• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-19 14:37:23 följande:
    Längtan: tack gulle! Imon blire vul o efter det kan jag nog få tid för äp. Ska faktiskt bli skönt o få ut äggisarna. :)

Håller tummarna!!
  • LiveYourDreams

Längtan: ja, jag är en väldigt positiv person men helt ärligt är det tufft nu. Är svullen o öm o obekväm. Jenniekk: lovar er en uppdatering såfort jag e klar :) vi får heja på varandra :) stegen: tack!

• LiveYourDreams

På torsdag skall äggen skördas! :D

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-11-20 14:56:21 följande:
    På torsdag skall äggen skördas! :D
    Yaaaaaay, så spännande!! Håller tummar o tår för många fina ägg som befruktas o återförs lr hamnar i frysen för framtida syskon"försök"..!! Hjärta
  • regnbågsbaby

Känner mig så PMSig och ledsen...vi gjorde en ny insemination den 12/11 och jag tror att det bara var att slänga pengarna i sjön igen.... Brösten värkte i 6 dagar sen inget alls... Förra månaden när jag blev gravid så hade jag bruna ringar runt bröstvårtorna men inget sånt nu inget ont i svanken bara lite pirr/kittel och brännande känsla i ljumskar/livmoder ibland men det är säkert bara inbillning.... Kände ett hugg i livmodertappen på äl+4 men det var nog inget... :( SUCK!

• Ingen 1

Har pratat med RMC idag. Kommer inte att hinna göra något nytt försök detta året pga att de har julstängt. Ska dock prata med läkaren i december för att kolla hur vi ska gå vidare, om det blir fler insem. eller om de ska hitta på något annat. RMC brukar göra ca 5 insem, innan de kollar på alternativ. Vet dock inte alternativen är, om det bara är medicinbyte??

Så jag följer er alla här inne och håller tummar och tår!!

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-21 18:24:17 följande:
    Har pratat med RMC idag. Kommer inte att hinna göra något nytt försök detta året pga att de har julstängt. Ska dock prata med läkaren i december för att kolla hur vi ska gå vidare, om det blir fler insem. eller om de ska hitta på något annat. RMC brukar göra ca 5 insem, innan de kollar på alternativ. Vet dock inte alternativen är, om det bara är medicinbyte??

Så jag följer er alla här inne och håller tummar och tår!!

Visst är julledigheten underbar. Jag är helt säker på att vi också misslyckades och nytt försök blir jan/feb. Visst är det så att RMC inte inseminerar 2 cyklar i rad? 5 insem innan man går vidare är minst 10 månader men sen kommer sommaren också:(

Känns som man kan köra på naturlig cykel i Danmark kanske? Men förstår inte hur det fungerar där.
  • stegen
    regnbågsbaby skrev 2012-11-20 19:04:39 följande:
    Känner mig så PMSig och ledsen...vi gjorde en ny insemination den 12/11 och jag tror att det bara var att slänga pengarna i sjön igen.... Brösten värkte i 6 dagar sen inget alls... Förra månaden när jag blev gravid så hade jag bruna ringar runt bröstvårtorna men inget sånt nu inget ont i svanken bara lite pirr/kittel och brännande känsla i ljumskar/livmoder ibland men det är säkert bara inbillning.... Kände ett hugg i livmodertappen på äl+4 men det var nog inget... :( SUCK!

Då inseminerade vi på samma dag 10 dagar efter ovitrelle idag och nu börjar min veckan före mens molvärk komma, lite ömma bröst och säker på att det inte fungerade.

Har testdag den 29:e men då har jag ju redan fått min mens.
  • stegen
    regnbågsbaby skrev 2012-11-21 20:59:42 följande:
    Visst är det sugit?!! Vad betalar ni för era försök?

Landstingsfinansierade och detta var första försöket.

Men vill gärna testa Danmark också, men kan man göra det samtidigt tro? Det är långt mellan gångerna på RMC så man kommer ingen vart, och ägglossning har jag ju inga problem med. Makeinsemination är det också.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012