• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • minaz

Grattis Linnea till din bebis i magen och jag önskar dig ett stort lycka till och er andra också...

Sammtidigt som jag glädjs åt eran bebis lycka och att ni inom ett år ska få bli mammor så känner jag ett fruktansvärt HAT och AVUND över att varför lyckas just ni men inte jag???

Är så förkrossad och ledsen nu så jag inte vet hur jag ska ta an denna smärta. 

Tyvärr så känns brösten EXAKT som innan mens och kroppen känns också som innan mens, VI HAR MISSLYCKAS igen.

*gråter och gråter*

Varför vill det aldrig ta sig?

Vad gör vi för fel?

Nu har vi försökt i 2 år och 3 månader UTAN ETT ENDASTE plus och det borde väl endå vara dags snart, men icke!!!

Vi är inte godkända att söka IVF först SEP-2013 så det är bara snällt att vänta.

*suckar*

Nu kommer vi ta PAUS och jag har verkligen ingen lust att hålla koll på ägglossnings stickor och hormoner, kommer ingen ägglossning så gör det inte, nu GER JAG UPP!

Orken är slut.

Lycka till ni andra, när jag kommer tillbaks om ett år så är väl ni borta =(

Ett stort lycka till och massa kramar och tack för mod och kraft i från er.

En kanon bra och mysig tråd är det är med fin-fina tjejer som verkligen vet vad man går igenom.

• jenniekk

Liveyourdreams: men man behöver väl inte ha cystor för att ha endo? Jag har oftast mensvärk, kraftigt och har alltid haft. Men jag kan häva värken med Ipren så jag fungerar som vanligt.

Jag försöker bara komma på orsak till varför vi inte lyckas. Min gyn säger att man kan ha Äl men inte tillräckliga progesteronvärden för att få det att fästa i slemhinnan.

Hur går det för er?

• LiveYourDreams

Jenniekk: nä, men isådär 95% av fallen. Endo går ju i skov, så det klart den kan ligga där o lura. När ska ni spola? Skönt att få veta, oavsett. Jodå, vi inväntar mens o när den kommer ska jag börja spruta. Spännande! :D ni har inte funderat på ivf? Kram

• AnnaTr
    minaz skrev 2012-10-27 04:45:25 följande:
    Grattis Linnea till din bebis i magen och jag önskar dig ett stort lycka till och er andra också...

Sammtidigt som jag glädjs åt eran bebis lycka och att ni inom ett år ska få bli mammor så känner jag ett fruktansvärt HAT och AVUND över att varför lyckas just ni men inte jag???

Är så förkrossad och ledsen nu så jag inte vet hur jag ska ta an denna smärta. 

Tyvärr så känns brösten EXAKT som innan mens och kroppen känns också som innan mens, VI HAR MISSLYCKAS igen.

*gråter och gråter*

Varför vill det aldrig ta sig?

Vad gör vi för fel?

Nu har vi försökt i 2 år och 3 månader UTAN ETT ENDASTE plus och det borde väl endå vara dags snart, men icke!!!

Vi är inte godkända att söka IVF först SEP-2013 så det är bara snällt att vänta.

*suckar*

Nu kommer vi ta PAUS och jag har verkligen ingen lust att hålla koll på ägglossnings stickor och hormoner, kommer ingen ägglossning så gör det inte, nu GER JAG UPP!

Orken är slut.

Lycka till ni andra, när jag kommer tillbaks om ett år så är väl ni borta =(

Ett stort lycka till och massa kramar och tack för mod och kraft i från er.

En kanon bra och mysig tråd är det är med fin-fina tjejer som verkligen vet vad man går igenom.

Tankar till dig! Fyfan vad surt och jobbigt och jävligt och orättvist!!!! 
    Hur många inseminationer har ni gjort? Jag håller alla mina tummar för IVF för er sedan!!!  
  • minaz

Tack för din förståelse och ett konkret inlägg.  =) <3

Vi har gjort 4 insem.

• jenniekk

Live: Spolningen blir efter nästa mens, så om någon vecka. Skönt och veta så man slipper oroa sig ( kanske i onödan) !

Spännande att det närmar sig uppstart för ivf... :)

• AnnaTr
    minaz skrev 2012-10-27 11:42:53 följande:
    Tack för din förståelse och ett konkret inlägg.  =) <3

Vi har gjort 4 insem.

Men... fyra inseminationer är ju inte SÅ Mycket egentligen.. ?? Vi har också gjort fyra inseminationer.. Det är fruktansvärt tråkigt att det inte blir men känner ändå att vi måste hålla fast i hoppet! Har ni gjort stimulerade? 
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-10-26 19:46:24 följande:

Ska också göra insem på Rmc, dock väntar jag på mens nu sen ska jag ringa så jag får börja med pergo, berodde på om dom hade tid för VUL osv känns lite ovisst faktiskt, samma för dig?
    På RMC i Malmö??  Jag ska nog inte säga precis vad jag tycker och tänker just nu..
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-10-26 20:51:57 följande:
    Ingen: hur många försök har ni gjort nu? Ändrar ni något i behandlingen? Hur många försök tycker kliniken att "man kan göra"

Jag ska ta progesteron prov nästa vecka sen ska jag spola igenom äggledarna. Är Livrädd för att det ska vara stopp! Googlar allt om endometrios som kan vara orsak till stopp. Har molvärk vid Äl, mensvärk vid mens och diffusa hugg i livmodern ibland... Symptom?? Ja, du hör ju... Överanalyserar allt!! ;)
    Oj hur många försök är det nu, tror att det kan vara 4 eller 5 som vi har misslyckats med på RMC, sen gjorde vi ju två i Danmark innan dess.
    Nä RMC vill absolut INTE ändra något, jag har ju blivit gravid en gång förut så då kan dom inte ändra nåt... Kliniken tycker nog att vi kan göra hur många som helst, vi är ju privatkunder och betalar..
    Ja ajg är allt lite bitter på dem, en gång när jag var lite upprörd och ifrågasatte lite, så påpekade dom att det är ju faktiskt ingen som har dött..!!... Fint bemötande där ;)

Håller tummarna för att det ska gå bra och se bra ut!! Kram!

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-10-28 16:30:53 följande:
    På RMC i Malmö??  Jag ska nog inte säga precis vad jag tycker och tänker just nu..

Ja, det blir ju det då man "tillhör" dem. Den som gjorde spolningen förstod inte varför de ens skulle göra insemination med pergo eftersom jag har regelbunden ÄL
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012