• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-02-18 18:28:41 följande:
    Hej Tjejer!

Har haft ofrivillig FL paus, datorkrasch!

Är dock världens deppigaste idag är på BIM-1 och har lite molvärk som kommer och går så är förberedd på att detta försöket också misslyckats!!

Hur har det gått för er andra? Ska läsa ikapp lite... kraam

Hoppas på det bästa!!
    Själv misslyckades vi med vårt försök på RMC, så nu kör vi igång direkt igen. VUL på tisdag, sen får vi se vad RMC säger.
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-02-21 21:12:36 följande:
    Mensen kom idag på eftermiddagen... Känner mig nu bara trött... på allt...
    Beklagar! Man blir så less på det!!

Själv var jag på VUL igår, fick ett samtal från RMC att dom vill att jag ska åka dit idag för att göra ett nytt VUL.
    Dom kunde inte bestämma någon vidare behandling från det VUL jag gjorde här hemma. Läkaren hade tydligen gjort någon miss.. Känns ju inte så där bra, när det inte blir som man hade tänkt sig.
    Visst är väl bra när dom dubbelkollar, men jag blir SÅ besviken!!

Så det blir att köra dit idag och se om jag får göra någon DI denna månaden eller hur vi ska gå vidare..
  • Ingen 1
    Äppelblad skrev 2012-02-23 11:14:44 följande:
    Ett försök än så länge, hoppas kunna göra det andra nästa vecka.

Nån fler som hormonbehandlar (pergo, puregon, äl-sprutor) för att få till ägglossningen?
    Jag tar pergo, gonal f och ovitrelle. Gör mina DI på RMC i Malmö och där får man alltid ta stimulering.

Var på RMC igår och gjorde ett nytt försök.
  • Ingen 1

Nu måste jag ställa en av mina så där dumma frågor, som bara jag kan ;)

Fick min mens den 13/2, (tog stimulering pergo, gonal f och ovitrelle), DI den 24/2. Känner ju så klart inga symtom eller så. Men idag när jag var på toa kom det lite rosa på pappret. Kan det vara en nidationsblödning eller nåt annat? Är ju bara på dag 5 efter DI. (Dag 17 i min cykel)  Min ägglossning blev ju runt den 24/2 eftersom jag tog ägglossningsspruta.
    Ska tilläggas att jag aldrig någonsin har haft någon mellanblödning eller så tidigare.
    Har ju tagit stimulering flera gånger innan och har aldrig haft några problem innan. När jag var gravid förra gången så hade jag inga blödningar av något slag.

Förstår ni hur jag menar, är det någon som har något tips?

• Ingen 1
    Sally Cinnamon skrev 2012-02-29 17:15:34 följande:
    Tråkigt svar, men vänta och se (och håll en tumme för nidblödning)?
    Fröken Smilla skrev 2012-02-29 19:51:08 följande:
    låter som (och hoppas på) en nidblödning!

Heja heja!
    Tack vad gulliga ni är!!

Har läst lite här på familjeliv, men blir ju inte klokare ändå ;)  Men det är bara att vänta och se, resultatet kommer ju att visa sig i alla fall.
  • Ingen 1

Har testdag den 12/3. Om det nu inte har tagit sig denna gången så borde min mens komma några dagar innan.

Vet inte om jag är inbillningssjuk eller om det nu är så att det var en nib.blödning jag hade nu i veckan. Mår illa på morgonen och en stund på eftermiddagen, har gjort det i ett par dagar. Tror dock att jag antingen är inbillningsjuk eller om det kan vara så att jag är överstimulerad?  Om det inte tar sig nu, så borde jag kanske hoppa över några månader men jag vet inte om jag vågar det.. Donatorn till vårt första barn finns ju kvar nu och jag har turen att få samma donator nu. RMC kan ju dock inte lova hur länge donatorn finns kvar.

• Ingen 1
    Längtan 30 skrev 2012-03-02 16:24:32 följande:
    håller tummarna d hårdaste ja kan för att d har tagit sig! förstår att du tvekar när d gäller att hoppa över ett par cykler om d inte tar sig, kan man försöka få helsyskon så e d ju jättekul! vet inte hur noga vi kommer va m d, tror inte vi diskuterat d så mkt, vi vill ha barn d e d vi känner e viktigast. om d e rätt lr fel vet ja inte men så vi känner iaf.
    Precis så tänkte vi också!!
    Blev jätteglad när vi fick redan på att jag var gravid efter 3 försök. När vi väl fick se vårt underbara barn var lyckan total. Sen kom tanken på syskon, funderade inte alls på syskon från början.
    Ringde RMC som sa att det kunde ta lång tid att få komma dit. Då bestämde vi oss för att försöka i Danmark, utan tanken på helsyskon. Det blev två försök utan resultat.
    Fick sen en kallelse till RMC och ringde dit. Fick då veta att "vår" donator fanns kvar och vi kunde få göra våra nya försök med samma donator. Då ändrade nog jag mig lite ang detta med helsyskon, klart att jag/vi ville ha det om det gick att få. När vi var i Danmark sa dom till oss där att man kan ringa dit så fort man fått ett plus och lägga undan strå från donatorn. Vet inte vad det kostar eller så.

Hoppas att du förstår hur jag menar med detta med helsyskon ;)
  • Ingen 1
    Längtan 30 skrev 2012-03-02 19:53:26 följande:
    kan bara föreställa mig lyckan hihi..på sahlgrenska får man bara "göra" syskon om man gjort IVF, inga syskonförsök när man lyckats m insemination. så likförbannat får vi inte nåra "helsyskon" men förhoppningsvis kommer dom gilla varann ändå hehe.

att lägga undan i dk kostar en del, tror d e 2000 lr mer i depåavgift + kostnaden för spermapotionen.

absolut!! jätteglad för eran skull å ja håller som sagt tidigare tummarna att d snart tar sig igen..!
    Men visst är det konstigt!! På RMC får man tydligen inte göra syskonförsök om man gjort IVF, men DI... Visst vi får ju betala det själva, men det är så orättvist att man inte kan få samma hjälp överallt.
  • Ingen 1

Längtan 30 skrev 2012-03-02 21:53:20 följande:
    Ingen 1, va får ni betala för syskonförsök? hmm, nu blev ja nyfiken på om d går å prova på rmc ist..hihihi. vilket sjukhus e d? hittade 2 på google, linköping å malmö?
    Vi betalar 5874 kr för syskonförsök på RMC i Malmö. Ring och kolla vad dom säger, kan ju inte få mer än ett nej.
  • Ingen 1
    Längtan 30 skrev 2012-03-04 09:14:25 följande:
    Tack för infon d ska ja göra, redan imorrn e d tänkt hihi... Såg nåt på hemsidan att man kan tacka nej om man går t ett annat landsting, om RMC har mindre väntetid så ja har varit grymt nyfiken hela helgen
    Ja ring och hör med RMC!!
    Ang syskonförsök så sa RMC (i malmö) till mig att dom kan ringa till donatorn och fråga specifikt efter syskonförsök, även om donatorn inte skulle vara aktiv längre.
    En donator får bidra till ett visst antal barn, sen är det stopp. Men om det då gäller syskonförsök är dom inte lika hårda på dom reglerna.

Eftersom vi fick landstingsfinanserade försök med vårt första barn, betalar vi gärna lite extra för att få biologiska syskon, nu när vi får chansen.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012