• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • k girl
    tricky skrev 2011-10-09 13:59:08 följande:
    Han har stake, for att han inte ber mig att betala for min del av notan. Jag hade skamts som fan, om jag var pa dejt och min dejt/partner hade bett mig betala for mig sjalv. Da ar du snal och inte man nog :)

Men du skäms inte över att sitta där och förutsätta att du blir bjuden? Det är väl ändå precis samma sak att sitta med armarna i kors och vägra betala av princip som att bli ombedd att betala för sig själv?
  • tricky
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 13:53:19 följande:
    Jag är väldigt glad och tacksam att jag bor i Sverige, kände jag just.

För mig känns det helfel när killar försöker bete sig såsom ni beskriver, betalar allt, håller upp bildörrar och kommer med en massa rosor för att smöra. Det känns helt enkelt inte äkta, och jag vill inte bli behandlad så.

Jag vill ha en man med intelligens och humor som behandlar mig som en jämlike, och som inte tror att han behöver köpa mig med en massa trams. Det är helt enkelt fruktansvärt avtändande. 

Visst är det trevligt när någon frågar om de får bjuda på middag, men det är absolut inget jag förväntar mig att bli, bara för att jag har ett speciellt kön. Såna mossiga könsroller betackar jag mig för.
    Jag tror inte du har fatt snopp pa lange haha
  • tricky
    k girl skrev 2011-10-09 14:01:39 följande:
    Men du skäms inte över att sitta där och förutsätta att du blir bjuden? Det är väl ändå precis samma sak att sitta med armarna i kors och vägra betala av princip som att bli ombedd att betala för sig själv?
    Jag forutsatter mig inte att bli bjuden, las mitt forsta inlagg, jag forsoker konstant bjuda honom med men det ar nast intill omojligt. Precis som den andra tjejen skrev om sin amerikanska man.
  • tricky

Hade han bett mig betala for mig sjalv hade jag gjort, och betalat for honom med. Men det hade varit javligt oattraktivt i mina ogon.

• tricky

Inte oattraktivt att betala, utan att bli ombedd att betala.

• k girl
    tricky skrev 2011-10-09 14:03:23 följande:
    Jag forutsatter mig inte att bli bjuden, las mitt forsta inlagg, jag forsoker konstant bjuda honom med men det ar nast intill omojligt. Precis som den andra tjejen skrev om sin amerikanska man.
    Men när skulle du i så fall bli ombedd att betala för sig själv? Det går inte ihop. Eller menar du att om han accepterar att du betalar din del av notan, då är det samma sak som att han ber dig att betala för dig själv?
  • Jäjd
    tricky skrev 2011-10-09 13:59:08 följande:
    Han har stake, for att han inte ber mig att betala for min del av notan. Jag hade skamts som fan, om jag var pa dejt och min dejt/partner hade bett mig betala for mig sjalv. Da ar du snal och inte man nog :)
    En upprepning är inte detsamma som förklaring.

Varför är en man inte en man om han inte konstant betalar?
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-09 14:01:19 följande:
    Det är ju precis tvärtom. Män som behandlar kvinnor som hjälplösa våp är de utan stake, de klarar inte av självständiga kvinnor. En riktig man behöver inte hålla upp dörrar eller plocka fram plånboken för att bevisa sin manlighet.
    Ja precis. Hur man överhuvudtaget får för sig att manlighet sitter i benägenheten att betala jämt och ständigt, hålla upp dörrar som dåtidens gentlemän för de fagra, fnissande kvinnorna och köpa en packe blommor är för mig en gåta.

• JuliaåRonjasmammis
    Jäjd skrev 2011-10-09 13:58:52 följande:
    Varenda inlägg du skriver fullkomligen skriker "våp", det kanske kan vara bra att ha i åtanke om man är mån om att inte framställa sig som ett sådant.
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-09 14:01:19 följande:
    Det är ju precis tvärtom. Män som behandlar kvinnor som hjälplösa våp är de utan stake, de klarar inte av självständiga kvinnor. En riktig man behöver inte hålla upp dörrar eller plocka fram plånboken för att bevisa sin manlighet.
    {#emotions_dlg.flower}
    Life's a bitch and then you die
  • JuliaåRonjasmammis
    tricky skrev 2011-10-09 14:01:40 följande:
    Jag tror inte du har fatt snopp pa lange haha
    Jag förstår att du gärna vill tro det. Men jodå, senast i morse faktiskt. Solig

Och du själv?
    Life's a bitch and then you die
  • LinneaJosie
    tricky skrev 2011-10-09 14:04:35 följande:
    Hade han bett mig betala for mig sjalv hade jag gjort, och betalat for honom med. Men det hade varit javligt oattraktivt i mina ogon.
    Varför poängterar du då att du försöker bjuda honom i ditt förra inlägg, om det nu skulle vara så jävla oattraktivt om du bjöd? 

Hur du och din man lever skiter jag i, men det är trångsynt som fan att hävda att alla andra sätt är fel.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män