Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej tjejer!

Tråkigt för er som fått mens, jag beklagar verkligen

Själv inseminerades jag idag Har inte sagt nåt innan om det för jag vill inte hypa upp det så mycket denna gången. Ägget hade släppt och jag är osäker om det kanske var lite för sent att inseminera. Men jag ville inte heller låta bli, läkaren tyckte det såg bra ut. Har tydligen skitfin slemhinna ja nåt är bra iaf haha! Jag testade bara med äl-test en gång och det blev positivt direkt så jag vet egentligen inte när det slog om. Tre dagar tidigare än jag förväntat så tala om överraskad!

Sen kom läkaren och jag överens om att framtida försök ska vara ostimulerade trots att jag var på nr 4 nu. Han tycker det ser för bra ut för att hålla på med hormoner. Det gjorde mig glad att höra! Har inte varit speciellt sugen på det.

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-21 21:12:36 följande:
    Mensen kom idag på eftermiddagen... Känner mig nu bara trött... på allt...
    men... kram på dig!
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-22 08:06:21 följande:
    Ps: någon som vet gyn grönlunds öppetider på vardagar respektive lördag?
    8-15 på vardagar, på begäran på lördagar, men förmodligen senast till 14
  • Fröken Smilla
    sunsed1 skrev 2012-02-22 10:06:44 följande:
    Bättre lycka nästa gång - ge inte upp!

Här planerar jag på att åka i mars igen, trots misslykad februari igen. Igår fick jag dessa förbannade trådliknande flytningar som när man har ÄL - kroppen gör som den vill - och inget LH stegring alls igen--- suuuuck

Men nu jädrans - mars bli månaden så får det väl bli en december bebis,-  Lagom till juletider
    Det hände även mig för några månader sedan. Men en vecka för sent kom ÄL ändå... Man blir ju så förvirrad.

Jag själv hoppar över mars om det inte lyckats nu. Kanske resonerar konstigt, men vill inte ha bebis runt julen. Min brorson är född den 25 december och det skapar tyvärr en del logistiska problem. Nu är han ännu för ung för att förstå det, men tror inte han kommer älska sin födelsedag i framtiden. Vi försöker samla alla för hans skull men det är inte lätt alla gånger.
    Vill att mitt barn får en dag som han/hon inte måste dela med en storhelg.

Självklart hade jag hellre fått barn på julen än inte alls, men än så länge har jag ett finger med i spelet på den biten
  • Fröken Smilla

Läser mitt inlägg igen och inser att jag låter lite klumpig. Inte meningen! Jag berättar endast ur min personliga synvinkel

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-22 16:32:11 följande:
    Tack för alla styrkeord! Hjärta På något konstigt vis går man vidare, har ju inget val. Vill man att det ska bli barn i framtiden så måste man ju försöka igen...

Funderar på varför det inte lyckats... Otur? Inseminerat vid fel tillfällen? Eller något dolt fel? Hur ska man veta... Obestämd  
    Ja man börjar ju undra. Samma här som är på försök nr 4. Jag börjar undra om det är p-pillerna som ställt till det för min del. Allt kom ju igång snabbt, men man undrar ju om det kan ha haft inverkan på äggkvalité. En läkare sa till mig att det kan ta mellan 6-12 månader för fertiliteten att vara hundra efter p-pillerstopp. Och jag slutade i juli. Men det är ju rena spekulationer!

Vilket försök var detta för dig?
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-22 16:46:58 följande:
    Fröken Smilla: Hur resonerar du kring dubbelinsemination? Funderar på det inför nästa försök, om det ökar chanserna?

Ingen: Det blir mycket resor fram och tillbaka för prover och undersökningar. Hoppas det gick bra!

Jag gjorde en dubbel förra gången, och det gick ju inte. Denna gången blev det en enkel men dubbel var aldrig på tal eftersom ägget hade släppt redan.

Jag vet inte riktigt hur pass större chansen blir om man gör en dubbel. Chanserna bör inte öka nämnvärt men däremot ökar ju chanserna till att man "träffar rätt" med det lilla fönstret som är öppet under ÄL. Men chansen att bli gravid ökar nog inte så mycket. Jag hade jättegärna läst lite statistik på det, men tror det är svårt att hitta konstigt nog.
  • Fröken Smilla

Min chef vet vad som pågår, så normalt sett tar jag ut semester om det går, annars tar jag tjänstledighet. Vill inte riskera att FK börjar jaga mig för att jag är sjukskriven ofta. Men hade jag känt att jag inte ville berätta för chefen så hade jag sjukanmält mig.

• Fröken Smilla
    Binaaa skrev 2012-02-23 11:34:06 följande:
    Nu har jag äntligen blivit opererad! Så nu är vi förhoppningsvis på banan igen om vi inte får fler tråkiga besked om 3 veckor när vi får provsvaren. Hade hoppats på att få åka in till storken nu om en vecka men läkaren avrådde och tyckte jag skulle vänta till nästa månad då det är läkt. Vi får se hur vi gör!
    Ni kan ju alltid försöka Såvida det inte innebär några hälsorisker kanske...

Jag insåg att jag inte är helt rätt i tråden, har ju inte börjat 2012. Däremot fortsatt
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012