• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • TrailerTrash

När jag var på dejt med min man första gången så bjöd jag på drinkar i baren,han blev helt paff,inget han var van vid.Kanske därför vi idag är gifta

I love the smell of shit in the morning
  • Jäjd
    tricky skrev 2011-10-09 14:19:52 följande:
    Inte att hon gjorde det, utan att tonarsmamman syftade pa det haha, om sa var fallet javlar vilket gott skratt jag fick.
    Det är nog fler än du som fått sig ett gott skratt här. Förmodligen inte åt samma sak då förstås.
  • tricky
    Jäjd skrev 2011-10-09 14:31:22 följande:
    Det är nog fler än du som fått sig ett gott skratt här. Förmodligen inte åt samma sak då förstås.
    Ahhhh sluta vara bitter, inte mitt fel att ni lever i fornekelse och lurar er sjalva att ni verkligen inte vill ha blommor eller bli bjuden pa middag nan gang haha.
  • tricky
    Virriga Vera skrev 2011-10-09 14:36:33 följande:
    Min erfarenhet säger att man alltid får betala tillbaka någongång, alltid. Men när den räkningen kommer då brukar det inte vara så kul att betala.
    Intressant. Hur menar du da?
  • studentbruttan29

jag betalar mer än gärna för mig själv, och jag kan bjuda mannen också.
    Jag tycker ofta det är så att mannen FÖRVÄNTAR sig sex om de bjuder på t.om en billig cheeseburgare.
    Jag har t.om. i mina yngre dagar fått höra "jaha, du "betalar" väl tillbaka nu då" en stund efter middagen och
    de har blivit arga om jag sagt nej. Jag ligger fan inte för att de betalar för nån jäkla köttbit.

Betalar jag för mig själv behöver känner jag mig mer som människa. Om jag sedan dock har ett förhållande med någon så kan han betala ibland och jag ibland. Det som kallas för ge och ta. Sedan får han sex för att jag älskar honom. Inte för någon annan anledning. 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    tricky skrev 2011-10-09 14:37:29 följande:
    Ahhhh sluta vara bitter, inte mitt fel att ni lever i fornekelse och lurar er sjalva att ni verkligen inte vill ha blommor eller bli bjuden pa middag nan gang haha.
    Vem har sagt det? Det är möjligen inte så att dina egna förutfattade meningar lyser igenom här?
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • tricky
    studentbruttan29 skrev 2011-10-09 14:38:35 följande:
    jag betalar mer än gärna för mig själv, och jag kan bjuda mannen också.
    Jag tycker ofta det är så att mannen FÖRVÄNTAR sig sex om de bjuder på t.om en billig cheeseburgare.
    Jag har t.om. i mina yngre dagar fått höra "jaha, du "betalar" väl tillbaka nu då" en stund efter middagen och
    de har blivit arga om jag sagt nej. Jag ligger fan inte för att de betalar för nån jäkla köttbit.

Betalar jag för mig själv behöver känner jag mig mer som människa. Om jag sedan dock har ett förhållande med någon så kan han betala ibland och jag ibland. Det som kallas för ge och ta. Sedan får han sex för att jag älskar honom. Inte för någon annan anledning. 
    Har man den erfarenheten fran att bli bjuden pa mat sa forstar jag dig helt!
  • tricky
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 14:40:40 följande:
    Vem har sagt det? Det är möjligen inte så att dina egna förutfattade meningar lyser igenom här?
    Jag har sagt det?
  • Jäjd
    tricky skrev 2011-10-09 14:37:29 följande:
    Varför tror du att jag är bitter? Jag har ju ganska ingående förklarat hur jag ser på det här vi pratat om här. Vi har helt enkelt inte samma uppfattning om vad som definierar manlighet och vad vi vill ha för slags relation. Det är inte konstigt att människor tycker olika.

Jag har för övrigt inget emot att bli bjuden på middag eller få blommor, det jag inte vill är att ha en man som inte har några andra lägen.  
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män