• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • regnbågsbaby

Ugh något som är bra underligt är att jag har världens jobbigaste PMS och det kom redan på ÄL+4 och håller i sig, brösten värkte från äl till sex dagar efter äl sen har brösten bara känts konstiga med lite svid och stick och idag känner ja lite mer i brösten och ena bröstvårtan och det kittlar och molvärker i livmodern då och då.... På äl+5 kände jag ett hugg bredvid livmodertappen...fattar ingenting...

• stegen
    drömmaromsmått skrev 2012-11-22 12:58:08 följande:
    ja man beställer ut alla journaler och är proverna redan tagna i sverige så behövs de inte tas om i danmark.

Tusen tack för att du svarar! Känns bra att lägga upp en plan! Tar ju sin lilla tid med landstinget!
  • stegen
    regnbågsbaby skrev 2012-11-22 13:23:01 följande:
    Ugh något som är bra underligt är att jag har världens jobbigaste PMS och det kom redan på ÄL+4 och håller i sig, brösten värkte från äl till sex dagar efter äl sen har brösten bara känts konstiga med lite svid och stick och idag känner ja lite mer i brösten och ena bröstvårtan och det kittlar och molvärker i livmodern då och då.... På äl+5 kände jag ett hugg bredvid livmodertappen...fattar ingenting...

Hoppas att det är positivt, låter så!
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 13:03:43 följande:
    Det gick jättebra! Över förväntan. Trodde det skulle bli ungefär 5 ägg men det var 8 så vi e jätteglada! Hoppas bara nu att flera av dem vill befruktas :)

Håller tummarna!
  • regnbågsbaby

Stegen hoppas det men det är inte i närheten med vad jag kände förra månaden när jag var gravid men fick mf..

• LiveYourDreams

Regnbågsbaby: försök o slappna av. Tror ingen mår bra av o överanalysera allt. Vet hur det känns när man så desperat gärna vill, men försök se tiden an. Måste ta mycket tid o energi o känna efter så.

• regnbågsbaby

Liveyourdreams eftersom detta förmodligen är vårt sista försök så känner jag mig stressad och hoppfull. Jobbigaste är min PMS som inte gör livet lättare. Höll på mörda alla på mataffären i helgen pga de ställt sina vagnar precis mitt i vägen överallt och jag brukar inte vara såhär grinig....

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-21 18:30:51 följande:

Visst är julledigheten underbar. Jag är helt säker på att vi också misslyckades och nytt försök blir jan/feb. Visst är det så att RMC inte inseminerar 2 cyklar i rad? 5 insem innan man går vidare är minst 10 månader men sen kommer sommaren också:(

Känns som man kan köra på naturlig cykel i Danmark kanske? Men förstår inte hur det fungerar där.
    Nä RMC vill inte göra insem. två cyklar i rad, i alla fall inte på mig. pga att det måste gå 17 dagar - testdag efter insem och då har jag redan fått min mens. Vet dock inte om det är så för alla?
    Mig svarade dom att det är nya regel..

Vi betalar 5700kr för varje försök nu och har gjort 4 fullgångna försök nu och två som blivit brutna. Sen två i danmark. Får se vad läkaren säger vid telefontiden.

• stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-22 15:24:36 följande:
    Nä RMC vill inte göra insem. två cyklar i rad, i alla fall inte på mig. pga att det måste gå 17 dagar - testdag efter insem och då har jag redan fått min mens. Vet dock inte om det är så för alla?

Mig svarade dom att det är nya regel..

Vi betalar 5700kr för varje försök nu och har gjort 4 fullgångna försök nu och två som blivit brutna. Sen två i danmark. Får se vad läkaren säger vid telefontiden.

Samma gäller ju mina 18dagar jag fick, så det kan ju inte bli 2 insem månaden efter varandra.

Betalar du 5700 för DI?

Undrar då vad se tar för makes? Fast vi skickas iofs vidare till IVF om det inte fungerar.

Därför jag tänkte Danmark iallafall över sommaren OM det inte tar sig innan.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012