• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Sally Cinnamon

Gissar att det var ett plus? Grattis!!
    Kämpar på här med en halv kopp kaffe om dan i snitt. Skönt att höra att det funkade ändå :)

• Längtan 30

Jag har fortfarande inte lyckats lösa hur jag lägger in bild men jo, jag fick starkare streck på stickan imorse. Bim imorrn.

• Fröken Smilla

Så härligt längtan! Grattis!!

• Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2015-06-23 20:12:03 följande:
    Så härligt längtan! Grattis!!

Tack så jättemycket Smilla!
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2015-09-01 13:16:31 följande:
    Någon som inseminerats i DK efter de nya reglerna? Hur går det till nu?

Ja jag har, det var inte så väldigt krångligt som jag hade trott. Billigast på GynGrönlund, har du mailat och frågat?
  • jenniekk
    Längtan 30 skrev 2015-09-03 10:55:35 följande:

Ja jag har, det var inte så väldigt krångligt som jag hade trott. Billigast på GynGrönlund, har du mailat och frågat?
    Nej, har inte mailat och kollat. Längtan efter ett barn till har bara flugit på mig... ?? Vill du beskriva kortfattat hur det går till nu?

Ver inte om jag har någon gyn i sve som vill hjälpa till med vul och hormoner inför insemination heller...
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2015-09-03 20:45:48 följande:
    Nej, har inte mailat och kollat. Längtan efter ett barn till har bara flugit på mig... ?? Vill du beskriva kortfattat hur det går till nu? Ver inte om jag har någon gyn i sve som vill hjälpa till med vul och hormoner inför insemination heller...

Skickade ett meddelande till dig igår också, jag kommer inte ihåg vart ni bor så jag har inget tips på gyn. Jag tog kontakt med kliniken några veckor innan mens för att Lars skulle skicka ett recept på Pergotime och Ovitrell, sen kontaktade jag honom när jag fick mens för att planera in medicinering, vul, spermaleverans och insemination. Tog kontakt med spermabanken och beställde dag för leverans och betalade. Sen betalade jag inseminationen när den var gjord på kliniken som första gången. Han gjorde ett vul innan han inseminerade. Jag gjorde även ett antal akupunkturbehandlingar här hemma inför inseminationen och nu är jag i vecka 15.
  • Ingen 1

Hej igen alla!

Nu var det längesen jag skrev något här inne, men har följt er hela tiden! Tar lite bakgrundsinfo igen. Har ett barn som blev till genom donatorinsemination i på RMC i Malmö. Sen blev längtan stor igen och vi försökte med insemination i Danmark och i Sverige, det funkade inte så bra utan nu har vi gjort IVF- försök på RMC i Malmö som tyvärr inte heller har gett resultat. 

Tog kontakt med Lars på Gyn Grönlund. Det var bla där vi gjorde försök tidigare och efter han hört vår berättelse så tyckte han att vi ska prova med insemination hos dom igen, innan vi provar IVF. 

Längtan 30: Såg att du gjort akutpunktur, hur många behandlingar gjorde du? Vad fick du betala? Jag vet att det är väldigt individuellt och olika priser, men är bara lite nyfiken. Jag läste på två olika hemsidor här i min stad och båda hade rekommenderat akupunktur innan bla IVF, synd bara att jag inte fått veta detta tidigare. Alla sätt att få detta till att lyckas måste ju provas Glad

• Sally Cinnamon

Jenniekk, så du flögs också på av längtan! Vi gjorde ett ivf-försök med fruset embryo i torsdags och nu sniiiiglar sig tiden fram igen. Hade förträngt hur segt det är att vänta på att få reda på om det tagit sig. Kram till er alla!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012