Zarah-Maria skrev 2012-02-07 17:49:26 följande:
Har ni några att prata med om insemination?
Den enda jag har berättat för är min mamma. Jag bestämde mig för att jag skulle göra insemination i september förra året och berättade för min mamma under julen. Hon var väldigt stöttande och tyckte det var en bra idé då hon vet hur gärna jag vill ha barn och att ja helst redan skulle ha barn även fast jag "bara" är 24, blir 25 ( skulle haft ett barn som idag skulle vara 14 månader men som dog)
Vi diskuterade detta idag igen och jag vill åka och göra den första nästa månad, då jag vet att det kan ta tid innan det blir nåt. Men nu tycker hon att jag ska vänta med den första till i maj/juni/juli. Endast för att vädret är bättre då och gör resan lättare.
Nackdelen med att vänta är ju om det inte tar första gången, vilket är troligast, och sen kanske man inte kan göra det varje månad utan måste ha uppehåll, så känns det som det skulle ta extremt lång tid.
Min fråga är, hur skulle ni göra? Har ni några tips? Har ni personer i er närhet som stöttar er till 100% ?
Jag har valt att berätta för ganska många, eftersom jag är en känslomänniska och har svårt att dölja vad jag känner. Mamma och pappa stöttar till 100 %, och jag har många vänner som gör detsamma och är glada för min skull. Syskon och annan släkt som vet är också stöttande, och mina kollegor tycker det är häftigt
Jag har ju även berättat för chefen och hon är lika stöttande hon.
För mig som är singel är kontaktnätet jätteviktigt. Vill att mitt barn ska få starka manliga förebilder eftersom jag "valt bort" pappan.
Jag vet inte riktigt när jag åker till DK igen, men det blir i varje fall inte i mars då jag inte vill att barnet ska fylla år kring julafton. Min brorson fyller år den 25:e och det är inget kul... Dessutom flyttar jag i den svängen så det faller sig inte så bra.
Jag håller med om att de bästa månaderna är maj-september, av odefinierbara anledningar