• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Pratade ju om det här med lutealfas igår. Kollade igenom hur många dagar den varit vid inseminationerna och det hade varit 13 dgr alla gånger, även denna. Men då ÄL kom tidigare än vanligt denna gången så blev ju cykeln kortare med, så kanske inte va så konstigt.

Det enda som är annorlunda är att jag inte har någon mensvärk, har alltid mensvärk, ibland jävulskt ont.

Har ni mensvärk tjejer??    

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-19 18:17:25 följande:
    Hej alla tjejer

Va trist jennieek att mensen kom, förstår precis hur du känner. Hur skall ni göra nu? blir det nytt försök nästa månad?

Sockerpian; Va spännande att du är nu nyinseminerad, håller tummarna att det sätter sig:)

Sjäv har jag lagt det lite år sidan, behöver lite paus känner vi... Men om ett par månader är det gyn grönlund som gäller:) tänkte maila Lars och skicka in alla papper så det är klart. Är så sugen på att åka NU, speciellt när jag är inne och läser här...men som sagt den som väntra på nått gott....

kramar

Nej, tror inte att det blir något nytt försök denna ÄL. Mailade min dr och frågade hur vi skulle gå vidare och han skrev då att han tror att det kan vara min övervikt som gör att min äggkvalitet är försämrad.

Äl testen visar positivt, känner av min Äl tydligt, har regelbunden mens och gjort vul innan inseminationerna men tydligen behöver inte detta vara nog... Rynkar på näsanRynkar på näsan 

Jag som trodde att det kanske bara är otur att man inte lyckas... Man behöver ju tajma Äl precis... Många som gör bebisar hemma i sängkammaren behöver ju fler än 4 försök på sig och då lever de spermierna längre än vid insemination...

Tappade orken lite till...  
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-19 21:34:05 följande:

Aha, det låter ju väldigt okomplicerat på gyn grönlund:)

Jennieek;  Jag tro det kan vara bra att "landa" lite och hämta ny energi innan ny insemination.
    Förstår att du är ledsen och tappat orken...men dte kommer att sätta sig så småningom:)

Det är som du säger, par som får barn i sängkammaraen behöver också ett antal gånger på sig och då har de ju bätter möjlighet att pricka äl...

Jag och min smabo har fått för mig att jag har stressat upp mig för mycket när det är dax för insemination så nu skall jag försöka varva ner lite...långa promernader, yoga mm så jag är lugn nästa gång det är dax:) stress är ju aldrig bra för kroppen

Jag har alltid trott att jag är fertil. Kroppen säger mig att den är det... (vad nu det betyder) Tycker att det mesta tyder på att jag borde ha ÄL. Vid 2 av 4 vul så har ju äggen släppt, men då är de väl kanske kassa med då äggen... 

Har ni fått något svar på varför ni inte lyckats än? Tar du progestronprov efter Äl?
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-19 21:59:32 följande:
    Har inte fått något svar om varför det inte lyckas, har ju bara pratat med dem på Storken och de säger att det tar i genomsnitt 3-4 gånger så inget konstigt. Men det vore skönt att prat med någon läkare som verkligen tar sig tid. Nästa gång ska vi ju till gyn grönlund vilket känns bra eftersom han tar ultraljund och ser hur äggen ser ut, plus att det är betydligt billigare.

det är väl typ 25 % chans att bli gravid om man prickar äl så det kommer ju sätta sig förr eller senare:)

Hur många försök har ni gjort? (glömmer hela tiden) Stimulerar ni? Vet du absolut att du har ägglossning? Progestronprov?
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-03-19 22:08:12 följande:
    Men vad är progestronprov? tar du det själv?

Det är det provet man ska ta för att kontrollera om man har haft äl. Nej jag har inte tagit det, då jag inte har någon svensk gynkontakt nu. 

Du känner dig som jag, fertil! Bra!  Glad 
  • jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-03-19 23:31:35 följande:
    jenniekk å duvan, ursäkta om ja lägger mig i men har ni kollat om ni har t. ex bakteriell vaginos? ja läste om d i en annan tråd å d kan göra att ägget inte fäster "som d ska"..

ursäkta igen om nån av er tar illa upp för d e absolut inte min avsikt! {#emotions_dlg.flower} 

Tar absoult inte illa upp! Suger åt mig alla tips... Glad Ska boka cellprov snart och kanske ska kolla upp det med. Ska googla symptomen...

Tror jag kanske missuppfattade min läkares gynsvar igår, danskans fel kanske...

Blev ju livrädd att min äggkvalitet är dålig men idag hade han svarat att : Jag är overbevist om att du haft ägglossning. Men om du själv tvivlar kan detta kontrolleras med ett blodprov. Det är ca 20/25% chans att lyckas  per försök (om man träffar äl)så det är inte ovanligt att det krävs ett flertal försök.      

Känner mig lite lugnare nu...  
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-03-21 00:49:05 följande:
    hej... Kom nyss hem och såg att mina provsvar kommit i brevlådan. Dom var inte bra. De hade inte fått bort de grova cellförändringarna med operationen de gjorde förra månaden.... Nu vet jag inte hur det blir. Jag har slutat hoppas på att ens få komma iväg.... 

Många kramar till dig... HjärtaHjärtaHjärta
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-03-21 22:45:28 följande:
    Tack tjejer Hjärta Vi har pratat om det fram och tillbaka idag.
    Ringde till KK och pratade med dom. Dom avrådde från att bli gravid med sa ändå att det är upp till oss.

Vi tänker lite så att detta kommer ta tid. ... Så är det ju med vården i Sverige. 
    Och under den tiden kanske vi hinner bli gravida osv.. Vi vill ju så gärna ha ett barn! Och efter det blir det inte lika hårt om de måste ta min livmoder. Hur hade ni gjort? Kram på er!

Tankarna måste snurra runt för er... Vad är anledningen till att de avråder er från att bli gravida? Du måste ju kunna prata med någon om detta... Vet du hur de kommer gå vidare att behandla dina cellförändringa? Absolut sista, sista, sista vägen är väl att ta bort livmodern?

Kraam  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012