Duvan skrev 2012-03-19 18:17:25 följande:
Hej alla tjejer
Va trist jennieek att mensen kom, förstår precis hur du känner. Hur skall ni göra nu? blir det nytt försök nästa månad?
Sockerpian; Va spännande att du är nu nyinseminerad, håller tummarna att det sätter sig:)
Sjäv har jag lagt det lite år sidan, behöver lite paus känner vi... Men om ett par månader är det gyn grönlund som gäller:) tänkte maila Lars och skicka in alla papper så det är klart. Är så sugen på att åka NU, speciellt när jag är inne och läser här...men som sagt den som väntra på nått gott....
kramar
Nej, tror inte att det blir något nytt försök denna ÄL. Mailade min dr och frågade hur vi skulle gå vidare och han skrev då att han tror att det kan vara min övervikt som gör att min äggkvalitet är försämrad.
Äl testen visar positivt, känner av min Äl tydligt, har regelbunden mens och gjort vul innan inseminationerna men tydligen behöver inte detta vara nog...
Jag som trodde att det kanske bara är otur att man inte lyckas... Man behöver ju tajma Äl precis... Många som gör bebisar hemma i sängkammaren behöver ju fler än 4 försök på sig och då lever de spermierna längre än vid insemination...
Tappade orken lite till...