-
De har stängt söndagar och man betalar kontant, Danska kronor.LiveYourDreams skrev 2012-01-20 09:57:17 följande:Undrar mest om öppetider på helg o om man kan betala med kort eller kontanter o om det isåfall ska vara svenska eller danska?
-
Det här med symptom är svårt då menssymptom och symptom för tidig graviditet är lika. Sen tror jag att när man som vi väntat, längtat och försökt länge så känner man efter minsta lilla! Jag försöker att inte tolka för mycket men det är svårt!sockerpian skrev 2012-01-20 11:56:47 följande:Hej tjejer=) nu är jag på dag 9 efter insemination, tyckte mig känna spänningar i tjejmagen i går kväll, men det är nog helt normalt som ickegravid också....men jag vill ju känna något, ska inte testa förräns torsdag nästa vecka, men det borde ju fäst nu om det gjort så.. Jag känner mig helt som vanligt!
viväntarpådig: jag vet inte hur det funkar juridiskt sett, men när partnern skriver på fadererkännande efter födseln så är det väl han som är pappan..eller? har liksom inte funderat så mycket över det. vad gäller arv och sånt så är det nog ingen skillnad på biologiska eller donatorer, det finns ju bara en fader, den andra är ju bara donator...men jag vet som sagt inte, bara tror så det är ju värt o kolla upp, kolla med en jurist.
Bönan04: helt fantastiskt, du inger hopp...
Frankie86 & kamikirimusi: va roligt att ni är i gång, jag håller tummarna för er
Solrosen25: det är tufft och vänta, men jag hoppas ni kommer i gång så fort som möjligt. Jag har gjort ostimulerat, fördelen med det är ju att man inte kan bli överstimulerad och behöva avbryta en pågående process, men stimulerat borde ju öka chanserna kan man tycka, om det funkar.
Vi orkade som sagt inte vänta längre på vården så vi begav oss till köpenhamn.
jenniek: hur känner du dig? ska du testa på söndag?
Binaaa: välkommen hem enligt pappren från stork så vill de ha rubellatestet, det finns antagligen i din journal, så skriv ett brev till gyn, uppge dina personuppgifter och begär att få papper på provsvar för rubella. Du måste nämligen skicka ett skriftligt meddelande, det räcker inte att ringa efter som det är skyddat i din journal.
Gör det så fort som möjligt så du har allt klart till inseminationen, min vecka innan insemination, va kaos...fick klart alla provsvar samma dag som det visade positivt på älstickan. men jag skannade in allt och skickade ner det direkt och dagen efter blev jag inseminerad. Jag va verkligen i upplösningstillstånd, så va ute i god tid
Har fortsatt mensvärk, inte så mycket nu under em/kväll dock. Sticker i vänster äggstock (eller runt där). Ingen mens än dock. Testade med CB imorse= negativt. Har inte BIM förräns på måndag så liite hopp finns ju än, men det är inte mycket!!
Får bryta ihop och försöka igen!!! -
Mensen har nu kommit som ett brev på posten... Försök 2 har nu misslyckats...
Inför försök 3 funderar vi på en dubbelinsemination. Någon som gjort? Och byta donator...
Måånga tårar idag... blir ledsen och besviken... hoppas ju så... Får gråta idag och sen se frammåt!
Kan inte låta bli att bli orolig för att detta inte ska lyckas... -
Vad skönt med lite semester! Behövs ibland för att kunna slappna av och fokusera på något roligt...Duvan skrev 2012-01-22 17:55:17 följande:Hej tjejer jag har varit på semester 1 vecka och inte varit inne på sidan på ett tag.
Va trist Jennieek att du fick din mens:(
Jag fick också min mens i måndags, andra misslyckade försöket för mig o min sambo.
Känner precis samma som dig, så jobbigt...
Vi panerar att åka till Stroken igen om ca 1 vecka, Vi tänker bya till en ny donator denna gång då det inte har lyckats de 2 andra gångerna med en o samma donator.
Funderar verkligen på en dubbelinsemination denna gång. Blir ju lite dyrare men om det ökar chanserna så vill vi göra det. Tänkte prata med Storken om det i veckan.
Tråkigt att ert andra försök också misslyckades! *kramar* Vi tänker också byta donator och ev göra en dubbelinsem. Ska också höra med min gyn.
Skönt och kunna stötta varandra i detta! Prata ut, gråta ut, gnälla, oroas, stötta, uppmuntra!
Vi satsar igen!! -
sunsed1: Tack! Håller tummarna för er också! De symptom eller ickesymptom man har behöver inte betyda något... Bara att vänta och se... :)
-
Sockerpian: Får fundera vidare om dubbel. Har ju en bit att åka så måste nog stanna över natt där nere...
Lycka Till nu! -
Binaaa skrev 2012-01-23 16:34:53 följande:Nix de skickade aldrig labpapprena till mig... Jag behöver inte ta om proverna men de måste skicka efter en kopia från labbet och sedan skicka den till mig. Kruxet är att på den kopian så står inte klamydiatestet med. Så det måste don skicka separat. Känner på mig att det kommer bli fel igen!
Vad jobbigt när set strular! Jag fick också betala för mina utskrifter och fick hämta dem personligen, de skickade inget sådant.
Hoppas det blir rätt direkt!
-
Mailade min gyn om att insem misslyckats. Han svarade då bla: Det va aergeligt. Vad betyder det? Det va synd? Någon danskkunnig?
-
Äppelblad, Välkommen!
-
*skrattar* Vissa är mer nervösa än andra...sockerpian skrev 2012-01-25 13:43:35 följande:´Klart du ska vara med äppelblad.
Vad spännande med första inseminationen, jag gjorde min första den 12 januari och ska testa mig på fredag, jag va jättenervös och spänd, så spänd att jag va rädd o fisa barnmorskan i ansiktet när hon va där nere...haha skit jobbigt....men jag lyckades hålla mig
Jag va ju i danmark på en privatklinik och de sa inget om just mina chanser just vid denna insemination, men tar man hormoner så gör de väl ett ultraljud på gynmottagningen precis innan och kollar om där finns god chans tror jag, har de inte sagt att ni ska göra det innan?
Testdagen närmar sig nu... Hur känns det?