• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 20:42:44 följande:

Kortvarig lycka! Blöder tyvärr.

Va!? Neej! Jag störtblödde ju i v 7 och fick inte missfall. Håller alla tummarna för att det är en ofarlig blödning... Kraam
  • Sally Cinnamon

Hur fick du reda på att det var ok trots allt Jenniekk? Jag funderar på vart jag ska vända mig imorgon för att få kolla läget. Antar att ivf-mottagningen är en bra början.

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 22:29:07 följande:

Hur fick du reda på att det var ok trots allt Jenniekk? Jag funderar på vart jag ska vända mig imorgon för att få kolla läget. Antar att ivf-mottagningen är en bra början.

Fick göra vul i vecka 8+. Innan dess va det ingen mening och göra enligt min klinik och gynakuten ville inte ta emot mig. Efter v 8 ska man med säkerhet kunna se hjärtat slå och innan dess är det ovisst.

Blöder du mycket? Värk?
  • Sally Cinnamon

Tack för snabbt svar. Har ingen värk, blöder som en ganska riklig mens, har hållt på sen kl 16. Känns tröstlöst!

• Fröken Smilla

Åh nej Sally jag hoppas det är falskt larm. Många kramar!

• Sally Cinnamon

Barnmorskan blev ledsen och tyckte inte det lät bra. Ska vänta en v efter blödningsstopp och sen ta ett nytt gravtest men är inte hoppfull. Känns tungt.

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-24 14:16:08 följande:

Barnmorskan blev ledsen och tyckte inte det lät bra. Ska vänta en v efter blödningsstopp och sen ta ett nytt gravtest men är inte hoppfull. Känns tungt.

Förstår att det känns hopplöst men hoppas ändå på det bästa! Så jobbigt att leva i ovisshet, det tyckte jag va värst. Kraam
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2015-09-24 15:12:23 följande:
    Förstår att det känns hopplöst men hoppas ändå på det bästa! Så jobbigt att leva i ovisshet, det tyckte jag va värst. Kraam
    Kram själv. Tack för ert stöd, ditt också Smilla! Jag tänker nog att hoppet är ute, men klart jag ändå testar när det är över. Blöder fortfarande :(
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-24 18:56:30 följande:
    Kram själv. Tack för ert stöd, ditt också Smilla! Jag tänker nog att hoppet är ute, men klart jag ändå testar när det är över. Blöder fortfarande :(

Håller tummar och tår för att det är en ofarlig genomblödning!
  • Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2015-09-26 21:23:58 följande:

Håller tummar och tår för att det är en ofarlig genomblödning!
    Tack! Har läst olika trådar här om kvinnor som blött rejält men ändå varit gravida. Så hoppet har vaknat, tyvärr säger jag eftersom då blir jag med största sannolikhet besviken. Vore konstigt om det fanns nåt kvar efter nästan en veckas blödning så tidigt i graviditeten. I'll let you know!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012