• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-10-30 17:44:38 följande:
    Ska insem imon ;) Sen är det bara denna eviga väntan till testdag... Håller tummar och tår för oss alla här inne!!

Håller tummarna!!!
  • LiveYourDreams

Linnea: är det konstaterat mf? Man ska få mensen o sen en vilocykel. Så borde väl bli två månader typ? Är det mf borde ni kunna köra igång i slutet av dec, början av januari beroende på hur din cykel ser ut..

• LiveYourDreams

O som svar på din andra fråga; går finfint! Drygt två veckor kvar till sprutstart! Jättespännande :)

• Linnea1986

Det blöder mer o har kommit klumpar. Så väntar bara på att de ska sluta blöda nu. Hoppas kunna göra ett försök i december igen :)

• drömmaromsmått

Jag fick köra på direkt, fick svaga pos tester i flera dagar sen blödde jag frågade kliniken om mf och fick klartecken att köra direkt igen och då blev den som jäser i magen nu till :) i Sverige vet jag att många kliniker vill ha välkomnad till och med mellan hormoner men på cfc har jag fått köra utan uppehåll.

• LiveYourDreams

Linnea: beklagar verkligen! Men måste ändå vaa skönt o veta att du kan bli gravid! Ja precis, för då får du ju en vilocykel i nov. Håller tummarna för att det ska gå bättre då. Kraaaam

• Linnea1986

Ja de känns skönt o veta de. Men är samtidigt rädd för nästa gång att det ska sluta i missfall igen.

• jenniekk

Linnea: Beklagar! Trösten är väl att du kan bli gravid... Kram

Själv väntar jag... Och väntar... På att spola äggledarna...

• LiveYourDreams

Men du har tid snart va jenniekk? :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012