Vi som ska börja inseminera 2012
Hej tjejer! :)
Kikar in här också. Vi väntar på att göra DI försök 2 i januari.
"Kul att vi är så många i samma situation" Man kan ju lätt känna sig ensam i detta!
År 2012 hoppas vi ska bli vårt bästa år!
Hej tjejer! :)
Kikar in här också. Vi väntar på att göra DI försök 2 i januari.
"Kul att vi är så många i samma situation" Man kan ju lätt känna sig ensam i detta!
År 2012 hoppas vi ska bli vårt bästa år!
Hej tjejer!
JAg och min man gjorde vårt andra DI försök förra veckan. Första gången vi inseminerade hade jag mensvärk och ömma bröst mest hela tiden, den misslyckades dock. Denna gången känner jag mest lite molvärk som kommer och går. Kanske ville så mycket första gången att jag inbillade mig desto mer!
Denna gången är jag mer realistisk och inställd på att misslyckas...
Vid ert inseminationstillfälle: Hade ägget redan släppt vid insem eller var på väg att släppa?
Håller tummarna för oss alla!!
Åh skrev ett långt inlägg som försvann! Börjar om...
Sunsed och Sockerpian: Verkar vara väldigt olika för vilken tid som rekomenderas att insemineras efter ÄL stegring. Såklart är det individuellt för hur lång tid efter stegring som ägget släpper.
Jag gör bara ägglossningstest 1 gång per dag (eller ska)
Försök 1: Fick jag Pos ÄL test måndag kl. 10.30- inseminerades tis ca 12.00. Ägget hade då släppt.
Försök 2: Testade jag positivt lördag kväll(tog bara det testet för "skojs skull"). Testade då även pos på söndag morgon ca. 10. Inseminerades mån ca 10.15. Ägget hade då inte släppt.
Min gyn rekomenderar mig bara att testa 1 gång per dag (morgon/förmiddag) Skulle jag ta ett test som blir pos på kvällen så räknas det som ett pos morgonen efter.
Idag har jag 1 vecka kvar till testdag. Inga symptom och tiden sniglar sig fram... Vet ju inte ens om ägget släppte denna gången. Han sa att ägget börja släppa...
Detta blev långt... och rörigt...
bönan04: Vilken jackpot!
vivantarpadig: Vi kommer vara helt öppna med att vi gjort DI. Tror att om man själv är öppen med det så blir det inte så mycket prat. Barnet kommer självklart få reda på hur det blivit till! Vi står för detta till 100%. Och är lyckliga att chansen finns!
Våra närmsta vänne roch familj vet att vi försöker nu. Orsaken till at vi inte öppet berättar för alla nu innan vi är gravida tror jag är samma som många som naturligt försöker bli gravida, fertilitet är privat och vi vill ha testdagarna för oss själva.
Lycka Till nu!
Har haft molvärk sen igår. Har BIM på söndag eller måndag. Börjar redan ge upp... Mensen kommer väl tidigare...
Tjejer, hur går det för er som väntar på BIM?
Min mensvärk fortsätter och hoppet krymper...