• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Sally: (jäkla iPhone) ... Förstår att väntan är jobbig! Hur känner din man om allt? Har ni samma känslor? Vet ni hur lång väntan på ivf blir? Det här med "otur" tycker jag är jobbigt! Är det så att man bara "haft otur" eller finns det "fel" som ännu inte upptäckts...? Vi kommer väl märka det framöver... Jag är glad att vi nu ska höra ett stimulerat försök... Hoppas att det räcker... KRAM

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-02 17:48:50 följande:
    Jaha i onsdags blev det en ny insem, så nu är det en lång väntan på testdag...

Håller tummarna för alla oss här inne!!
    Hur går det, håller tummarna här för fullt. 

Mitt bemötande finns nu att skåda..... 
  • Ingen 1

Denna insem. gick inte heller bra... Har dock inte testat mig, men mens och känslan i magen säger att det är negativt. Har testdag på lördag enligt RMC, så väntar ett par dagar men vet redan resultatet... Vet inte om det är bäst att bryta ihop och sen försöka resa sig igen eller om vi bara ska ge upp nu, känns tungt.

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-14 19:36:21 följande:
    Denna insem. gick inte heller bra... Har dock inte testat mig, men mens och känslan i magen säger att det är negativt. Har testdag på lördag enligt RMC, så väntar ett par dagar men vet redan resultatet... Vet inte om det är bäst att bryta ihop och sen försöka resa sig igen eller om vi bara ska ge upp nu, känns tungt.

Tusan också!!! Hoppet är det sista som överger oss, får hålla tummarna lite till!

Fick testdag 18 dagar efter insem, fick du också det? Tycker det är länge, kommer att tjuvtesta 14 dagar efter om inte mensen kommit då.

Bryt ihop och få ut allt, sen gör ett nytt försök efter där varit julstängt, det har ju lyckats förr för dig! Det ska lyckas igen!

Kram
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-14 19:41:11 följande:

Tusan också!!! Hoppet är det sista som överger oss, får hålla tummarna lite till!

Fick testdag 18 dagar efter insem, fick du också det? Tycker det är länge, kommer att tjuvtesta 14 dagar efter om inte mensen kommit då.

Bryt ihop och få ut allt, sen gör ett nytt försök efter där varit julstängt, det har ju lyckats förr för dig! Det ska lyckas igen!

Kram
    Tack!
    Jag har testdag efter 17 dagar... Hmm konstigt att dom inte kan säga samma sak.
    Klart att jag hoppas att vi ska få ett syskon, men just nu känns det tungt. Och inte är det gratis heller :(
  • jenniekk

Ingen: Har du fått mensen? Eller känns det som den är på G? Förstod inte riktigt...

• LiveYourDreams

Jenniekk: när e det dags för er? Hoppas så! Imorgon skall vi på första ulet, hoppas att det finns några gulleägg därinne :)

• jenniekk

Gjort ett vul idag cd 11, fann 1 st follikel på 13 mm. Ska nu testa med Äl test och vid omslag ta Oviterelle direkt och insemineras dagen efter. Känns så osäkert... Känner mig nere...

• LiveYourDreams

Jenniekk: varför vännnen? Är det jut osäkerheten? Den tycker jag e värst av allt, att det inte finns några garantier liksom.

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-15 07:41:30 följande:
    Tack!

Jag har testdag efter 17 dagar... Hmm konstigt att dom inte kan säga samma sak.

Klart att jag hoppas att vi ska få ett syskon, men just nu känns det tungt. Och inte är det gratis heller :(

Jag kommer som sagt testa tidigare, för tycker 18 dagar låter lite väl länge, sen sitter ju ovitrellen i en 10-12 dagar.

Men jag är så besviken på den läkaren jag hade, så minns jag inte hennes namn.....

Men mina tummar finns för dig tills motsatsen är bevisad, även om jag vet att vi känner våra kroppar.

Vet inte varför men jag känner att det för mig är ganska hopplöst också, men ska ändå försöka tro på det lite.

Antar att det är ganska dyrt när man betalar själv.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012