• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Marmacita
    Jamo skrev 2011-10-09 17:54:52 följande:
    Så du är fattig? Eftersom du kräver att männen ska betala men samtidigt säger du att du delar med dig. Vad skulle du säga om du dejtade en kille som krävde att du betalar för honom på första dejten? Dubbelmoral eller inte?

men han får väl skylla sig själv som föddes med snopp liksom  Obestämd  
  • Madida

Jag har mina egna pengar och kan betala för mig själv MEN jag blir gärna bjuden. Speciellt på första dejten.  Jag kan inte förklara varför och det handlar egentligen inte om pengarna utan om känslan det ger mig. Känner mig uppvaktad.

Är jag en prostituerad nu ?

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • JuliaåRonjasmammis
    Sockertoppen27 skrev 2011-10-09 17:38:20 följande:
    En riktig man bjuder alltid på första dejten. Det handlar inte om att man inte har pengar utan det är en princip. 
    Märklig definition på "en riktig man". Och rätt mossig princip f ö.

Generositet och givmildhet är något helt annat än den  "ska ha/kräver/förutsätter"-attityd som visas på av vissa i den här tråden. Varför ska man ha saker enbart pga sitt kön? 
    Linda1976 skrev 2011-10-09 17:49:46 följande:
    Men ts - är du full eller?
    Det beror nog helt och hållet på om hon har hittat någon som är villig att betala för drinkarna. Annars misstänker jag att det bara är lite bristande mental kapacitet som kommer till uttryck.
    Drömmer
    Life's a bitch and then you die
  • Jamo
    Madida skrev 2011-10-09 17:57:21 följande:
    Jag har mina egna pengar och kan betala för mig själv MEN jag blir gärna bjuden. Speciellt på första dejten.  Jag kan inte förklara varför och det handlar egentligen inte om pengarna utan om känslan det ger mig. Känner mig uppvaktad.

Är jag en prostituerad nu ?
    Absolut inte Glad De allra flesta av oss (män) tycker om att bjuda skulle jag tro. Men när man träffar på "kvinnor" som här i tråden kräver att män ska bjuda på första dejten så tror jag att det tar emot ganska bra att bjuda, om du förstår vad jag menar.
  • Genghis
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Så är verkligen bara ute efter en gratis middag när du går på date? Det låter så trist och torrt.

Jag tycker att det verkar som om det är du som både är snål och saknar charm. 

• Genghis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 17:58:46 följande:

Generositet och givmildhet är något helt annat än den  "ska ha/kräver/förutsätter"-attityd som visas på av vissa i den här tråden. Varför ska man ha saker enbart pga sitt kön? 
    Det beror nog helt och hållet på om hon har hittat någon som är villig att betala för drinkarna. Annars misstänker jag att det bara är lite bristande mental kapacitet som kommer till uttryck.
    Drömmer
  • tricky
    Brünnhilde skrev 2011-10-09 15:56:06 följande:
    Det där är jättesvårt, eftersom ingen verkar veta vad som gäller nu. I USA är det fortfarande så, att pojken bjuder flickan på dejt och då betalar han allting. Ingen behöver gruva sig för vad som ska hända när notan kommer, eller försöka truga på den andre någonting. Alla _vet_ - och det måste kännas väldigt bra!

Här vet man ju aldrig om mannen förväntar sig att man ska betala sin halva (viktigt att veta om man går på något dyrt ställe, så att man inte sitter där och inte har pengar så det räcker), eller om han tänker bjuda, eller - värst av allt - om han har uppfattningen att "tar hon emot mitt erbjudande att betala så får jag ersättning i form av sex efteråt".

Att fråga rakt ut hur han har tänkt är för genant...

Feministerna är säkert jättenöjda med att ha ställt till den här förvirringen. Men för många män _och_ kvinnor betyder det att de drar sig för att dejta överhuvudtaget, för att de är rädda för alla pinsamma situationer och missförstånd som kan uppstå... 
  • Butterscotch

Jag är ingen hora som utför sexuella tjänster i utbyte mot middag/drinkar, om vi nu ska diskutera "att tillfredsställa" någon (snål eller inte snål) Dock tycker jag att det är en trevlig gest att den som bjuder ut en annan på en första dejt erbjuder sig att betala kalaset, oberoende av ifall utbjudaren är man eller kvinna.

• Linda1976
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 17:58:46 följande:

Drömmer
    Haha, där har du en poäng!
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Mikesh

Haha svenska män är kända för det??? Jag har bara hört tvärtom.. Att vi är jävligt generösa

Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män