• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 12:39:09 följande:
    Oj vilka rasistiska kommentarer här 
    Ja, en hel del rasistiska kommentarer om "svenska snåla män", i övrigt lyser rasismen med sin frånvaro.
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Aha, du erbjuder alltså inte ens sex som ersättning för att få allt betalt av män? Skojigt. Varför skulle de då vilja betala allt för dig, tror du?
    Life's a bitch and then you die
  • JuliaåRonjasmammis
    Jäjd skrev 2011-10-09 12:44:28 följande:
    Men är det verkligen något att eftersträva då? Är det inte bättre med en liten form av jämställdhet där? Jag skulle aldrig vilja ha en man som jag vore tvungen att insistera att få betala för någon gång. Jag behöver inte få dörrar öppnade eller en bunt rosor så fort jag sätter mig i bilen.

Vad uppfostrar Sverige då?  
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-09 12:51:23 följande:
    Det är väl snarare så att Sverige flyttat in i 2000-talet,  medan andra länder lever kvar på 1800-talet.
    Riktiga män är inte rädda för självförsörjande och starka kvinnor. 
    Precis så.
  • fihima
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 12:57:31 följande:
    Ja, en hel del rasistiska kommentarer om "svenska snåla män", i övrigt lyser rasismen med sin frånvaro.
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Aha, du erbjuder alltså inte ens sex som ersättning för att få allt betalt av män? Skojigt. Varför skulle de då vilja betala allt för dig, tror du?
    för att bara titta pa min skönhet
  • Blind Urmakare
    tricky skrev 2011-10-09 12:35:37 följande:
    Svenska man ar snala och det ar manga svenska tjejer ocksa. Men att svenska man ar snala beror pa att det inte finns den "man ska betala for kvinnor" normen, helt enkelt for att man utomlands ar mer man an scandinaviska man :)

Nar jag flyttade utomlands, till ett land som kryllade av folk fran olika nationaliteter traffade jag min nuvarande sambo. Det var nastan som en kulturkrock for mig nar han alltid insisterade att betala, att han sa till mig att jag inte ens skulle tanka tanken att ta upp min planbok. Och sa har det varit VARJE gang vi har atit ute tillsammans, MEN saklart har jag tvingat honom att forsta att jag ocksa vill betala och darmed gjort det manga av gangerna.

Nar jag kom hit forstod jag att sverige inte uppfostrar man :) Nar min sambo och jag skulle traffas andra gangen, kom han och hamtade upp mig med sin bil utanfor mitt hotell, han satte inne i bilen och nar han sag att jag kom hoppade han ut ur bilen kom till passagerar sidan och oppnade dorren for mig. Val dar inne fick jag rosor. Det har aldrig hant mig med svenska man och har svart att tro att detta ar i narheten av standard for charm hos svenska man.

Vi har varit tillsammans ett ar nu, och han haller alltid upp dorrar, och "damerna forst". Nu ar det sa att ni kanske tanker att det ar just han som ar otroligt charmig och valuppfostrad. Men nar det kommer till att betala for kvinnan nar man ater pa restaurang och gar pa bio ar det ABSOLUT standard dar jag bor, och som sagt finns en manga nationaliteter har. SA alltsa, sverige uppfostrar inga man :)
    Låter mer som att där du uppfostras kvinnor som barn som inte kan ta hand om dig själv. Nej tack vet jag svenska män som inte tror att kvinnor är imbeciller som inte ens kan hålla upp en dörr själv.
    millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 13:05:48 följande:
    Och det var spiken i kistan!

Så bra, nu vet jag var nivån ligger i den här tråden...Drömmer
  • Grätchen
    fihima skrev 2011-10-09 13:05:48 följande:
    Då kan  de sätta sig på ett fik och kika på allehanda skönheter...nästan gratis.
  • JuliaåRonjasmammis
    tricky skrev 2011-10-09 13:12:45 följande:
    Ahh sluta vara avundsjuka :)
    På vad skulle vi vara avundsjuka? Att bli behandlad som ett våp utan hjärna?
  • tricky
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 13:16:34 följande:
    På vad skulle vi vara avundsjuka? Att bli behandlad som ett våp utan hjärna?
    Haha varfor skulle man bli behandlad som ett vap utan hjarna bara for att man har en partner som vill betala nar man ar pa restaurang och dylikt? Klart ni ar avundsjuka som har partners som vill att ni ska betala for er mat nar ni sitter pa donkan haha :) Charmigt!
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män