• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Live: Tror det var hans ordval vid vul'et. I vänster äggstock va det ingen aktivitet... Han hittade först inte höger äggstock, sen va han osäker på storleken på follikeln, svårt att se. ( i mina öron lät det: vä äggstock är helt kass och höger måste du tappat! Jo, bu hittade jag något, det ser lite litet ut men jag gissar en stl. Ja jag är känslig just nu! ) Brukar inte ha omslag på Stickan förrän dag 15 så är ju inte konstigt att det inte växt mer men... Tänkte att med Pergo så kanske de skulle växt till sig lite starkare så jag kunde få en bestämd tid för Ovitrellen. Någon annan som har erfarenhet av follikelstorlekar på olika cd? Och som grädde på moset så kommer jag få betala 1000 kr per besök framöver ( inte 300) pga försök i Dk och jag är privatkund!

• stegen
    jenniekk skrev 2012-11-15 11:22:51 följande:
    Live: Tror det var hans ordval vid vul'et. I vänster äggstock va det ingen aktivitet... Han hittade först inte höger äggstock, sen va han osäker på storleken på follikeln, svårt att se. ( i mina öron lät det: vä äggstock är helt kass och höger måste du tappat! Jo, bu hittade jag något, det ser lite litet ut men jag gissar en stl. Ja jag är känslig just nu! ) Brukar inte ha omslag på Stickan förrän dag 15 så är ju inte konstigt att det inte växt mer men... Tänkte att med Pergo så kanske de skulle växt till sig lite starkare så jag kunde få en bestämd tid för Ovitrellen. Någon annan som har erfarenhet av follikelstorlekar på olika cd? Och som grädde på moset så kommer jag få betala 1000 kr per besök framöver ( inte 300) pga försök i Dk och jag är privatkund!
    Jag hade 3 äggblåsor på dag 11, 14+14+15 efter pergokur. 
    Dag 13 otrivelle och insemination dag 14 och då tror jag att jag såg att den största den vi också "behöll" var 19mm  (men kan också vara en av de andra som punkterades, läkaren var så hårdhänt med staven så jag tittade inte hela tiden) men det var ingen större skillnad på storlek så alla var där runt så det är inte dåligt på något sätt med 13mm!!

• LiveYourDreams

Jenniekk: hade ju ett vul på dag 10 senast. Då hade jag ju många men gick ite ändå. Tror min ena äggstock e slö, har aldrig äl eller ägg vid den :/ förstår dej helt. Hade blivit väldigt uppgiven om jag fått de bemötandet du fick. :( man får försöka tänka att det tar bara ett litet perfekt ägg! Tänk på att pergotime kan senarelägga äl några dagar, jag upplevde det inte men är tydlgen ganska vanligt. Kraaaam

• jenniekk

Han va inte otrevlig på något sätt, har ett bra bemötande men han är nog så van vid detta och väger inte varje ord medans jag analyserar varje ord han sagt... TACK för uppmuntran tjejer! Lycka till nu båda två!

• Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-11-15 08:02:34 följande:
    Ingen: Har du fått mensen? Eller känns det som den är på G? Förstod inte riktigt...
    Ja jag har fått mens, och känner på mig att testet visar minus därför är det ingen mening att jag testar innan lördag. Enligt RMC har jag testdag på lördag och sen måste jag ringa dem och berätta.
  • stegen

Hej tjejer! Måste bara fråga er, tänkte någon har väl punkterat äggblåsor innan insemination?

Jag gjorde det i måndags och har haft ont tills igår, idag har jag dock kraftigt molande värk, hela dagen och vaknade imorse av hur det stack i livmodern.

Är orolig att hon skadade något eller så dels för hur stressad hon var och dels för hur hårdhänt hon var.

• jenniekk

Ingen1: Förstår att du är ledsen och att det känns meningslöst att testa... Varför kan det inte fungera bara!!!!!? Jag väntar på Äl nu, ska ägglossningstesta och vid omslag direkt ta Oviterellen och insemineras dagen efter... Känns så osäkert allt, som vanligt... :(

• jenniekk

Tjejer nu behöver jag hjälp!! Berättade ju att min svenska gyn tyckte jag skulle börja ägglossningstesta nu och vid omslag ta Oviterelle och insemineras dagen efter. Mailade min danska gyn som tyckte att jag skulle ta ägglossningssprutan lördag kväll kl 22 ( follikeln beräknas då vara 17 mm) och sedan insemineras måndag morgon. Han rekommenderade insemination 36-40 h efter sprutan. På måndag kanske follikeln är 20 mm när den lossar då? Är helt förvirrad nu, ska jag gå efter min magkänsla? I vanlig cykel brukar jag få omslag dag 15 som är på måndag men Oviterellen ger väl follikeln en extra skjuts??

• drömmaromsmått

Jag skulle ta sprutan och inseminera på måndagen dom danska läkaren säger, mina förpliktar här varit runt 17-22mm när jag tagit ovitrellen folliklarna brukar brista när de uppnått ca 23mm eller över det.. mina har ofta suttit kvar vid inseminationen.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012