• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Kattdamen
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Tillfredsställer du inte din man?
  • Brünnhilde

Det där är jättesvårt, eftersom ingen verkar veta vad som gäller nu. I USA är det fortfarande så, att pojken bjuder flickan på dejt och då betalar han allting. Ingen behöver gruva sig för vad som ska hända när notan kommer, eller försöka truga på den andre någonting. Alla _vet_ - och det måste kännas väldigt bra!

Här vet man ju aldrig om mannen förväntar sig att man ska betala sin halva (viktigt att veta om man går på något dyrt ställe, så att man inte sitter där och inte har pengar så det räcker), eller om han tänker bjuda, eller - värst av allt - om han har uppfattningen att "tar hon emot mitt erbjudande att betala så får jag ersättning i form av sex efteråt".

Att fråga rakt ut hur han har tänkt är för genant...

Feministerna är säkert jättenöjda med att ha ställt till den här förvirringen. Men för många män _och_ kvinnor betyder det att de drar sig för att dejta överhuvudtaget, för att de är rädda för alla pinsamma situationer och missförstånd som kan uppstå... 

• Kattdamen
    tricky skrev 2011-10-09 13:19:31 följande:
    Haha varfor skulle man bli behandlad som ett vap utan hjarna bara for att man har en partner som vill betala nar man ar pa restaurang och dylikt? Klart ni ar avundsjuka som har partners som vill att ni ska betala for er mat nar ni sitter pa donkan haha :) Charmigt!
    Kvittar det inte vem som betalar om pengarna är gemensamma?
  • puss
    Brünnhilde skrev 2011-10-09 15:56:06 följande:
    Feministerna är säkert jättenöjda med att ha ställt till den här förvirringen. Men för många män _och_ kvinnor betyder det att de drar sig för att dejta överhuvudtaget, för att de är rädda för alla pinsamma situationer och missförstånd som kan uppstå... 

ja, det är en konspiration. sött.
    Ät min sidfot
  • BARN0003
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 11:53:02 följande:
    Riktig snålhet är aldrig attraktivt, nej, men det handlar varken om kön, i vilket land man är medborgare eller om de exempel du räknar upp.  

Jag tycker nog att det är den som förväntar sig att slippa betala, endast pga sitt könsorgan, som borde skämmas istället.

Om man inte kan känna sig speciell när man betalar för sina egna saker, oavsett vad det är, så är det ju djupt tragiskt. Då borde man arbeta på sin självkänsla istället för att klaga på "snåla svenska män". Ett arbete som genererar egna pengar vore väl också en bra idé, så man slipper snylta på andra.
    Håller med till 200%Glad
    Jennywise skrev 2011-10-09 11:55:15 följande:
    Så man ska alltså "tillfredsställa" män för att få pengar..? Det trodde jag var något helt annat.
    Precis.......då är man prostituerad.......
    fihima skrev 2011-10-09 11:59:46 följande:
    jag saknar inte självkänsla  jag är snygg, ung , och hur perfekt somhälst  och df förskänar jag att man betalar allt och alltid för mig lol. 
    NEJ, du förtjänar INTE att en man betalar allt & alltid för dig eftersom du TIGGERSkrikandes
  • BARN0003
    fihima skrev 2011-10-09 12:39:09 följande:
    Oj vilka rasistiska kommentarer här 
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    VEM har skrivit rasistiska kommentarer förutom DU? Det är DU som påstår att SVENSKA kvinnor "ligger runt"  för pengar.
  • Jäjd
    Brünnhilde skrev 2011-10-09 15:56:06 följande:
    Det där är jättesvårt, eftersom ingen verkar veta vad som gäller nu. I USA är det fortfarande så, att pojken bjuder flickan på dejt och då betalar han allting. Ingen behöver gruva sig för vad som ska hända när notan kommer, eller försöka truga på den andre någonting. Alla _vet_ - och det måste kännas väldigt bra!

Här vet man ju aldrig om mannen förväntar sig att man ska betala sin halva (viktigt att veta om man går på något dyrt ställe, så att man inte sitter där och inte har pengar så det räcker), eller om han tänker bjuda, eller - värst av allt - om han har uppfattningen att "tar hon emot mitt erbjudande att betala så får jag ersättning i form av sex efteråt".

Att fråga rakt ut hur han har tänkt är för genant...

Jag tror de allra flesta vet precis vad "som gäller" nu för tiden. Jag har aldrig varit med om några genanta situationer eller missförstånd. Jag har pengar och kan betala, men vill den som bjuder mig betala för denne göra det. Det är inget jag förväntar mig, det är inget konstigt alls faktiskt.
    Jag tycker det låter som att vissa försöker blåsa upp det här till något större och konstigare än det är.  

Jag har heller aldrig varit tvungen att betala en middag med sex. Är det vanligt alltså? Ja förutom för de som dras till män som prompt vill betala och hålla upp dörrar och sånt antar jag.

Men du håller alltså med om att svenska män är snåla och det är ett resultat av feminismen?    
  • BARN0003
    Jäjd skrev 2011-10-09 14:16:34 följande:
    Jag gillar män som bakar bröd. Är jag lesbian nu igen?
    Ha ha ha ha, då är vi 2 som är det.........min man bakar bröd och jag tycker det är skitsexigtTungan ute
  • pluppfamiljen

Jag håller men det är många män jag valt bort för att de inte betalt min nota på första dejten... Min man är generös (Just därför jag valde honom till min man) Hjärta

äntligen 6 barns mamma <3
  • Kattdamen
    pluppfamiljen skrev 2011-10-09 16:16:55 följande:
    Jag håller men det är många män jag valt bort för att de inte betalt min nota på första dejten... Min man är generös (Just därför jag valde honom till min man) Hjärta
    Betalade du notan då eller?
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män