Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Fy skäms på er snåla svenska män

Riktig snålhet är aldrig attraktivt, nej, men det handlar varken om kön, i vilket land man är medborgare eller om de exempel du räknar upp.  

Jag tycker nog att det är den som förväntar sig att slippa betala, endast pga sitt könsorgan, som borde skämmas istället.

Om man inte kan känna sig speciell när man betalar för sina egna saker, oavsett vad det är, så är det ju djupt tragiskt. Då borde man arbeta på sin självkänsla istället för att klaga på "snåla svenska män". Ett arbete som genererar egna pengar vore väl också en bra idé, så man slipper snylta på andra.

Life's a bitch and then you die
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 11:50:56 följande:
    det är ju alltid värre när en män är snal typ  hans pengar ska vara lika mycket som mitt det är min asikt 
    Hahahaha! Men dina pengar ska vara dina egna, menar du?!

Som sagt, ett jobb vore nog bra. Och så lite KBT för självkänslan. 
    Jennywise skrev 2011-10-09 11:55:15 följande:
    Så man ska alltså "tillfredsställa" män för att få pengar..? Det trodde jag var något helt annat.
    Ja, det finns en hel del ord för det...Drömmer
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 11:59:46 följande:
    jag saknar inte självkänsla  jag är snygg, ung , och hur perfekt somhälst  och df förskänar jag att man betalar allt och alltid för mig lol. 
    Nej, du har missuppfattat. Man _förtjänar_ inte att någon bjuder en på saker och betalar allt åt en bara för att man anser sig "snygg, ung och perfekt". Det är inte något som man någonsin kan kräva, faktiskt.
    fihima skrev 2011-10-09 12:05:26 följande:
    du där jag sa aldrig att mina pengar skulle var mitt helt jag är inte snal överhuvudtaget vet om när det pasar när jag ska bjuda eller ge men vill inte vara den som börjar.

och föresten sa jobbar jag om du undrade 
    Om du arbetar och har egna pengar, varför ska du då ha ditt liv betalt av män för att du "tillfredsställer" dom? I min värld så finns det som sagt ord för sånt, du vet säkert vilka jag menar.

Jag hoppas att de flesta killar är smarta nog att hålla sig borta från tjejer som bara vill utnyttja dom för ekonomisk vinning.
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 12:39:09 följande:
    Oj vilka rasistiska kommentarer här 
    Ja, en hel del rasistiska kommentarer om "svenska snåla män", i övrigt lyser rasismen med sin frånvaro.
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Aha, du erbjuder alltså inte ens sex som ersättning för att få allt betalt av män? Skojigt. Varför skulle de då vilja betala allt för dig, tror du?
  • JuliaåRonjasmammis
    Jäjd skrev 2011-10-09 12:44:28 följande:
    Men är det verkligen något att eftersträva då? Är det inte bättre med en liten form av jämställdhet där? Jag skulle aldrig vilja ha en man som jag vore tvungen att insistera att få betala för någon gång. Jag behöver inte få dörrar öppnade eller en bunt rosor så fort jag sätter mig i bilen.

Vad uppfostrar Sverige då?  
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-09 12:51:23 följande:
    Det är väl snarare så att Sverige flyttat in i 2000-talet,  medan andra länder lever kvar på 1800-talet.
    Riktiga män är inte rädda för självförsörjande och starka kvinnor. 
    Precis så.
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 13:05:48 följande:
    för att bara titta pa min skönhet
    Och det var spiken i kistan!

Så bra, nu vet jag var nivån ligger i den här tråden...Drömmer
  • JuliaåRonjasmammis
    tricky skrev 2011-10-09 13:12:45 följande:
    Ahh sluta vara avundsjuka :)
    På vad skulle vi vara avundsjuka? Att bli behandlad som ett våp utan hjärna?
  • JuliaåRonjasmammis
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-10-09 13:21:12 följande:
    Vill och vill... visst kan jag bjuda på mat ibland, det är snarare så att det är så djupt inrotat i både mig och sambon att var och en betalar för sitt att det aldrig ens blir någon diskussion.

Sambon bjuder för övrigt mig ibland också. Det du (jag är alltså man). 
  • JuliaåRonjasmammis
    tricky skrev 2011-10-09 13:25:45 följande:
    Det ar inte konstigt att din sambo bjuder dig fastan du ar man? Det gor jag med sa ofta han tillater mig :) Men det roliga for mig, ar att tex om ni kakar mat nanstans och lat oss saga notan blir totalt 160, och din sambos del 70, sa betalar du med kort och sen sa ska din sambo rota i planboken ta fran 70 kr som hon sedan ger dig, och sedan tar du emot 70 kr som ingenting? Det ar den biten som skammigt for mig :)
    Fast hur många gör så? Det är väl möjligtvis om man är ett större sällskap som man delar upp det på så sätt. Alternativt om det är första dejten och man inte känner varandra så bra.

Det normala är väl annars att typ betala varannan gång eller nåt. 
    tricky skrev 2011-10-09 13:27:46 följande:
    Samma har, inget man ar van vid efter sverige :) Later ju nice och inte tror jag att du ar nagon utan hjarna bara for din man vill betala, som nagon annan skrev tidigare i traden.
    Om det förutsätts att man inte ens kan öppna en bildörr själv så blir man ju behandlad rätt nedlåtande. Kan jag tycka då. Jag hade undrat om snubben hade slagit i huvudet i sin egen bildörr om han gjorde så.
  • JuliaåRonjasmammis
    tricky skrev 2011-10-09 13:34:20 följande:
    Kimpossible latsas du vara sa korkad eller ar du det pa riktigt? Bara for att han haller upp dorrar betyder det inte att jag inte kan halla upp den for mig sjalv? Du kanske har det svart att forsta, for att vi helt enkelt har olika livstil :)
    tricky skrev 2011-10-09 13:35:20 följande:
    alternativt forsta dejten som man delar upp det sa? hahahahahaha herregud, lord have mercy on you ;)
    Ja, vi har med all sannolikhet diametralt motsatta livsstilar. Tack och lov! 

Jag är en självständig människa, fullt kapabel att ta hand om mig själv. Detsamma verkar inte riktigt vara fallet med vissa andra här i tråden. 
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män