• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYour Dreams: Det enda som bekymrar mig och får mig att tänka på ägglossningsspruta är pga att vi (kanske)borde inseminerat på söndagar vid 2 tillfällen då ÄL stickan blivit positiv på lördagen. Jag önskar så att de hade öppet på söndagar!! Jag hoppas ÄL kommer tidigare denna cykeln så vi kan inseminera *2.

BIM runt bröllopet kan både bli Fantastiskt men också jobbigt om det inte lyckas... Eller hur tänker ni?  

• jenniekk

LiveYourDreams: Tror ni gör rätt i att inte tjuvtesta, bättre och vara lyckligt ovetandes om det nu inte skulle lyckas. Vilket vi håller alla tummarna för att det gör! Glad

De gånger vul har visat att ÄL har varit så har det gått ca 40h från positivt ÄL test så det kan ju varit så att vi missat ÄL vid de två andra försöken?

Det känns som att det är bäst om ägget släppt, då vet man iaf att man har en chans eftersom spermierna endast lever så kort tid.

( Då vi gjorde makeinsemination för många år sen sa att det va bäst att spermierna låg och väntade på att ägget skulle släppa, men å andra sidan lever ju de färska spermierna längre)         

• jenniekk
    Äppelblad skrev 2012-04-19 08:25:01 följande:
    Jag är gravid!!!

Efter tredje inseminationen, tredje gången gillt!

GRATTIS! Glad Det går att lyckas! (Bra att bli påmind då hoppet sviktar!)
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-20 08:16:21 följande:
    Ja nu jäklar ska vi alla följa äppelblad pch sockerpian! :D här väntas äl till helgen/ tidigt i veckan o vi är peppade på att åka igen :D
    Då håller vi tummarna att det snart blir dax för ett försök igen! Glad
  • jenniekk
    Ermenegildo skrev 2012-04-21 16:21:24 följande:
    Hej, tänkte också börja inseminera i år. Ska bara hitta någon som är villig först. Inte alldeles lätt.
    Hej och välkommen hit! Glad

Vad spännande att vara på gång... Hur ser din/er story ut? Blir det insemination i Danmark eller Sverige?
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-04-21 16:34:14 följande:
    Hej tjejer!

Här verkar singelinseminationerna läggas på hyllan, om allt vill sig väl - har nu träffat en grabb som verkar lovande!

Kommer dock att följa denna tråden! Jag kanske är tillbaka snabbare än tänkt... Och jag svarar såklart gärna fortfarande på frågor om ni har några

Håller tummarna för er alla!!

Kul att "se" dig Smilla! Glad Du verkar ju hittat en bra orsak till att lägga försöken på hyllan. Är ju lite roligare att försöka på det hederliga sättet med Flört(om man nu har den möjligheten)

Lycka till nu! Hjärta 
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-22 07:31:22 följande:
    Igår hade jag min möhippa visst :) hade ingen aning. Blev mer än ett glas vin om man säger så ;p tur att vi är innan insem ;)

KUL! Det får bli en dag i soffan för dig då! Flört
  • jenniekk

Dag 10 i cykeln idag och ska snart börja ÄL testa. Hoppas på tidig ÄL denna gången så vi kan göra en dubbel insemination... Snälla snälla... ge mig lite tur! Glad

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-22 13:30:41 följande:
    Jenniekk; håller tummarna!! Här förväntas testet bli pos idag om min kropp ska följa sitt mönster. Men hitills är strecken inte i närheten.. Vi får vänta o se, eftersom de borde bli pos så testar jag ofta idag :)

Det kan snabbt skifta om till positivt! Spännande... Glad
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012