• stegen

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej!
    Vi har försökt i 3 år i december och ska börja med insemination till nästa ÄL är tanken, sen beror allt på vilka tider som finns och hur allt klaffar när jag får min mens, är på ÄL+6 idag.

Ska ringa och höra om jag får börja med pergon när min mens kommer (vilket jag hoppas att den inte gör, men man får ställa in sig på det som de senaste 35 gångerna).

Hur får man reda på hur inseminationerna påverkar antal IVF? 

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-10-26 19:42:29 följande:
    På rmc i Malmö.

Ska också göra insem på Rmc, dock väntar jag på mens nu sen ska jag ringa så jag får börja med pergo, berodde på om dom hade tid för VUL osv känns lite ovisst faktiskt, samma för dig?
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-10-28 16:30:53 följande:
    På RMC i Malmö??  Jag ska nog inte säga precis vad jag tycker och tänker just nu..

Ja, det blir ju det då man "tillhör" dem. Den som gjorde spolningen förstod inte varför de ens skulle göra insemination med pergo eftersom jag har regelbunden ÄL
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-10-28 17:40:47 följande:
    Som jag har fattat det så använder de allra flesta landsting stimulering såsom pergotime för att lättare kunna planlägga insem till deras öppetider, då de har stäng på helgerna.

Jo jag antar att det är så! Men vad händer om det resulterar i 3 ägg? Då lär dom inte inseminera?
  • stegen

Pergostart på Lördag, VUL 9:e och sen insemination! Läkaren hade plan B om detta misslyckas injektioner med pergonal tror jag det hette, någon som vet?

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-10-30 17:44:38 följande:
    Ska insem imon ;) Sen är det bara denna eviga väntan till testdag... Håller tummar och tår för oss alla här inne!!

Håller tummarna!!!
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-02 17:48:50 följande:
    Jaha i onsdags blev det en ny insem, så nu är det en lång väntan på testdag... Håller tummarna för alla oss här inne!!

Håller tummarna!! Själv börjar jagmed pergo imorgon, VUL 7:e på dag 11 och förhoppningsvis insem veckan efter.
  • stegen

Någon som vill berätta rent praktiskt hur det går till med insemination? Första gången för mig, makeinsemination. Börjar bli lite nervös även om jag förstått att det tar bara någon min? Ingen1 du gör det i Malmö på Rmc va?

• stegen

Tusen tack Ingen!! Har du kört på stimulerad cykel? Hur många UL brukar behövas? Och hur bra är dom på att hitta ÄL? Jag ska ju köra på pergo men ingen ägglossningsspruta.

• stegen

Ingen: samma här inte för att jag behöver det men om man kör med pergo och inte typ ortivelle så hjälper inte det deras öppettider. Om detta misslyckas så ska jag köra med några injektioner nästa, kommer inte ihåg vad de heter. Känns som man kanske ska köra på DK sen, de har ju öppet på helger osv.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012