• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-12-07 13:46:06 följande:
    Tack för alla kramar men det e helt klart ett tidigt mf. Va jätteledsen imorse men nu känner jag mest en glädje över att jag iaf kan bli gravid och att kroppen tar hand om det själv. Nu vill jag bara vara med frun, göra roliga saker o koppla bort barnalstrandet ett tag. Låta kroppen vila. Stor kram till er alla.

Tusen kramar till dig, tänker mycket på er.
  • Fröken Smilla

Live - jag beklagar verkligen KRAM!!

Sally - även jag är kvar. Vi försöker men inget händer, även om vi inte försökt så länge som ni andra här.
    Idag var jag hos en homeopat som diagnostiserade mig med otillräckligt starka slemhinnor. Så nu har jag fått kalciumfosfat som ska hjälpa till att stärka och ge näring till slemhinnorna så att ägget kan fästa. Hoppas hoppas det funkar, man är ju halvskeptisk, men själva kalciumfosfatet är bara bra i vilket fall som helst, så jag tar dem gärna

• Ingen 1
    Fröken Smilla skrev 2012-12-08 00:00:50 följande:
    Live - jag beklagar verkligen KRAM!!

Sally - även jag är kvar. Vi försöker men inget händer, även om vi inte försökt så länge som ni andra här.
    Idag var jag hos en homeopat som diagnostiserade mig med otillräckligt starka slemhinnor. Så nu har jag fått kalciumfosfat som ska hjälpa till att stärka och ge näring till slemhinnorna så att ägget kan fästa. Hoppas hoppas det funkar, man är ju halvskeptisk, men själva kalciumfosfatet är bara bra i vilket fall som helst, så jag tar dem gärna
    Jag är också kvar, fast med syskonförsök...
    Har telefontid med läkaren på måndag, får se hur vi ska gå vidare. Är ju dock så att även om man har ett barn, så dröjer det/är svårt att bli gravid igen.. Inte nog med att min man är steril, utan det ska tydligen ta ett himla tag innan jag kan bli gravid igen. Hade ju tyvärr mf i våras...

Live: Kram till dig!!

Håller tummar och tår för oss alla!!
  • Sally Cinnamon

Smilla, Ingen 1, Minaz: tråkigt (men också lite skönt) att vi är flera kvar. Började känna att vi var de enda som inget händer för. 
    Det börjar dock ljusna lite på planeringsfronten: vi väntar just nu på att få börja med ivf. Vecka 3 ska det plockas ägg om allt går som det ska. Nervös och stressad, känner att jag måste ansvara för att vara i toppform inför detta och funderar på akupunktur och en massa annat jox. Har tydligen inte alls lärt mig att det spelar så stor roll vad jag gör... : /

• AnnaTr

Beklagar Liveyourdreams men låter som att du har en sund inställning!

Jag är också kvar... fast jag är ju ny då.. =) Vårt femte försök närmar sig!!

• LiveYourDreams

Sally: om du undrar ngt om iv grejen så skicka ett mess till mig. Har ju gjort hela grejen o har den i färskt minne :) skönt att det närmar sig!

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-12-10 18:16:11 följande:
    Sally: om du undrar ngt om iv grejen så skicka ett mess till mig. Har ju gjort hela grejen o har den i färskt minne :) skönt att det närmar sig!

Tack! Det kommer säkert komma frågor på vägen. Hur gör ni nu? Paus eller påt igen?
  • minaz

Jag har inte gjort nån ny insemination dena här månaden pga, svårigheter att ta mig till kliniken för kontroller osv.  Vädret är ju inte det bästa...

Därimot har jag tagit hormon sprutor för att trigga igång ÄL och så har jag ju giveltvis glömt att köpa ÄL stickor.

Så hopplöst men det får väl ordna sig endå, kanske.

Vet nu inte alls när jag kan tänkas få ägglossning, bara hoppas att kroppen sköter resten själv och att ett litet frö vill plantera sig i mig...

Inga förhoppningar, ingen kontroll, usch det här kommer nog inte gå bra.

IVF får vi söka SEP-2013, så det är bara vänta på egentillverkning eller IVF.

Inget har ju hittils hänt så varför ska nått hända nu?

Lycka till nu allihopa och hoppas ni plussar och smittar ner mig med era pluss så det kanske finns en chans för mig 2013....  <3   

• LiveYourDreams

Sally: har inte orkat prata med kliniken än, men vet att man måste väbta ett tag o låta kroppen vila. Jag vill helst köra på direkt, men nu ska vi fira jul o nyår o bara mysa.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012