• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Ingen 1

Pratade med RMC idag. Läkaren tyckte att vi skulle fundera på om vi ska göra en insemination till eller fundera  på att försöka med IVF.
    Vet inte alls hur vi ska göra nu, känner mig så splittrad!!
    Det är ju en kostnadsskillnad, är det någon här som vet om det är större chans med IVF??

Med IVF kanske vi kan få helsyskon (om vi har tur), om vi vill ha fler barn. Läkaren tyckte att vi gott kunde försöka med en till insemination, men förstod om vi ville gå till IVF direkt.
    Vet inte hur vi ska tänka eller vad vi ska tycka. Är ju så "van" vid insem. nu och är lite "rädd" för IVF (pga att jag inte har koll). Men vill ju samtidigt ha bästa resultat för ett nytt försök...

Åhh varför ska det vara SÅ svårt!!

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-12-12 14:48:42 följande:
    Pratade med RMC idag. Läkaren tyckte att vi skulle fundera på om vi ska göra en insemination till eller fundera  på att försöka med IVF.
    Vet inte alls hur vi ska göra nu, känner mig så splittrad!!
    Det är ju en kostnadsskillnad, är det någon här som vet om det är större chans med IVF??

Med IVF kanske vi kan få helsyskon (om vi har tur), om vi vill ha fler barn. Läkaren tyckte att vi gott kunde försöka med en till insemination, men förstod om vi ville gå till IVF direkt.
    Vet inte hur vi ska tänka eller vad vi ska tycka. Är ju så "van" vid insem. nu och är lite "rädd" för IVF (pga att jag inte har koll). Men vill ju samtidigt ha bästa resultat för ett nytt försök...

Åhh varför ska det vara SÅ svårt!!
    Ni har ju fått första genom insemination? 

Ja det är en stor prisskillnad, men om nu insem helt plötsligt inte vill fungera så kommer man kanske upp i de summorna till slut.  
    Jättesvårt beslut!

(Jag ska till RMC nästa torsdag för VUL, så rädd att få samma läkare som gjorde min insem, hon var allt annat än försiktig. Hårdhänt och stressad.) 
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-12-12 16:04:33 följande:
    Ni har ju fått första genom insemination? 

Ja det är en stor prisskillnad, men om nu insem helt plötsligt inte vill fungera så kommer man kanske upp i de summorna till slut.  
    Jättesvårt beslut!

(Jag ska till RMC nästa torsdag för VUL, så rädd att få samma läkare som gjorde min insem, hon var allt annat än försiktig. Hårdhänt och stressad.) 
    Ja vårt första barn kom till via insem. Men nu har jag gjort två insem. i danmark och fyra på RMC (så egentligen är det sex) och RMC tycker egentligen att vi ska göra fem där, för att sen gå vidare till IVF. Dom vet dock inte om att vi har varit i danmark, men det var innan vi började hos dom med syskonförsök.
    Ja visst är det svårt! Hade jag bara vetat att det hade funkat nästa gång så tar jag gärna insem. Men det finns ju inga garantier. Annars är ju 6000kr en liten bit på väg till de ca 30000 kr för IVF.

Vilken läkare var det du hade sist på RMC?

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-12-13 20:40:53 följande:
    Ja vårt första barn kom till via insem. Men nu har jag gjort två insem. i danmark och fyra på RMC (så egentligen är det sex) och RMC tycker egentligen att vi ska göra fem där, för att sen gå vidare till IVF. Dom vet dock inte om att vi har varit i danmark, men det var innan vi började hos dom med syskonförsök.
    Ja visst är det svårt! Hade jag bara vetat att det hade funkat nästa gång så tar jag gärna insem. Men det finns ju inga garantier. Annars är ju 6000kr en liten bit på väg till de ca 30000 kr för IVF.

Vilken läkare var det du hade sist på RMC?

Ja, det är ett svårt val och stor skillnad på pengar. Om man bara hade vetat! 

Inboxat dig! 
  • Sally Cinnamon

Här har vi såhär i juletid påbörjat vår ivf-behandling med nässpray som ska tas i ett antal veckor. Hur går det för er andra? Kram.

• LiveYourDreams

Är inne här ganska sällan numera. Orkar inte. Varit ett tungt tungt år. Nu skall jag byta jobb också så får se när vi kan göra en ny ivf runda. Tänker på er ofta, men orkar inte hänga med just nu.

• Sally Cinnamon

Håller fullständigt med, ett riktigt helvetesår. Kramar till dig och hoppas du får trivas på nya jobbet så det blir något som låter dig skingra tankarna lite <3 <3

• jenniekk

Liveyourdreams: Förstår att det har varit ett tungt år. Vi är många som tyckt det... Ibland måste man pausa lite och särskilt från FL. Ibland gör det mer skada än gott att kika här inne... God Jul! Kram

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-12-23 10:34:25 följande:
    Sally: Spännande med uppstart! Och nytt hopp? :)

Förstås lite. Men också mycket rädsla att det inte ska fungera. Inte många halmstrån kvar att greppa efter då. Ni då?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012