• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-11-23 08:28:25 följande:
    Sju av åtta ägg har blivit befruktade :D
    Wiiiiiieeeeeeeeeee!! F*n det va bra, då har du ju jättefin kvalité på äggen låter det som!! Håller tummarna att ägget ni får tillbaks imorrn fastnar som det ska!!! {#emotions_dlg.flower}
  • stegen

Fick svagt positivt idag, nu ikväll bruna flytningar som övergått i ljusrött, så mensen kommer väl imorgon.

Det lilla hoppet man hann få försvann lika fort igen, blir så ledsen!

• Cice

Hej Stegen

Har du fått riktig mens, eller bara lite grann?

Om du har testat plus  idag, kanske den  är en Nidationsblödning.. 

Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.

Om man får en sådan blödning så kommer den ca 5-8 dygn efter ägglossningen, men kan även komma något senare.

Jag hoppas att  det ordna sig..  

• stegen

Cice är på dag 13 efter ovitrelle så hade ÄL för 11-12 dagar sen. Nä mensen har inte kommit igång, och inte mensvärken heller men vaknar säkert med den.

Men kommer aldrig kunna använda tampong, för är otroligt trång??

• LiveYourDreams

Här e det goda nyheter på embryofronten. Fick precis samtal från kliniken. Alla de sju befruktade har delat sig. Just nu är det två 4celliga som ser finast ut så dem får vi med störta sannolilhet tillbaka imon :)

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-24 07:13:40 följande:
    Här e det goda nyheter på embryofronten. Fick precis samtal från kliniken. Alla de sju befruktade har delat sig. Just nu är det två 4celliga som ser finast ut så dem får vi med störta sannolilhet tillbaka imon :)

Underbart med lite goda nyheter äntligen! Så ni får två då alltså?
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-24 07:13:40 följande:

Härligt, underbart!!!

Lycka till imorgon!

Jag tog digitalt idag eftersom jag inte fått mer flytningar eller mens och jag är gravid 1-2
  • LiveYourDreams

Sally: hon frågade hur många ja ville ha ;) då sa jag såklart två. Hihi

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012