Inlägg från: TyraPaloma |Visa alla inlägg
  • TyraPaloma

Vi som ska börja inseminera 2012

Vi var på vår första insemination i danmark idag! Jag gjorde inseminationen hos dr. Lars Grönlund i Helsingör. Jag kan verkligen rekommendera deras klinik varmt (lätt att ta sig dit, superbra bemötande, hade många donatorer att välja mellan och det var billigt) och vi hittade en donator med exakt samma vikt, längd och ögonfärg som min man Nu blir de två veckors nervöst väntande innan vi får veta hur det gått....

• TyraPaloma
    Duvan skrev 2012-06-07 19:48:59 följande:
    Så spännnade, håller tummarna för erSkrattande
    Jag tyckte verkligen också om Gyn G!
    Tack! Och grattis till dig Vad kul att se att du blivit gravid där!

Jag har redan flera barn, men min man har inga egna barn så det är väl egentligen han som är primärt ofrivilligt barnlös (men jag ser det som att vi är det). Står i kö på sahlgrenska för ivf men hoppas att det tar sig såhär innan det är dags att köra igång. Hoppas verkligen att det tar på första försöket men jag vågar inte tro det, det vore för mycket tur
  • TyraPaloma
    Duvan skrev 2012-06-07 20:45:14 följande:

Det är ju inte alls omöjligt TyaPaloma,  Sockerpian från denna tråd blev gravid på första försöketSkrattande 
    Hoppas det blir så för er med!

Wow! Ja vi hoppas också, speciellt nu när det är stängt nästa månad.
    Längtan 30 skrev 2012-06-07 21:24:33 följande:
    drömmaromsmått; Håller tummar å tår stenhårt för att båda pyrena ska stanna kvar! Kan tänka mig att du känner dig orolig, men tror å hoppas att du oroar dig i onödan..!!

TyraPaloma; Välkommen å lycka t, vi e många nu som valt Gyn Grönlund som klinik hehe. Hoppas d tar sig nu på första försöket..!!
    Tack Ja det verkar vara fler och fler som söker sig dit. Enda nackdelen som jag ser där är att de har stängt på söndagar om jag fattat rätt (??).
    minaz skrev 2012-06-08 00:15:34 följande:
    Tack, dom där styrkekramar i värdefulla =)
    Inte lätt just nu men skönt att ngn förstår.
    Ge inte upp! Förr eller senare blir det barn på ett eller annat sätt tror jag!!! Håller med dig om att det kan vara skönt ibland att bara släppa försöken ibland och tänka på annat... Inte glömma bort varandra i detta.
  • TyraPaloma
    Längtan 30 skrev 2012-06-09 12:33:26 följande:
    Ja d e ju en nackdel m söndagsstängt förstås! Håller tummarna att d tar sig för oss båda att d blir plus om 1½-2v! Känns sisådär att inte försöka i juli om d inte gör d. I värsta fall ska ja begära att få mina provresultat fr SU å åka t CFC ist, beroende på va dom säger på Sahlgrenska 20/6 om när vi får göra försök (i aug senast hoppas ja). Lycka t!
    Om du vill ha journal eller labbresultat så beställ dem nu! Vi har beställt hem från sahlgrenska och man får vänta jääääättelänge (det var flera månaders kö men vi tjatade och fick då bara vänta i 3 veckor). Men om du kan åka dit och hämta dem på plats så går det förstås fortare, vi bor 17 mil ifrån enkel. Vi håller tummarna för dig!
  • TyraPaloma

Duvan, jag ska hålla tummarna för att det inte är missfall! Jag har haft kraftiga blödningar under 2 graviditeter utan att det var missfall om det är till någon tröst. I vecka 7 med ena och vecka 15 med andra.

Stor kram!!!!!!

• TyraPaloma
    Ingen 1 skrev 2012-06-11 09:24:46 följande:
    Nu måste jag berätta något som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka.. 

