• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

Hoppas att alla har haft en bra sommar!

Har följt tråden hela sommaren och har tänkt på er, lider med er och varit glad med er alla!

Själv var jag i kontakt med RMC i Malmö igen denna veckan efter vårt missfall och sommaruppehåll. Läkaren på RMC ska ringa mig på måndag och så hoppas jag att jag får en förklaring på det konstiga som hände vid vårt mf. Ska förhoppningsvis försöka igen i höst, men oj vad det tar på krafterna att bara prata med RMC om det som hände.

Håller tummar och tår för oss alla här inne!! 

• Ingen 1

Nu är min mens igång och på torsdag nästa vecka åker jag till RMC för VUL, sen antingen på fredag eller på måndag blir det förhoppningsvis insemination.
    Kommer att ta pergotime på dag 3 (imon) och sen gonal f dag 7 och 8 sen ovitrelle 24 timmar innan det är dags för insemination.

Är kluven till att starta igång igen, då det alltid blir så mycket känslor inblandade och denna "eviga" väntan för att sen förhoppningsvis få se ett plus.

Är så ledsen för er som inte har fått plus än, de som fått missfall och superglad för er som fått plus!!

• Ingen 1
    amandaa skrev 2012-09-10 17:38:51 följande:
    Har lite fler funderingar kring det här med insemination.. kan jag ringa sjukhuset och be om att få göra ett ultraljud när jag tror att jag har ÄL? Erfarenhet och tankar kring dubbel insemination? Anonym eller öppen donator? 
    Vi har gjort insemination här i Sverige och då blir det öppen donator. Har ett barn genom insemination och försöker nu med syskonförsök. Tänkte först köra på i Danmark och var på gyn grönlund. Men sen började vi fundera hur barnen ev skulle kunna tänka med det här med öppen kontra anonym. Eftersom vårt första barn har öppen, så har vi valt att fortsätta här i Svreige för att försöka få ett syskon med öppen donator.
    Tänkte först att det inte har någon betydelse, men sen började vi fundera på hur barnen skulle tänka senare i livet.
    Hade vi kört med anonym donator från början, så hade vi valt det till syskonförsöket också.

Vi är otroligt glada för att ha fått äran att få ett barn, men jag lovar er när man sitter med ett litet knyte i famnen så önskar man sig ett syskon ganska omgående!!

Hoppas att ingen tar illa upp, vill bara ge en syn på det hela ;)

Jag har nu kört igång med pergo och gonal f. På torsdag är det dags att åka till Malmö för att göra VUL, sen därefter planerar vi in insemination.

• Ingen 1
    TyraPaloma skrev 2012-09-11 14:01:07 följande:
    Men får man insemineras i Sverige när man redan har ett gemensamt barn? Eller är det heminsemination?

På Rmc i Malmö får man insemineras privat, vi fick stå i kö i ca ett år. 
    Landstinget betalar bara om man inte har något gemensamt barn sen innan.
  • Ingen 1
    vårturnu skrev 2012-09-11 22:11:19 följande:
     Får man fråga vad det kostade att göra syskonförsök i sverige? Var det väntetid för syskonförsök också?

Vi har gjort försök på RMC, sen åkte vi t Gyn Grönlund när RMC hade stängt och lyckades då i danmark...
    Det kostar ca 5800kr  inklusive VUL att göra syskonförsök på RMC i Malmö. Vi fick stå i kö i ca ett år, men satte upp oss när vårt första barn bara var 2 månader.

Grattis till att ni lyckades!!
  • Ingen 1
    lisalycklig skrev 2012-09-15 13:13:26 följande:
    Hej! Jag hoppar in i tråden för att sprida lite hopp. Jag och min man har försökt få barn i ca 6 år. Pga noll spermierproduktion så använder vi donator. Vi har genomgått 11 inseminationer och 1ivf och nu på den 11e inseminationen tog det sig. Helt oroligt!!! Jag trodde aldrig att jag skulle få se ett positivt grav test så det var/är en häftig känsla. Nu har oron över missfall kommit men jag försöker njuta. Vad jag ville säga med detta var att plötsligt händer det. Jag har varit så långt ner på botten man kan komma, känt mig super deppig och trott att jag ska behöva leva barnlös. Det vi gjorde annorlunda denna gången var att förutom folsyra och b vitamin så tog jag flytande d vitamin samt smörjde mig med progesterall mellan äl och bim. Lycka till allihop. Hoppas att ni också får ert plus snart!!
    Vad skönt med ett plus!!  Grattis!!

Måste nu vara lite nyfiken och fråga vad det var för flytande d vitamin?  och vad är progesterall, hur använde du den?  Alla tips är goda Skrattande
  • Ingen 1

Idag var vi på vul igen på RMC. Två äggblåsor hade försvunnit av sig själva och en äggblåsa satt kvar. Läkaren sa att jag var tvungen att göra insemination imon, skulle först inte få det men det löste sig.
    Kom hem på eftermiddagen, kollade med äl-test som visade svagt positivt.
    Tog i alla fall min ovitrelle-spruta och hoppas på att det kan bli insemination imon. Hoppas inte att det är försent!!

• Ingen 1
    LiveYourDreams skrev 2012-09-17 19:00:55 följande:
    Ingen: verkar lovande! Lycka till! :)
    Tack!!

• Ingen 1
    LiveYourDreams skrev 2012-09-18 19:26:58 följande:
    Ni e för rara som peppar mig. Vi får helt enkelt ha tålamod här o se vad som händer..
    Håller tummar och tår!!

• Ingen 1

Liveyourdreams: En stor kram till dig!! 

Klart att du ska vara kvar i denna tråden oavsett!!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012