• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • LiveYourDreams

Som jag har fattat det så använder de allra flesta landsting stimulering såsom pergotime för att lättare kunna planlägga insem till deras öppetider, då de har stäng på helgerna.

• stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-10-28 17:40:47 följande:
    Som jag har fattat det så använder de allra flesta landsting stimulering såsom pergotime för att lättare kunna planlägga insem till deras öppetider, då de har stäng på helgerna.

Jo jag antar att det är så! Men vad händer om det resulterar i 3 ägg? Då lär dom inte inseminera?
  • LiveYourDreams

Stegen: precis. Hopplöst läge. Fick 5 ägg av pergotime men eftersom vi körde i danmark gick det bra. Men hade de varit i sverige o mitt tackrecord hade fortsatt så hade det aldrig blivit ngn insme här. Nu ska vi iof köra på dansk ivf så det är inte aktuellt, men jag personligen kan känna att det blir ett moment 22, särskilt om man som jag, alltid producerar flera ägg..

• LiveYourDreams

Linnea: har du ont? Klumpar? :( kram!

• LiveYourDreams

Linnea: många blöder ju i början, ge inte upp hoppet! Blöder du mkt? Kram

• stegen

Pergostart på Lördag, VUL 9:e och sen insemination! Läkaren hade plan B om detta misslyckas injektioner med pergonal tror jag det hette, någon som vet?

• Ingen 1

Ska insem imon ;) Sen är det bara denna eviga väntan till testdag...

Håller tummar och tår för oss alla här inne!!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012