• stegen

Vi som ska börja inseminera 2012

drömmaromsmått skrev 2012-11-22 11:47:25 följande:
    stegen kör ni makesinsemination så går det på lite drygt 2000kr i danmark, åtminstone på cfc.

Låter som ett bra pris! Hämtar man då journalutskrifter från Sverige? Känns onödigt att göra om alla prover.
  • stegen
    drömmaromsmått skrev 2012-11-22 12:58:08 följande:
    ja man beställer ut alla journaler och är proverna redan tagna i sverige så behövs de inte tas om i danmark.

Tusen tack för att du svarar! Känns bra att lägga upp en plan! Tar ju sin lilla tid med landstinget!
  • stegen
    regnbågsbaby skrev 2012-11-22 13:23:01 följande:
    Ugh något som är bra underligt är att jag har världens jobbigaste PMS och det kom redan på ÄL+4 och håller i sig, brösten värkte från äl till sex dagar efter äl sen har brösten bara känts konstiga med lite svid och stick och idag känner ja lite mer i brösten och ena bröstvårtan och det kittlar och molvärker i livmodern då och då.... På äl+5 kände jag ett hugg bredvid livmodertappen...fattar ingenting...

Hoppas att det är positivt, låter så!
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 13:03:43 följande:
    Det gick jättebra! Över förväntan. Trodde det skulle bli ungefär 5 ägg men det var 8 så vi e jätteglada! Hoppas bara nu att flera av dem vill befruktas :)

Håller tummarna!
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-22 15:24:36 följande:
    Nä RMC vill inte göra insem. två cyklar i rad, i alla fall inte på mig. pga att det måste gå 17 dagar - testdag efter insem och då har jag redan fått min mens. Vet dock inte om det är så för alla?

Mig svarade dom att det är nya regel..

Vi betalar 5700kr för varje försök nu och har gjort 4 fullgångna försök nu och två som blivit brutna. Sen två i danmark. Får se vad läkaren säger vid telefontiden.

Samma gäller ju mina 18dagar jag fick, så det kan ju inte bli 2 insem månaden efter varandra.

Betalar du 5700 för DI?

Undrar då vad se tar för makes? Fast vi skickas iofs vidare till IVF om det inte fungerar.

Därför jag tänkte Danmark iallafall över sommaren OM det inte tar sig innan.
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-23 08:28:25 följande:
    Sju av åtta ägg har blivit befruktade :D
    Underbart!! GRATTIS!
  • stegen

Fick svagt positivt idag, nu ikväll bruna flytningar som övergått i ljusrött, så mensen kommer väl imorgon.

Det lilla hoppet man hann få försvann lika fort igen, blir så ledsen!

• stegen

Cice är på dag 13 efter ovitrelle så hade ÄL för 11-12 dagar sen. Nä mensen har inte kommit igång, och inte mensvärken heller men vaknar säkert med den.

Men kommer aldrig kunna använda tampong, för är otroligt trång??

• stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-24 07:13:40 följande:
    Här e det goda nyheter på embryofronten. Fick precis samtal från kliniken. Alla de sju befruktade har delat sig. Just nu är det två 4celliga som ser finast ut så dem får vi med störta sannolilhet tillbaka imon :)

Härligt, underbart!!!

Lycka till imorgon!

Jag tog digitalt idag eftersom jag inte fått mer flytningar eller mens och jag är gravid 1-2
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012