amandaa skrev 2012-09-10 17:38:51 följande:
Har lite fler funderingar kring det här med insemination.. kan jag ringa sjukhuset och be om att få göra ett ultraljud när jag tror att jag har ÄL? Erfarenhet och tankar kring dubbel insemination? Anonym eller öppen donator?
Vi har gjort insemination här i Sverige och då blir det öppen donator. Har ett barn genom insemination och försöker nu med syskonförsök. Tänkte först köra på i Danmark och var på gyn grönlund. Men sen började vi fundera hur barnen ev skulle kunna tänka med det här med öppen kontra anonym. Eftersom vårt första barn har öppen, så har vi valt att fortsätta här i Svreige för att försöka få ett syskon med öppen donator.
Tänkte först att det inte har någon betydelse, men sen började vi fundera på hur barnen skulle tänka senare i livet.
Hade vi kört med anonym donator från början, så hade vi valt det till syskonförsöket också.
Vi är otroligt glada för att ha fått äran att få ett barn, men jag lovar er när man sitter med ett litet knyte i famnen så önskar man sig ett syskon ganska omgående!!
Hoppas att ingen tar illa upp, vill bara ge en syn på det hela ;)
Jag har nu kört igång med pergo och gonal f. På torsdag är det dags att åka till Malmö för att göra VUL, sen därefter planerar vi in insemination.