• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • jenniekk

Tog ett ägglossningstest nu som inte va positivt, ska ju insemineras om ca 24 h!? Nu mår jag ännu sämre, denna oron..... :/

• LiveYourDreams

Jenniekl: det är igen fara! Ovitrellen får ägget att lossna :) sen är det bara vanliga timingen som ska passa.. :)

• drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-11-18 09:47:20 följande:
    Tog ett ägglossningstest nu som inte va positivt, ska ju insemineras om ca 24 h!? Nu mår jag ännu sämre, denna oron..... :/

Du kan inte lita på ägglossningstester efter att du har tagit ovitrelle, varken den eller grav-tester så strunt i dem, som Liveyourdreams ovitrellen kommer pusha på follikeln så den mognar och brister sen handlar det om tajmingen, mina har inte släppt innan inseminationen och jag har blivit gravid minst två gånger ( den eventuellt tredje gången fick jag pos 10 dagar efter ovitrellen och någon dag till för att sen få mens så det kan ha varit ett mf)
  • jenniekk

Ahh! Känner mig så löjlig att jag ältar detta! Kan inte hantera min oro och stress! Mannen är lugn och säger att vi inte kan göra mer nu... Känner tyvärr inte samma lugn... :/

• LiveYourDreams

Jenniekk: förstår hur du menar. Håller alla tummar för er!

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-11-13 18:03:24 följande:
    Sally: (jäkla iPhone) ... Förstår att väntan är jobbig! Hur känner din man om allt? Har ni samma känslor? Vet ni hur lång väntan på ivf blir? Det här med "otur" tycker jag är jobbigt! Är det så att man bara "haft otur" eller finns det "fel" som ännu inte upptäckts...? Vi kommer väl märka det framöver... Jag är glad att vi nu ska höra ett stimulerat försök... Hoppas att det räcker... KRAM
    Han har alltid hållit modet uppe men nu märker jag att han också börjar bli nervös för att det inte ska funka. Men han är inte lika dramatisk som jag.
    Håller med om oturen, skulle nästan önska att de kunde hitta ett fel (som går att åtgärda då) på mig istället för att det bara ska vara otur varje gång. Nåt måste det ju nästa vara, eller? Kan man ha sån himla otur verkligen?
    Hoppas det går bra för er imorgon. Kram. 
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-17 20:21:22 följande:
    Jenniekk: jag tror det blir perfekt :) jotack, är svullen som en ballong men hade många fina äggisar. Ska på koll på tisdag o sen förhoppningsvis plocka äggen i slutet av veckan :)
    Lycka till fina du!
  • LiveYourDreams

Tack bästa sally! Hoppas det snart blir er tur.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012