liksom? Hantverkare eller teoretiker?

Roligt att ni tog i sin sambos färger-  likhet blir ju även mycket sättet.. Vi kommer nog inte säga att vi använt DI i första hand 
  • MygganMy
    jenniekk skrev 2012-02-07 21:21:19 följande:
    Hur tänker ni angående att ni inte ska berätta i första taget?

Vi kommer vara helt öppna med det. Våra familjer och närmsta vänner vet att vi försöker med DI och om /när vi lyckas bli gravida så kommer vi vara helt öppna med det. Inte skrika ut för hela världen men kommer det upp naturligt eller att någon fråga så kommer vi berätta.

Barnet kommer också självklart få veta.

Hur tänker ni andra?
    Vi tycker det är en privatsak hur vårat barn blev till. Jag förstår att många väljer annorlunda, men i och med att min sambo har haft nog promblem med sin serilitet och nuvarande medicinering så vill vi ligga lågt med att vi behövde assisterad befruktning. Vi bor även på en liten ort där folk surrar mycket så jag ser inte varför greta i kassan på coop ska veta "i viken ställning" vi fick vårat barn...:P

Det ändrar sig säkert över tidens gång och barnet har rätt att veta, om inte annat är det bra att den vet om den skulle behöva hjälp innom sjukvården  :)
  • MygganMy
    Äppelblad skrev 2012-02-09 16:04:01 följande:
    Har BIM-1 idag och kunde inte hålla mig utan testade. Negativt.
    Men läkaren sa att jag inte skulle testa före veckoslutet, så helt utan hopp är jag väl inte än.

Har fortfarande ont i brösten (det har jag haft sedan några dagar efter inseminationen) och en värk i magen som inte känns som mensvärk.
    Då håller jag tummarna för dig :)
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-10 12:45:05 följande:
    hahahaha varför säger alla d!? doktorn sa d, barnmorskan sa d, men ja e jättenojig iaf hehe.
    Haha,, tror inte man räknas som gammal innom denna sektorn förens 38 ungefär... och jag har för mig att vid 42 får du ju inte ens hjälp längre :/
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-10 12:48:59 följande:
    å ja hade faktiskt (lr ja snarare vi alltså) hade inte haft nåt emot att få tvillingar, även om vi räknar oss som lyckligt lottade om vi får EN bebbe :-P

Göra bort allt på en gång :). Jag har tyvärr inga anlag för det så det är nog bara ett där inne. Längtar till vul:en nu för att se att det sitter på rätt ställe! Tror ni man någonsin slutar oroa sig?
  • MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-10 12:56:07 följande:
    Nej, lr jag tror iaf att man "letar spöken" å "tänk om" iaf e ja sån som person. Hade ja varit smart, hade ja ju släppt funderingar å oro redan förra månaden när ja gjorde min äggledarkontroll å fick veta att slemhinnor mm såg fint ut å inga förträngningar, men nejdå fortsätter ju hitta grejer att noja över..suck på mig haha.

;), mmm man söker nog saker. Nu är jag rädd att vi inte kommer rymmas i huset- jag vill inte ha barnvagnen i uteförrådet.. även rädd att jag ska bli skitfet- banala saker :P
  • MygganMy
    Äppelblad skrev 2012-02-11 16:30:22 följande:
    BIM+1 idag, testade negativt och tecken på att mensen är på väg.

Första försöket på insemination misslyckades alltså. Försöker samla kraft och blicka framåt mot nästa månad.

Fan Äppelblad- tänkte på dig så mycket igår, fast så länge den inte kommit fullt ut ska man väl hoppas. Annars får ni ta nya tag på ett par veckor :)
  • MygganMy

Jag har hört/läst statistiken att 65% blir gravida inom tre försök.. Men jag tycker att dessa siffror egentligen inte borde vara så svåra att mäta! Tänk vilken konkurrens möjlighet för klinikerna om de hade visat ordentlig och bra statistik.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012