• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon

Tack Minaz!

Tråkigt att höra om dina motgångar. Håll ut! Det tog oss närmare fyra år att nå plusset, så plötsligt hände det och jag upplevde det som att allt det bittra ledsna bara rann av. Otroligt skönt. Så ge inte upp. Och gå och prata med någon om du har det för jobbigt. Håller tummarna för er. Kram.

• Sally Cinnamon

Oj vilken flax!

Jenniekk, ja. Jag känner mig gravid och är väldigt väldigt glad för det men jag är så himla nervös att få missfall. Önskar att tiden kunde gå fortare till v 13!! Försöker ta det lugnt men det är svårt. Kram.

• jenniekk

Sally: Förstår att du är lycklig men rädd! Är jag med, även om jag inte är livrädd varje sekund nu. Men vill inte prata om graviditeten, känns så osäkert än... Är i gravidvecka 15 nu. Kanske blir jag mer glad efter RUL om 4 veckor? Läser ju överallt här på FL om de som sett bebisen på ul och att den sedan dött några dagar senare! Försöker undvika att läsa så mycket... Mår illa och kräks än så hoppas det är ett gott tecken! Har du tid för vul?

• Sally Cinnamon

Ja, tror man måste tänka att de som skriver mest är de som behöver skriva av sig, de som det inte gått bra för. Men att det vanligaste ändå är att det går bra. Lättare sagt än gjort, jag vet.

Vul om två veckor. Hoppas på hjärtpickande då!

• minaz
    amandaa skrev 2013-02-11 15:19:19 följande:
    tack snälla! detta var vårt första försök Glad 

Gratuelerar till erat plus.

Åh vad spännande det kommer bli för er nu...

GRATTIS =)   
  • Gräven

Hejsan! Jag har inte varit inne här på länge och har nu nytt nick. Hette T*ra P*loma innan!

Det verkar som att det är både uppåt och nedåt  i tråden men att många verkar ha plussat sen jag var här senast!!!! Jättekul Är det någon som fått barn ännu?

Själv hade jag blödningar till och från LÄNGE och vågade aldrig tro att de skulle gå vägen för oss men det har det gjort. Vi är i vecka 30 nu. Jag dras fortfarande med katastroftankar ibland men har börjat inse att det blir barn nu trots allt.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012