• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-14 13:19:13 följande:

Jenniekk, så du flögs också på av längtan! Vi gjorde ett ivf-försök med fruset embryo i torsdags och nu sniiiiglar sig tiden fram igen. Hade förträngt hur segt det är att vänta på att få reda på om det tagit sig. Kram till er alla!

Åh vad spännande! Hur känner du nu? Känner du dig mer avslappnad än vid försök då första barnet blev till eller startar allt om igen?

Vi har inte kommit längre än till tanken om att försöka igen. Har börjat ha koll på mina cykler. Känner inte alls av ÄL så starkt son jag gjorde innan sonen blev till. Men testerna visar utslag för ÄL så hoppas på det...
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2015-09-11 10:48:01 följande:
    Hej igen alla! Nu var det längesen jag skrev något här inne, men har följt er hela tiden! Tar lite bakgrundsinfo igen. Har ett barn som blev till genom donatorinsemination i på RMC i Malmö. Sen blev längtan stor igen och vi försökte med insemination i Danmark och i Sverige, det funkade inte så bra utan nu har vi gjort IVF- försök på RMC i Malmö som tyvärr inte heller har gett resultat.  Tog kontakt med Lars på Gyn Grönlund. Det var bla där vi gjorde försök tidigare och efter han hört vår berättelse så tyckte han att vi ska prova med insemination hos dom igen, innan vi provar IVF.  Längtan 30: Såg att du gjort akutpunktur, hur många behandlingar gjorde du? Vad fick du betala? Jag vet att det är väldigt individuellt och olika priser, men är bara lite nyfiken. Jag läste på två olika hemsidor här i min stad och båda hade rekommenderat akupunktur innan bla IVF, synd bara att jag inte fått veta detta tidigare. Alla sätt att få detta till att lyckas måste ju provas

8-9 behandlingar blev det denna gången, inför inseminationen som resulterade i blivande storasystern gjorde jag bara en, det enda som var exakt samma var att jag fick akupunktur kvällen innan insemination och det verkar som att jag ägglossade på dag 15 i cykeln med bägge, ska bli spännande att se om det blir en tjej till.. Betalade 300/behandling och det gick på högkostnadskortet så 5-6 av behandlingarna var gratis. Lycka till och kram på er allihopa!
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2015-09-15 16:43:18 följande:
    Åh vad spännande! Hur känner du nu? Känner du dig mer avslappnad än vid försök då första barnet blev till eller startar allt om igen?

Vi har inte kommit längre än till tanken om att försöka igen. Har börjat ha koll på mina cykler. Känner inte alls av ÄL så starkt son jag gjorde innan sonen blev till. Men testerna visar utslag för ÄL så hoppas på det...
    Hej! Jo men det känns inte lika livsavgörande den här gången. Vi har ju barn! Fast det är klart vi hoppas mycket ändå och kommer säkert bli ledsen om det inte funkar. Började egentligen lite tidigare än vad vi hade lust med (om det skulle ta lång tid igen) så har inte hunnit jobba upp någon ordentlig desperation än :)
    Hur känner ni med tiden och åldersskillnad mellan syskon? Och hur viktigt är det att barnen blir helsyskon? Vi har bara en chans på det och det är pyret i magen, gulp!
  • amandaa

Hej!
    Jag skrev också i denna tråden för ungefär två år sen, jag och min sambo kan inte få barn så vi fick hjälp i Malmö och gjorde en inseminering med hjälp av donator. Så fick vi äntligen vår lilla dotter! Men nu börjar längtar smyga sig på här också igen och vi kommer att föröka efter nästa sommar, då är lillan tre år och kommer om allt går som det ska vara stra efter fyra när syskon kommer då. Detta blir från samma donator, men mest för att det fanns kvar, hade det inte gjort det så hade vi försökt ändå fast med annan donator då. Spännande att följa er alla här igen:)   

• Fröken Smilla
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-21 05:55:50 följande:

Gravid!! Den här gången gick det liiite lättare än sist, ja :)

Åh stort grattis! Vilken lycka!
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-21 05:55:50 följande:

Gravid!! Den här gången gick det liiite lättare än sist, ja :)

GRATTIS! Vad underbart! Härligt att det gick liite smidigare som du skrev! :)
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2015-09-22 13:29:27 följande:
    GRATTIS! Vad underbart! Härligt att det gick liite smidigare som du skrev! :)
    Tack Jenniekk! Kram.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012