• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams: Hur går det med jakten efter ÄL?

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-25 17:42:08 följande:
    Jenniekk: gullig du är som undrar, inte fått pos så antar att den hoppat över mi denna månad :) lite besviket men men. Det e snart dags för er va?
    Börjat få ÄL flytningar idag. Testade vid 11-tiden idag och då va det negativt.Tänker inte testa förrän imorgon vid samma tid. 

Brukar få flytningar någon dag innan positivt test, tror jag. Dr Lars säger ju att man bara ska testa 1 gång/dag.     
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-25 18:19:04 följande:
    Jenniekk; spännande! Tyvärr tror jag det e för sent, har alltid fått utslag på dag 10 o insem på dag 11. Har en 25 dagars cykel o e på dag 13 idag.
    Det Kan ju vara så att ägglossningen kommer senare och att din cykel då också blir längre. Fortsätter du och testa?
  • jenniekk
    sunsed1 skrev 2012-04-26 12:41:15 följande:
    Hej tjejer

Jag har tagit återigen ett litet uppehåll. Vi skulle åka en vecka efter min insemination på en kort påsksemester. Väl där har jag fått först en nidblödning som sedan övergick till menstruation.

Och vad värre var så tog det sig faktiskt men ägget tog sig inte.

Denna månaden har jag tagit uppehåll i försöken, mest för att låta kroppen vila sig men även för att det kostar ju en del. Och det gnager ju ett litet hål i plånboken varje gång.

Binaa: lycka till           
    Hej! Glad

Menar du att du först plussade för att sedan börja blöda. eller hur vet du att det tog sig men att ägget inte tog sig?

Jag tror att det är bra att pausa så att framförallt psyket hinner återhämta sig. Jag tror att jag är mer stressad varje försök än jag säger/ och tillåter mig känna. Och plånboken måste ju också hinnas fyllas på som du säger.

Hoppas du kan fokusera på annat (lättare sagt än gjort) under detta uppehållet! Hjärta        
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-04-28 18:42:19 följande:
    Testade på morgonen efter att jag hade haft så herrans ont i magen. Då var strecken på billiga testet lika starka, men clear blue visade negativt. Sen på kvällen testade jag igen och då var Clear blue positivt. så åkte jag nästa dag och blev inseminerad kl 13. Så denna gången gick det längre tid från positivt test till insemination än förra. 

Vet ni hur det är, om man får bada efter insemination? Typ dagen efter?

Hjärta 

Weee! Vad roligt för er! Skrattande

Vad spännande! Hur många timmar efter pos Äl test inseminerade ni?

Jag är på cykeldag 15 idag, haft molvärk+älflyt idag. Tog ett test precis som va negativt (clearblue), va säker på att det skulle slå om! Hoppas testet visar positivt imorgon istället så kanske det blir insemination både mån+tis.

Eller så kanske kroppen jävlas med mig och det ingen äl blir denna mån... Obestämd     
  • jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-04-28 11:09:01 följande:
    ääääntligen e den här, sista mensen inför vårt första försök... nervös å förväntansfull på samma gång, försöker ställa in mig på att d kanske inte lyckas direkt men isf hinner vi nog göra ett andra försök innan gyn grönlund har semesterstängt..

Binaaa, håller tummarna att d tar sig för dig efter inseminationen igår, hoppas du/ni mår bra

önskar alla en härlig helg! {#emotions_dlg.flower} 

Härligt att det närmar sig för er! Glad
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-28 19:28:13 följande:
    Jenniekk: hoppas äl kommer :) det e så snopet när den hoppar över som den gjorde för mig :/

Ja det hoppas jag med. Försöker att slappna av, kan inget göra för att påverka ändå. Slutade du testa sen? Hade du några känningar av Äl fast testen inget visade?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012