• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • LiveYourDreams

Jenniekk: gör som danmark säger. Jag ick också en tid o testade inte :)

• jenniekk

Åh, tänkte på dig Drömmarsmått och hoppades du skulle svara! :) Om follikeln växt mindre än 2 mm per dygn så kanske den är för liten. Växer den lite extra efter Ovitrellen, skjutsar det på tillväxten? Liveyourdreams: ja, jag tror jag följer Dk...

• jenniekk

Drömmarsmått: Hur lång tid efter sprutan har du inseminerats vid stimulerade försök? Finns det någon risk att ägglossa i förtid eller kan man lita på tiden? Många frågor... Hur går det för dig? Hur långt gången är du nu? :)

• LiveYourDreams

Jenniekk: ovitrellen ger äggen den sista mognaden :) ska ta den ihop me äp på vår ivf :)

• drömmaromsmått

En follikel växer 1-2mm/dygn normalt och ovitrelle ger även en lite extra knuff, när jag blev gravid med Embla var insemination ca 46 timmar efter sprutan, denna gången runt 40 och flikarna var fortfarande kvar, alla folliklar släpper ju vid olika storlekar så det är svårt att säga men mina hår alltid varit kvar vid inseminationen dock tror jag inte det spelar någon större roll om den spricker lite tidigare eftersom själva ägget ändå lever ca 24 timmar då möts spermierna och ägget tidigare vilket borde vara positivt i och med att frysta spermier inte har lika lång levnadstid som färska men jag skulle tro att ditt ägg släpper strax efter inseminationen.. när man gör ivf sker äggplocket oftast runt 36timmar efter sprutan så jag skulle säga att man inte behöver oroa sig för mycket över tidig ägglossning eftersom det är väldigt ovanligt att äggen är borta när man kommer till plocket :)

• drömmaromsmått

Jodå det knallar på här, idag gick jag in i vecka 29 och har dryga 70% avverkat, börjar bli lite småtungt nu men jag kräks inte hela tiden längre åtminstone :)

• jenniekk

Bestämt mig för att ta sprutan ikväll och nervös över om vi tagit rätt beslut... :(

• LiveYourDreams

Jenniekk: det kommer gå jättebra vännen! Blir det insem på måndag då? Kram

• jenniekk

Live: ja, det blir det... Blir insem dag 15, har tidigare inseminerat dag 16 alla försök... Hatar denna ovisshet och ständiga oron! Hur går det för dig nu?

• LiveYourDreams

Jenniekk: jag tror det blir perfekt :) jotack, är svullen som en ballong men hade många fina äggisar. Ska på koll på tisdag o sen förhoppningsvis plocka äggen i slutet av veckan :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012