• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Binaaa
    Sally Cinnamon skrev 2013-02-06 19:38:46 följande:
    Åh hej gamla kompisar! Det går äntligen bra, har gjort ivf och plussat bara för en vecka sen!!! Är helt överlycklig och jättenervös att den lilla inte ska stanna kvar. Lång tid kvar innan det är någorlunda safe. Hur går det för er? <3
    GRATTIS vad underbart!  Solig
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2013-02-06 23:33:31 följande:
    Tack, ni är så söta. Går det bra med jäsningen av era små?
    Här e det 19-33 dagar tills hon e född, lr 0-33 kanske man ska säga eftersom hon kan komma när som helst

Ska till bm idag och mäta magen, lyssna på bebbans hjärta osv.

Fortsatt lycka till med pyret i magen Sally!! Solig
  • Binaaa
    Sally Cinnamon skrev 2013-02-06 23:33:31 följande:
    Tack, ni är så söta. Går det bra med jäsningen av era små?
    Det går bara bra, hon är beräknad till den 12e mars så det är några veckor kvar. Var på http://www.babyscanning.dk och fick se henne i 3d och HD-live kring jul, den kliniken kan jag varmt rekommendera Solig Lycka till med magen! Gravid
  • jenniekk

Sally: Här går det bra, tror jag! :) Hade en kraftig blödning i v 7, gjorde sen vul i v. 9 då vi fick se en liten böna med tickande hjärta. Har inte blött något mer sen dess. Har haft kraftigt illamående som precis börjat lägga sig så får hoppas det är ett gott tecken. Är i v. 14 nu...

• Sally Cinnamon

Längtan och Binaa, inte långt kvar tills ni får träffa era små nu då. Båda ska få tjejer alltså? Spännande det måste kännas.

Jenniekk, vad läskigt med blödningen. Mardrömmen ju. Och lång tid till ul efter!! Skönt att det ändå gick vägen.

Är görnervös att det ska gå åt skogen för oss. Varje dag utan blod och med fortsatta symtom är en liten seger.

• Binaaa

Ja det ska bli en flicka :)

Känner verkligen igen mig i det du berättar, man sprang på toa stup i kvarten för att se att där inte var blod och kunde inte riktigt njuta även om man såklart var överlycklig! 2a trimestern kändes bättre! Glad

• Längtan 30

Jaop det ska vara en flicka här, gjorde t.o.m extra UL i december och fick nåra 3d bilder samt bekräftat att det e en flicka. Hade självklart varit glad för en liten son också men visst ska det bli mysigt med en dotter

Vet hur det e med oron i början, jag fick blödningar i slutet av vecka 8 men fick också göra ett vul och se ett hjärta slå nåra dagar senare, från att jag plussade fram till RUL kollade jag pappret varje gång jag kissat. Jag slappnade inte av och började njuta av graviditeten förrän efter vecka 19 när vi gjort RUL, dagarna efter började jag känna fladder i magen när lillan rörde sig. Hjärta

Vet hur svårt det e men hoppas ändå att du snart kan slappna av och njuta av graviditeten..!

• minaz

Åh guuuu så härligt med ett till pluss i tråden.

GRATTIS. <3  cinnamon

Spännande
    med era små döttrar som snart är påväg att göra entre i stora vida världen. =)

Binaaa
    Och
    Längtan 30.

Är så glad för eran skull

Själv ser det mörkt ut och vi kämpar på fortfarande, inget pluss på 2 år och 7 månader jag har hängt här på FL.

Därimot förra månaden trodde jag verkligen att det skulle bli nått, fick se pluss på 2 olika tester men 3 dagar senare kom mensen så det ville inte ta sig.
    Blev helt knäckt.

Den här månaden har jag inga höga förväntningar då jag fick missfall senaste cykeln.

Är på ÄL+1 idag och ska ta progesteron gel och trombyl den här månaden.

HOPPAS, HOPPAS att det händer här nått för mig med.

Jag är ju sist av alla =(

Kanske inte gör så mkt endå.

Vågar inte men vill så mycket.

KRAM till er alla. <3

Vill, vill vara gravid nu...
    Vad vore inte bättre om vi blev gravida nu när min kille fyller 30 i slutet av feb.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012