Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

Ingen 1 skrev 2012-03-04 15:55:01 följande:
    Nej syskonförsöken på RMC är inte billigare än i Danmark. Däremot fick vi hjälp via vårt landsting med DI- försöken till vårt första barn. Där gällde ju även högkostnadsskyddet, så vi fick betala ca 900 kr för utredning, ultraljud och DI-försöken innan jag fick frikort. Hormonbehandlingen ingår inte, där har vi ju också högkostnadsskydd. Så just nu får jag alla mediciner gratis.
    Ja såklart har man ju högkostnadsskyddet på medicin, det glömde jag helt. Det får ju även jag om det skulle behövas för min del.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla

Heja heja Jenniekk!!

Sally Cinnamon skrev 2012-03-05 17:13:39 följande:
    Men nu undrar jag en grej: när vi var på Storken gjorde de inget VUL. Är det bara när man gör stimulerade försök som de gör det, eller är det standard på era andra ställen? Det är ju så dyrt på Storken så man tycker inte de borde spara in på såna grejer.
    Det är för att de inte är läkare på Stork och får därför inte utföra ett VUL. En av anledningarna till att jag valt läkarklinik. Jag är lite av ett kontrollfreak, vill liksom veta läget
  • Fröken Smilla

BIM och ingen mens men negativt test igen nu ikväll (med extra känsligt test). Och alla symtom är som bortblåsta. Dvs så är mens på gång. Känns ok men rätt hopplöst.

• Fröken Smilla

Tack tjejer Mår okej, det var rätt väntat. Men visst känns det lite hopplöst just nu.

• Fröken Smilla

Jo självklart orkar jag, det är bara huvudet som känner hopplöshet just nu. Men kraften kommer mycket snart tillbaka. Eller ja, den är ju redan här jag provar tills det går, jag måste bara ha läkaren och ekonomin på min sida också

• Fröken Smilla
    Körsbär skrev 2012-03-10 13:08:12 följande:
    Nu har jag äntligen kommit hem ifrån kliniken.
    Har inseminerats med 5milj spermier nu,det vore väldigt konstigt om det nu blir så att ingen "träffar" ägget,det behövs ju somsagt bara 1 spermie till det.
    Lycka till! Är det makeinsemination?
    Jag brukar få mellan 35-40 miljoner (donator). Oddsen känns låga, så det är märkligt att ingen av dem har kunnat komma hela vägen fram... Men men
  • Fröken Smilla

Ja, då är det ett mer normalt antal. Donatorerna har ju supersperma. Men det är som du säger, bara en som räknas

Jag har genomgått fyra misslyckade inseminationer. Läkaren ser inget fel, men något är det ju...

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012