• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon

Jag slutade amma nyligen för att vara "säker" på att kroppen ställer om till normalläge innan nya försök. Kändes lite vemodigt men vad tusan! Det gick jättebra i alla fall, han har inte protesterat nästan alls.

Tre embryon har vi, så liknande läge som er.

• jenniekk

Längtan 30: Nej vi reserverade aldrig några strån. Vi va så fokuserade att lyckas en gång och få ett barn! Har ni strån reserverade? Gjorde ni DI i Sv eller DK?

Nu har man väl nya regler för DI i DK med? Man köper strån direkt från banken? Eller hur fungerar det? Någon som vet mer?

• Längtan 30

jenniekk: Vi gjorde DI på GynGrönlund, insåg under 2013 att reglerna ändrats och i januari 2014 tog jag kontakt med Dr Lars på GynGrönlund och frågade om donatornummer, fick det och kontaktade European Spermbank och köpte de fyra strån som fanns kvar från "vår" donator.

Tog kontakt med Dr Lars tidigare i veckan angående hormonbehandling mm, fick mens igår så ska göra ultraljud 6/5 och insem 8/5 eller 9/5 beroende på hur äggblåsorna ser ut på ultraljudet. Ska beställa leverans av strået till kliniken till 6/5 sa Dr Lars.

Sally, förstår dig! Jag slutade dagamma när vår tjej var lite drygt ett, sen försökte vi ta bort nattamningen men det gick hon inte med på så vi sköt upp syskonförsöken från i höstas till nu. Hoppas verkligen att det kommer funka även om vi inte slutat nattamma förrän imorgon typ. Känner mig så sjukt kluven för jag vet ju att hon älskar att amma.

• Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2015-04-26 15:44:15 följande:
    Tog mitt digitala test förut och fick fram detta :)

Wiiiii, se där ja! Har ni lyckats på egen hand eller fått nån behandling?
  • Linnea1986
    Längtan 30 skrev 2015-04-26 16:01:17 följande:

Wiiiii, se där ja! Har ni lyckats på egen hand eller fått nån behandling?
    Vi har kört utan hormonbehandling :)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012