• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Ökänd
    Bjuder man ut någon, skall man givetvis betala.

-"Jag skulle vilja bjuda ut dig på middag på fredag".
    I sånna fall bjuder man ju då, alltså betalar.

Men...

-"Ska vi gå ut och ta en drink på fredag?"
    är ju lite annorlunda. I sådant fall tar i alla fall inte jag för givet att killen betalar.                   
    Krengt och på hoppad
  • tricky

Det ar val klart att ni inte kan fatta att mannen ska betala pa forsta dejten eller sluta snala senare under forhallandet, det ar klart ni dividerar om att ni visst vill betala, jamlikhet och bla bla bla. Det handlar ju inte om vardet av pengarna, det ar en gest och en princip. Men det ar ju lika svart att trycka in detta i era militanta huven som aldrig har haft en man som oppnat dorren for er som att saga till paven att gud inte finns. Men jag vet att ni innerst inne bara kanner en viss sorts avundsjuka for kvinnor som har hittat man som villkorlost ar uppfostrade nog att betala pa forsta dejten tex och inte kommer be er om en 50 lapp som han har spenderat for er pa donkan. Ni kan ju atervanda till era svenne liv och rakna varenda krona ni spenderar for varandra.

• seriousally
    tricky skrev 2011-10-09 18:15:15 följande:
    Det ar val klart att ni inte kan fatta att mannen ska betala pa forsta dejten eller sluta snala senare under forhallandet, det ar klart ni dividerar om att ni visst vill betala, jamlikhet och bla bla bla. Det handlar ju inte om vardet av pengarna, det ar en gest och en princip. Men det ar ju lika svart att trycka in detta i era militanta huven som aldrig har haft en man som oppnat dorren for er som att saga till paven att gud inte finns. Men jag vet att ni innerst inne bara kanner en viss sorts avundsjuka for kvinnor som har hittat man som villkorlost ar uppfostrade nog att betala pa forsta dejten tex och inte kommer be er om en 50 lapp som han har spenderat for er pa donkan. Ni kan ju atervanda till era svenne liv och rakna varenda krona ni spenderar for varandra.
    Tack....fler män till oss med lite stil.
  • JuliaåRonjasmammis
    Ökänd skrev 2011-10-09 18:15:15 följande:
    Bjuder man ut någon, skall man givetvis betala.

-"Jag skulle vilja bjuda ut dig på middag på fredag".
    I sånna fall bjuder man ju då, alltså betalar.

Men...

-"Ska vi gå ut och ta en drink på fredag?"
    är ju lite annorlunda. I sådant fall tar i alla fall inte jag för givet att killen betalar.                   
    Just så. Jag försökte förklara det tidigare, men det går visst inte in.
    Life's a bitch and then you die
  • tricky
    seriousally skrev 2011-10-09 18:18:35 följande:
    Tack....fler män till oss med lite stil.
    Stil? Du onskar du hade lite stil. Hade du haft stil hade din dejt/man kannt att det var vart att bjuda dig pa en burgare haha.
  • Klar
    fihima skrev 2011-10-09 10:58:06 följande:
    Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

Antagligen var så att TS,blev bjuden av en man till en resturang, sedan mannen verkan betalade för resurangen, eller taxi, FÖR HENNES DEL, Därför hon är sur på män.

TS; det som du beskriver låter att du vill åka ofta ,och få mat på andras bekostnad.
    Tyvärr många kvinnor uppför sig på det sätet som TS gör.
    Det är inte mannes skyldighet att bjuda på mat och resan hem,och sedan TACK,och ADJÖ !!
  • tricky

sa sammanfattning av traden hittils; sverige uppfostrar inga man och sveriges "kvinnor" vill inte ha man!

hahaha klart som fan att ni trivs med varandra :)

• Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 18:15:15 följande:
    Alltså, jag skulle nog inte vilja umgås med någon som verkligen var snål, varken på en date eller någon annan gång. Folk som ber om en femma jag har lånat har inte samma syn på pengar som jag, saker jämnar ut sig. 

Däremot är jag av princip emot att bli behandlad som den svagare könet, eller som någon som inte kan betala för sig, eller ta hand om sig själv. Jag kan hålla upp en dörr, och en man som inte fattar det, eller som tror att han måste följa mig till dörren för att jag inte kan gå genom stan själv, har fel bild av mig och är därmed ointressant.

Jag är inte en 1800-tals porslinssak som behöver luktsalt, och jag tänker inte låstas vara en för att en man ska få känna sig stor och stark. Är han inte man nog att vara min jämlike vill jag inte ha några blommor eller någon gratis middag heller.

• Polly S
    Butterscotch skrev 2011-10-09 18:07:41 följande:
    Jag är ingen hora som utför sexuella tjänster i utbyte mot middag/drinkar, om vi nu ska diskutera "att tillfredsställa" någon (snål eller inte snål) Dock tycker jag att det är en trevlig gest att den som bjuder ut en annan på en första dejt erbjuder sig att betala kalaset, oberoende av ifall utbjudaren är man eller kvinna.
    absolut, men det är ju en ganska stor skillnad på att uttryckligen bjuda ngn på middag/bio/whatever (hur kan man isf sen säga att den utbjudne ska betala? då förstår jag att folk blir upprörda!) och att säga "det vore trevligt att gå ut och äta"?
    det senare säger man (jag iaf) ju rätt ofta till vänner och löst folk utan att för den skull mena att man tänker betala för dem?
  • Lea10

TS, om du nu blir så fint bjuden av de män du umgås med, vad förväntar de sig av dig i slutet av kvällen då?
    Är det prostitution du ägnar dig åt?

Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män