• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • stegen

Då var inseminationen gjord, en jobbig historia då jag fick punktera 2 äggblåsor först. Testdag om 18 dagar.

• jenniekk

Känns som att det behövs en liten uppdatering i tråden... Hur går det för er alla tjejer? Tänker särskilt på SallyCinnamon och Liveyourdreams!

• LiveYourDreams

Jenniekk: du är för rar! Har tänkt mkt på dig o sally med. Blir ju så, det är väl vi som varit här längst nu? Utan en deprimerande tanke ihop med det, är mest glad att jag har er! Jag började spruta igår :) så på fredag blir det vul o förhoppningsvis äggplock nästa vecka :) hur går det för er? Stor kram

• stegen

Här kommer berättelsen!

Började med att lägga mig i gynstolen, där läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud, inte för att hon var försiktig med denna utan tryckte hårt, inta alls som man är ”van” vid.
    I alla fall där var fortfarande 3 äggblåsor så hon bestämde sig att punktera 2 av dem, min otur!!
    fick bedövningsspruta, någonstans där inne…..AJ!! Sen började helvetet, hon fortsatte att trycka med staven och sköterska tryckte utanpå, det gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma, och tid tog det innan de kom rätt så de kunde sticka nålen i blåsan, sen samma visa för blåsa nummer 2.
    Och alla dessa instrument!
    Själva inseminationen gick snabbt och smärtfritt.

Men smärtan nu efteråt är fruktansvärd, har ont så jag mår illa och vill kräkas.

Hela upplevelsen blev bara hemsk, inget jag någonsin vill göra om.
    Pga infektionsrisken, inget bad, inget sex på 10 dagar. Dessutom kommer jag blöda i 10 dagar utav bedövningssprutan.

Testdag om 18 dagar. 

• drömmaromsmått
    stegen skrev 2012-11-12 22:38:52 följande:
    Här kommer berättelsen! Började med att lägga mig i gynstolen, där läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud, inte för att hon var försiktig med denna utan tryckte hårt, inta alls som man är ?van? vid. I alla fall där var fortfarande 3 äggblåsor så hon bestämde sig att punktera 2 av dem, min otur!! fick bedövningsspruta, någonstans där inne?..AJ!! Sen började helvetet, hon fortsatte att trycka med staven och sköterska tryckte utanpå, det gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma, och tid tog det innan de kom rätt så de kunde sticka nålen i blåsan, sen samma visa för blåsa nummer 2. Och alla dessa instrument! Själva inseminationen gick snabbt och smärtfritt. Men smärtan nu efteråt är fruktansvärd, har ont så jag mår illa och vill kräkas. Hela upplevelsen blev bara hemsk, inget jag någonsin vill göra om. Pga infektionsrisken, inget bad, inget sex på 10 dagar. Dessutom kommer jag blöda i 10 dagar utav bedövningssprutan. Testdag om 18 dagar. 

Nejdå inte kommer du blöda tio dagar pga sprutan/plocket, blödde knappt mer än någon timme efter mina omgångar. Har gjort två reduktioner och två ivf-äggplock. Smärtan kommer nog vara borta helt eller nästan helt efter ett dygn eller två, jag brukar vara smärtfri dagen efter, ha ha vad härdad man blir efter två stora plock kändes mina reduktioner knappt, värsta sist var väl att bedövningen inte tog men det gick bra ändå.
  • stegen
    drömmaromsmått skrev 2012-11-13 06:56:43 följande:

Nejdå inte kommer du blöda tio dagar pga sprutan/plocket, blödde knappt mer än någon timme efter mina omgångar. Har gjort två reduktioner och två ivf-äggplock. Smärtan kommer nog vara borta helt eller nästan helt efter ett dygn eller två, jag brukar vara smärtfri dagen efter, ha ha vad härdad man blir efter två stora plock kändes mina reduktioner knappt, värsta sist var väl att bedövningen inte tog men det gick bra ändå.
    Vad skönt att det var en relativt smärtfri historia för dig, tyvärr så upplevde jag det inte så. 
    Har mindre ont idag och blöder fortfarande, nu snackar vi inte mycket blod utan väldigt lite.

LiveYourDreams: Tusen tack!
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-11-12 19:09:14 följande:
    Känns som att det behövs en liten uppdatering i tråden... Hur går det för er alla tjejer? Tänker särskilt på SallyCinnamon och Liveyourdreams!
    Hej finingar, har dragit mig undan lite för jag mår inte så bra. Vi väntar på ivf men det kommer dröja så allt känns så himla jobbigt just nu. Vi har sån otur när det kommer till barnagörandet, svårt att hantera. Så jag är ledsen. Kram, hoppas på er nu, dig med alltså Liveyourdreams <3
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012