• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Gräven
    jenniekk skrev 2013-02-11 18:48:58 följande:
    Sally: Förstår att du är lycklig men rädd! Är jag med, även om jag inte är livrädd varje sekund nu. Men vill inte prata om graviditeten, känns så osäkert än... Är i gravidvecka 15 nu. Kanske blir jag mer glad efter RUL om 4 veckor? Läser ju överallt här på FL om de som sett bebisen på ul och att den sedan dött några dagar senare! Försöker undvika att läsa så mycket... Mår illa och kräks än så hoppas det är ett gott tecken! Har du tid för vul?
    Jag var också jätterädd men efter ultraljudet kändes det faktiskt en hel del bättre och sedan ännu lite bättre när bebisen började röra på sig så det kändes. Ibland känns det som att man läser sånt där för att vara beredd på det värsta. Jag har inte vågat vara riktigt glad förrän nu egentligen. En del tycker det är konstigt eftersom jag har barn sen innan och inte oroade mig då - men det blir ändå skillnad när man behövt göra insemination/ivf.
  • minaz

Här har jag hängt på familjeliv i 2 år och 8 månader, snart 3 år!

Gissa vad som händer, jag och killen bråkar och då stack han sin väg... tog alla sina saker och stack!
    Han svarar inte på sms, telefon samtal, vet inget alls...

Gissar på att det är hans usla sätt att "GÖRA SLUT".

Vi va förlovade men tydligen inte längre.

Han har grejer här men de tänker jag slänga, varför ska jag ha det här som ligger och skräpar?

Känner mig så sårad och ledsen och förkrossad, orkar inge mer.

Är arg på honom samtidigt och vill verkligen inte veta av honom, det här är 4:de gången han gör så här och min tillit till honom är BORTA. 

Är alldeles död.

3 år av kämpande för en liten bebis har gått förbi och nu har jag dessutom ägglossning och allt, allt är förstört.

Vill bara DÖ.

Värdelösa JAG! 

• sunsed1
    minaz skrev 2013-03-05 22:11:40 följande:
    Här har jag hängt på familjeliv i 2 år och 8 månader, snart 3 år!

Gissa vad som händer, jag och killen bråkar och då stack han sin väg... tog alla sina saker och stack!
    Han svarar inte på sms, telefon samtal, vet inget alls...

Gissar på att det är hans usla sätt att "GÖRA SLUT".

Vi va förlovade men tydligen inte längre.

Han har grejer här men de tänker jag slänga, varför ska jag ha det här som ligger och skräpar?

Känner mig så sårad och ledsen och förkrossad, orkar inge mer.

Är arg på honom samtidigt och vill verkligen inte veta av honom, det här är 4:de gången han gör så här och min tillit till honom är BORTA. 

Är alldeles död.

3 år av kämpande för en liten bebis har gått förbi och nu har jag dessutom ägglossning och allt, allt är förstört.

Vill bara DÖ.

Värdelösa JAG! 

Kram, hoppas det ordnar sig...
  • minaz
    sunsed1 skrev 2013-03-06 09:15:03 följande:
    Kram, hoppas det ordnar sig...

Tack för kramen och NEJ, det här ordnar sig inte, han vill ju att det är slut...

Får inga andra signaler. Gråter
    MEN ny upptäckt!

Finns ju massa andra killar i vida världen...     
  • Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2013-08-14 12:29:24 följande:
    Hur har det gått för er tjejer? *nyfiken*

Väntar en kille, v 33 nu :D Så himla glad för detta. Hur har det gått för dig?
  • drömmaromsmått

Vi fick en liten kille i februari, hela 6månader sedan.. tiden går alldels för fort, idag stod han och gungade mot skötbordet = morsan från gråa hår.. som att storsyrrans eskapader inte räcker till ;)

• amandaa

Jag är gravid i vecka 31, och är så otroligt tacksam varje dag för att det finns så underbara människor som vill hjälpa till på detta vis! Min man saknar också spermier och vi lyckades på första inseminationsförsöket!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012