• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Mamma SL

SNålhet är en av de mest oattraktiva egenskaper som finns. Men jag har haft turen att hitta en riktigt generös man som har haft gemensam ekonomi med mig sen dag ett, trots att jag under perioder inte tjänat något alls. Och han är så svensk man bara kan bli.

• riboflavin

En man är snål om han inte utöver sin egen mat betalar för någon annan?

En kvinna som inte ens kan tänka sig att betala för sin egen mat är vad då?

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mandel

Snålhet handlar inte bara om att inte bjuda sin date på mat eller bio.

De killar och tjejer som inte bjuder är de som är snåla för övrigt med. Inte bjuder igen, alltid knorrar när taxinotor/restaurangnotor ska splitas. Gärna tar emot saker, men aldrig erbjuder något tillbaka. Gärna äter hemma hos andra, men inte bjuder igen. Går på fester med fri sprit och mat  men när de själva ordnar fest är det knytkalas som gäller.
    Lånar saker utan att erbjuda sig att betala för det eller låna ut sitt eget eller hjälpa till med något som ersättning/tack för att man fått låna.
    Osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Längtan efter dig

Jag tycker att det är orättvist att du verkar dra alla svenska män över en kam. Men visst, det finns snåljåpar både manliga och kvinnliga. Dock har jag inte stött på särskilt många i mitt liv och jag har alltid bott i Sverige.

Tycker det är väldigt fel att tänka att bara för att du är tjej så ska du bli bjuden. Det är skönt att betala för sig själv, visar att man är självständig och oberoende av någon annan. Du kanske borde prova det?

• fihima

sa snala kvinnor har jag inte sätt  men som kvinna vill man känna sig specil när man är pa dejt och inte betala för sitt mat

• fihima

jag är själständig men tyuvär vill jag kunna känna mig speciel och inte att jag var sa desperat  sa käns det som när man ska betala för sina saker

• Längtan efter dig
    fihima skrev 2011-10-09 11:06:58 följande:
    sa snala kvinnor har jag inte sätt  men som kvinna vill man känna sig specil när man är pa dejt och inte betala för sitt mat
    Finns väl andra sätt män kan få en att känna sig speciell på? Mycket viktigare sätt, som att ge kärlek, ömhet, tid och respekt. Allt sitter väl inte i pengarna? Snacka om ytligt.
  • Douglas

Jag är inte snål jag är genrös. Fler män än kvinnor har nog snålgenen, har aldrig träffat än snål tjej, såvida hon inte har en extremt snål man som smittat henne. Jag kan dock störa mig på kvinnor som tar för givit att de bör bjudas eller inte har med sig VISA-kortet. Min tjej tog ej med sig visakortet till Thailand, lol.

• fihima
    Douglas skrev 2011-10-09 11:13:27 följande:
    Jag är inte snål jag är genrös. Fler män än kvinnor har nog snålgenen, har aldrig träffat än snål tjej, såvida hon inte har en extremt snål man som smittat henne. Jag kan dock störa mig på kvinnor som tar för givit att de bör bjudas eller inte har med sig VISA-kortet. Min tjej tog ej med sig visakortet till Thailand, lol.
    da är du en av minoriteten 
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män