• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • drömmaromsmått
    regnbågsbaby skrev 2012-11-22 15:42:59 följande:
    Oj 5700 är mycket billigare än de 8500 vi betalar för DI

Oj är det så dyrt i sverige?? vi betalar mellan 3-4000 i danmark med anonym donator då.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 13:03:43 följande:
    Det gick jättebra! Över förväntan. Trodde det skulle bli ungefär 5 ägg men det var 8 så vi e jätteglada! Hoppas bara nu att flera av dem vill befruktas :)

Ja kom igen nu då äggen! Ska det in igen på lördag eller när blir det? Kram.
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 13:03:43 följande:
    Det gick jättebra! Över förväntan. Trodde det skulle bli ungefär 5 ägg men det var 8 så vi e jätteglada! Hoppas bara nu att flera av dem vill befruktas :)
    Wiiiie!! Håller tummarna för att så många som möjligt befruktas. Har ni diskuterat hur många ägg ni sätter in lr e det samma i DK att man bara sätter in 2 i "speciella fall"?
  • LiveYourDreams

Sally: lördag eller söndag, beror på hur många som befruktats :) kram langtan: min dr vill helst sätta in ett eftersom jag e såpas ung, men jag vill h tillbka 2 för det ökar ju chansen. Embryologen sa att det beror på hur embryona ser ut, har vi ett som är asbra så provar vi nog med ett första gången nu. Går inte det kör vi på två. Vi får se helt enkelt. Kraaam

• Längtan 30

Live; åh så spännande, kommer gå o hålla tummarna fram till testdag att du o frun får ett fint Plus, det e er tur den här gången!! Hjärta
    Kram

• LiveYourDreams

Sju av åtta ägg har blivit befruktade :D

• Ingen 1
    LiveYourDreams skrev 2012-11-23 08:28:25 följande:
    Grattis!! Håller tummarna!

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-22 15:33:57 följande:

Samma gäller ju mina 18dagar jag fick, så det kan ju inte bli 2 insem månaden efter varandra.
    Betalar du 5700 för DI?
    Undrar då vad se tar för makes? Fast vi skickas iofs vidare till IVF om det inte fungerar.
    Därför jag tänkte Danmark iallafall över sommaren OM det inte tar sig innan.
    Ja jag betalar 5700 för DI! Syskonförsöken får vi betala själva.
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-23 08:28:25 följande:
    Underbart!! GRATTIS!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012