• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Längtan 30: Får ni hjälp med stimulering och ul i Sv innan inseminationen?

Vi hade hjälp av svensk gyn vårt sista försök då vi stimulerade och det va då jag lyckades bli gravid. Vet då att han sa att vi skulle få betala som privatkund om det blev fler försök (1000kr/besök) då vi inte hade rätt till denna hjälpen då vi gjorde insemination i DK...

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2015-04-27 14:35:45 följande:
    Längtan 30: Får ni hjälp med stimulering och ul i Sv innan inseminationen? Vi hade hjälp av svensk gyn vårt sista försök då vi stimulerade och det va då jag lyckades bli gravid. Vet då att han sa att vi skulle få betala som privatkund om det blev fler försök (1000kr/besök) då vi inte hade rätt till denna hjälpen då vi gjorde insemination i DK...

Recept från GynGr. , har inte hittat nån gynläkare som vill skriva recept eller översätta det danska, gör vul här hemma, jag har hört att det kostar 500 på en mottagning, ska kolla två till så jag har alternativ om det skulle vara svårt att få tid på rätt dag. Vi har skjutit upp försök till juni troligtvis, har precis haft mens nu.
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-05-01 11:54:27 följande:
    Spännande Längtan! Hur går det med amningsstoppet? Några protester?

Vi har inte kommit så långt ännu, har börjat förbereda henne med att jag måste ta medicin snart och att hon inte kan amma på ett tag sen för att hon kan bli sjuk då. Jag måste ta tag i lite andra behandlingar/undersökningar nu också, gjorde akupunktur inför sista försöket när jag blev gravid så vågar inte chansa och inte göra det denna gången också. 😉
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2015-04-26 20:38:07 följande:
    Vi fick kontakt med en donator här i Sverige som hjälpte oss

Hur mår ni nu, har ni hunnit smälta plusset?
  • Linnea1986
    Längtan 30 skrev 2015-05-04 09:20:13 följande:

Hur mår ni nu, har ni hunnit smälta plusset?
    Ja det har vi :) har mått väldigt illa denna vecka som gått, men inte kräkts sån tur är :) ska på hälsosamtal idag :)
  • Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2015-05-04 09:18:37 följande:

Vi har inte kommit så långt ännu, har börjat förbereda henne med att jag måste ta medicin snart och att hon inte kan amma på ett tag sen för att hon kan bli sjuk då. Jag måste ta tag i lite andra behandlingar/undersökningar nu också, gjorde akupunktur inför sista försöket när jag blev gravid så vågar inte chansa och inte göra det denna gången också. ????
    Ha! Ja man vill ju inte jinxa nåt med de nya försöken. Jag hann som tur var inte börja med någon akupunktur eftersom det blev lite hastig ivf-uppstart. Men måste sluta dricka kaffe (hjälp, hur gör man det när man jobbar heltid och har en 1,5-åring!) om allt ska vara som sist :)
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2015-05-04 12:27:10 följande:
    Ha! Ja man vill ju inte jinxa nåt med de nya försöken. Jag hann som tur var inte börja med någon akupunktur eftersom det blev lite hastig ivf-uppstart. Men måste sluta dricka kaffe (hjälp, hur gör man det när man jobbar heltid och har en 1,5-åring!) om allt ska vara som sist :)

Haha påminn mig inte! Fy hur ska jag kunna sluta med kaffet när jag har en tvååring som kan allt/inget beroende på humör, är stor ena stunden och leker gnällig bebis i nästa.. Huvva!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012