• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Binaaa

Hej!  Va spännande! 
    Ja, tiden går inte speciellt fort när man väntar...

Min äl ska äga rum nästa söndag, den 8e. Så då hoppas jag på att äntligen(!) få börja! Solig

Testar du på morgonen? 
    Jag köpte clear blue äl-test förra månaden och testade. Först testade jag kvällen innan jag skulle ha äl, då gav den inget utslag. Sen blev det en glad gubbe på morgonen som sedan försvann på kvällen igen. Är orolig att jag ska missa det på nått viss! Tur vi har nära till Danmark. Har ni också det?

Kram!

• Binaaa
    Duvan skrev 2011-12-29 14:27:17 följande:

Jag har ju lite oregelbunden cykel, mellan 28-34 dagar.
    Men de sa på Storken att jag skulle börja testa på dag 26 för att inte missa äl. De rekomenderar att man testar både på morgon och kväll. Så det gjorde jag.
    Om jag får positivt på stickan på morgonen så kommer jag göra en dubbelinsemination denna gång. samma dag plus dagen efter.

Jag håller med dig, man vill verkligen inte missa äl.

Vi bor ju i Göteborg så det är lite längre att köra...men vad gör man inte...:)

Har ni varit på Storken och träffat dem?

Kram 

Ok det låter klokt med dubbelinsemination, det ökar ju chanserna att pricka rätt!
    Nej vi var aldrig där, utan hade vårat  journalsamtal  per telefon. :)
    sockerpian skrev 2011-12-29 14:19:44 följande:
    Hej på er! här hör jag hemma känner jag =)
    Jag och min sambo har försökt i 6 år, utredningen har skötts väldigt dåligt och vi har blivit bortglömda och rent ut sagt överkörda av vården.
    Vi fick reda på att min sambo är helt steril förra året, men ändå har inte mycket hänt.
    Nu har vi fått tid i Danmark och ska på journalsamtal på Storkklinik den 5 januari =)
    Har varit och inhandlat massa ägglossningstester.
    Ska bli så spännande=)
    Hade varit kul att följas åt..
    Hej! Så himla trist att höra att ni fick så dålig vård. Det är ungefär samma som vi. Vi fick reda på att han vart steril och att det kunde bero på hans medicin (testosteron) han tar för sin testosteronbrist. Läkarna verkade inte veta särskilt mycket om det utan bad oss att vänta, och då kände vi oss också bortglömda Obestämd De sa att spermierna kunde komma tillbaka, men när vi hade frågor så fräste doktorn " Vi har inte tid med er, vi har andra patienter!" Så då beslöt vi oss för att köpa ett usb-microskop själva. Kollade regelbundet i ett halvår men inte en enda spermie så långt ögat kan nå. 

Det är bra att vi har vårt kära grannland Hjärta 
    Och det är skönt att kunna följas åt när man går igenom samma saker, och dubbelt så spännande Flört
    Kram
  • Binaaa

ja de vi kollar med ger en 800* förstoring... Men vi har inte tillförlitat oss på det till 100% utan han har gått till sin endokrynolog (som haft hand om hans testobrist) en gång i månaden och gett blodprov och spermaprov.... Men RMC har vi inte hört ett ljud ifrån sen vi fick veta att han var steril Rynkar på näsan

När vi bestämde oss för en donator så tittade vi på Cryos alla donatorer och lyssnade på deras inspelningar osv. Vi båda föll pladask för en! (han var öppen) och hade slutat att donera, så för att vara på den säkra sidan så reserverade hans strån. Drömmer 

• Binaaa
    Duvan skrev 2011-12-29 20:05:53 följande:
    Vi har valt öppen donator.
    Vi velade fram och tillbaka men känner att det känns bäst med öppen donator.

Storkkliniken har en uppdaterad lista varje måndag med donatorer man kan välja mellan. Där finns med hårfärg, ögonfärg, yrke, vikt och blodgrupp.

Vi beställer inte direkt av en spermabank. Men jag ser att ni skall göra det Binaaa. Hur funkar det?
    Hur långt innan insemination måste man beställa därifrån för att det skall komma till Storkkliniken i tid?
    Man kan se kort på donatorerna som barn där eller?
    Jag vet faktiskt inte, vi sa till direkt att vi hade valt donator och då sa dom att de samarbetar och köper från Cryos... i o med att det förmodligen blir av på en söndag så tänkte jag påminna dom igen. Ja det stämmer, många har kort som barn som man kan se :) 

Så kul att vi alla kommer göra det ungefär samtidigt! Jättespännande!  
  • Binaaa

Hej! 

Vi valde stork för att vi fick höra att de pratade svenska. Och att man kunde ha sitt journalsamtal på svenska.
    Då Danska är som kinesiska för oss, så kändes de ganska viktigt Skrattande 

Vi började med att maila kliniken och sen journalsamtalet hade vi per telefon med en svensk. Jag vet att de sa att hon är rätt så "uppbokad" så vi fick vänta lite längre på att ha vårt samtal. Men det var de värt.

Sen priserna kollade vi igenom lite snabbt hos några olika, men eftersom vi valde donator hos Cryos så kändes själva summan för arbetet som klinikerna gör liten i jämförelse....  

Gott nytt år! Tomte 

• Binaaa

Ville bara önska er alla ett gott nytt år!! Och jag hoppas att 2012 blir året då vi vi alla plussar! Baby

• Binaaa
    Duvan skrev 2012-01-01 17:12:51 följande:
    Gottnytt år,  Jag känner också att 2012 kommer bli ett jätte bra årGlad

Jag började testa me äl stickor imorse...det är dag 26, så lite tidigt. Men de sa att det är vikigt att börja tidigt så man fångra upp när det går från negativt till positivt.

Det står ju att alkohol kan påverka resultatet....blev ju ett par glas champange igår...
    När är det beräknat att du ska ha äl? Jag ska ha på Söndag, men ska oxå testa innan för att vara säker på att ja inte missar det.
  • Binaaa

Ååå nu har jag lite ångest... Jag måste följa med min sambo till Tokyo i övermorgon (torsdag)
    Det innebär att jag inte kan inseminera mig på Söndag utan måste vänta till nästa Äl Gråter  vi som verkligen sett fram emot detta och längtat ihjäl oss efter söndagen... 

• Binaaa

Kommer hem igen den 17e. Har nästa Äl den 4e Februari. Drygt när man väntat på dagen så länge men jag antar att tiden kommer gå fortare i Japan. Kommer ha datorn med mig så jag kan iaf följa er andra nu när ni ska göra det! Drömmer

Föresten! Fick ett brev av min gynekolog att de hittat "lätta cellförändringar" på min livmoder. Ska dit och ta om cellprovet. Är det någon av er andra som har erfarenhet av det? Spelar det någon roll för inseminationen tro?

Kram! 

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012