Hade mens den 27/4, DI den 10/5.
    Fick mens igen den 20/5 och gjorde då flera grav-tester  (på olika dagar), som alla var negativa.
    Hade testdag den 27/5 och testade då med clear blue digital och var ej gravid.
    Den 4/6 fick jag en konstig brunaktig flytning (ursäkta detaljen).
    Den 9/6 fick jag en känsla att jag ville göra ett gravtest. Tog ett test från Doc (tror att det heter så, från ett apotek) som är känsligt för hcg. Blev ett plus, tänkte att det är säkert ett spökstreck.
    Den 10/6 tog jag ett clear blue och fick +.
    Idag 11/6 tog jag ett clear blue digital som visar gravid 1-2 veckor. Är idag på dag 23 i cykeln och jag har relativt korta cyklar.

Ringde till barnmoskarn för att höra hur jag ska tänka. Hon tyckte att jag borde ha blivit gravid på aprilmensen?
    Känns konstigt, samtidigt som det känns märkligt att jag skulle kunna bli spontangravid eftersom enligt läkarna har min man inga spermier alls. (och jag har inte varit med någon annan).

Har inte fattat detta än, känns så konstigt!
    Grattis!!! Det låter onekligen skumt det där men det borde ju vara mest troligt att det är från DI??? De där veckoindikatorn tror jag inte riktigt att man kan lita på och vissa har ju lägre hormonhalt än andra. Clearblue är inte ett av de känsligaste testen har jag hört.
  • TyraPaloma
    MariaaG skrev 2012-06-13 14:33:17 följande:
    Åh nej vad jobbigt, att få upp hoppet så där och sedan få det borttaget. Förstår att du är ledsen, jag som helt barnlös hade blivit förkrossad.
    Inte för att på något sätt förringa dig eller andra barnlösa men jag tror att ett missfall känns fruktansvärt oavsett om man är barnlös eller inte.
  • TyraPaloma

Ja man kan stå i kö för adoption hos adoptionsorganisationerna, däremot kan man inte köra igång med utredningen hos kommunen eftersom de då vill att man ska vara klara med alla ivf eller inseminationsförsök.

4 dagar kvar till BIM för oss. Tycker dock att jag har haft de vanliga pms-symptomen så jag tror inte att det har lyckats . Tänkte testa tidigast på tisdag, tror inte jag kan hålla mig till torsdag!!

Försöker tänka positivt, det är bara att försöka igen om det inte fungerar denna gång!!!

• TyraPaloma
    Längtan 30 skrev 2012-06-17 11:43:03 följande:
    Håller tummarna för oss båda TyraPaloma, ja har oxå bim på onsdag.
    Känner du av någonting?
  • TyraPaloma
    Längtan 30 skrev 2012-06-17 12:20:27 följande:
    Nej, inget som inte likaväl kan tolkas som mensen e på g. Haft lätt illamående i flera dgr men inget idag sommar ja märkt. Du då?
    Tycker att jag har psm (dåligt humör + lite mensvärks-aktigt).. Det kan ju lika gärna vara graviditetssymptom men jag tror inte det. Har liksom inte de typiska graviditetssymptomen som jag haft tidigt tidigare graviditeter (illamående, ömma bröst).
    MariaaG skrev 2012-06-17 13:18:55 följande:
    Jag har BIM på fredag, igår hade jag lite värmevallningar. Jag tror inte att jag brukar ha det annars vid pms, men jag kan ju ha missat det tidigare. När väl mensen kommer brukar jag få vallningar mest på kvällen eller natten, igår var det mitt på dagen.
    Annars känner jag mycket lite, vid tidigare försök (som har misslyckats) har jag vid den här tiden börjat känt lite mensvärk, än så länge ingen sådan.
    Den första veckan efter ett försök brukar kunna gå förbi lagom smärtfritt tycker jag, men den andra som precis har börjat för mig brukar gå så sjuuuukt långsamt. En plåga.

TyraPaloma och Längtan30: kommer ni att testa innan BIM eller håller ni er? 
    Jag ska nog testa någon dag innan. Kommer inte kunna hålla mig
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012