• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • fihima
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 12:00:24 följande:
    Hahahaha! Men dina pengar ska vara dina egna, menar du?!

Som sagt, ett jobb vore nog bra. Och så lite KBT för självkänslan. 
    Jennywise skrev 2011-10-09 11:55:15 följande:
    Så man ska alltså "tillfredsställa" män för att få pengar..? Det trodde jag var något helt annat.
    Ja, det finns en hel del ord för det...Drömmer
    du där jag sa aldrig att mina pengar skulle var mitt helt jag är inte snal överhuvudtaget vet om när det pasar när jag ska bjuda eller ge men vill inte vara den som börjar.

och föresten sa jobbar jag om du undrade 
  • Marmacita
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 12:00:24 följande:
    Jennywise skrev 2011-10-09 11:55:15 följande:
    Så man ska alltså "tillfredsställa" män för att få pengar..? Det trodde jag var något helt annat.
    Ja, det finns en hel del ord för det...Drömmer
    vad menar du nu?!  :-O         

Oskyldig
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 11:59:46 följande:
    jag saknar inte självkänsla  jag är snygg, ung , och hur perfekt somhälst  och df förskänar jag att man betalar allt och alltid för mig lol. 
    Nej, du har missuppfattat. Man _förtjänar_ inte att någon bjuder en på saker och betalar allt åt en bara för att man anser sig "snygg, ung och perfekt". Det är inte något som man någonsin kan kräva, faktiskt.
    fihima skrev 2011-10-09 12:05:26 följande:
    du där jag sa aldrig att mina pengar skulle var mitt helt jag är inte snal överhuvudtaget vet om när det pasar när jag ska bjuda eller ge men vill inte vara den som börjar.

Om du arbetar och har egna pengar, varför ska du då ha ditt liv betalt av män för att du "tillfredsställer" dom? I min värld så finns det som sagt ord för sånt, du vet säkert vilka jag menar.

Jag hoppas att de flesta killar är smarta nog att hålla sig borta från tjejer som bara vill utnyttja dom för ekonomisk vinning.
    Life's a bitch and then you die
  • Marmacita
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 12:13:47 följande:
    Nej, du har missuppfattat. Man _förtjänar_ inte att någon bjuder en på saker och betalar allt åt en bara för att man anser sig "snygg, ung och perfekt". Det är inte något som man någonsin kan kräva, faktiskt.
    fihima skrev 2011-10-09 12:05:26 följande:

Om du arbetar och har egna pengar, varför ska du då ha ditt liv betalt av män för att du "tillfredsställer" dom? I min värld så finns det som sagt ord för sånt, du vet säkert vilka jag menar.

Jag hoppas att de flesta killar är smarta nog att hålla sig borta från tjejer som bara vill utnyttja dom för ekonomisk vinning.

eller som brorsan sa typ..."ja man vet ju vad de vill ha o vill jag ha sex o de vill ha "betalt" så fine för mig liksom....inget jag ändå tänkter ha förhållande med liksom"
  • Jäjd
    fihima skrev 2011-10-09 11:59:46 följande:
    jag saknar inte självkänsla  jag är snygg, ung , och hur perfekt somhälst  och df förskänar jag att man betalar allt och alltid för mig lol. 
    Vad fint att du skrev detta inlägg, nu behöver ingen undra om de ska ta dig på allvar eller inte.

Å andra sidan är dina åsikter i TS inte helt ovanliga. Jag skulle knappast tro att svenska män är snålare än invandrarmän, vilka jag antar att man förväntas jämföra med här, men visst finns det säkerligen generella skillnader i beteenden och seder jämfört med andra kulturer.

Det har dock inte ett skit med delad ekonomi att göra Skrattande   
  • tricky

Svenska man ar snala och det ar manga svenska tjejer ocksa. Men att svenska man ar snala beror pa att det inte finns den "man ska betala for kvinnor" normen, helt enkelt for att man utomlands ar mer man an scandinaviska man :)

Nar jag flyttade utomlands, till ett land som kryllade av folk fran olika nationaliteter traffade jag min nuvarande sambo. Det var nastan som en kulturkrock for mig nar han alltid insisterade att betala, att han sa till mig att jag inte ens skulle tanka tanken att ta upp min planbok. Och sa har det varit VARJE gang vi har atit ute tillsammans, MEN saklart har jag tvingat honom att forsta att jag ocksa vill betala och darmed gjort det manga av gangerna.

Nar jag kom hit forstod jag att sverige inte uppfostrar man :) Nar min sambo och jag skulle traffas andra gangen, kom han och hamtade upp mig med sin bil utanfor mitt hotell, han satte inne i bilen och nar han sag att jag kom hoppade han ut ur bilen kom till passagerar sidan och oppnade dorren for mig. Val dar inne fick jag rosor. Det har aldrig hant mig med svenska man och har svart att tro att detta ar i narheten av standard for charm hos svenska man.

Vi har varit tillsammans ett ar nu, och han haller alltid upp dorrar, och "damerna forst". Nu ar det sa att ni kanske tanker att det ar just han som ar otroligt charmig och valuppfostrad. Men nar det kommer till att betala for kvinnan nar man ater pa restaurang och gar pa bio ar det ABSOLUT standard dar jag bor, och som sagt finns en manga nationaliteter har. SA alltsa, sverige uppfostrar inga man :)

• Chazz Michael Michaels
    tricky skrev 2011-10-09 12:35:37 följande:
    Svenska man ar snala och det ar manga svenska tjejer ocksa. Men att svenska man ar snala beror pa att det inte finns den "man ska betala for kvinnor" normen, helt enkelt for att man utomlands ar mer man an scandinaviska man :)

Nar jag flyttade utomlands, till ett land som kryllade av folk fran olika nationaliteter traffade jag min nuvarande sambo. Det var nastan som en kulturkrock for mig nar han alltid insisterade att betala, att han sa till mig att jag inte ens skulle tanka tanken att ta upp min planbok. Och sa har det varit VARJE gang vi har atit ute tillsammans, MEN saklart har jag tvingat honom att forsta att jag ocksa vill betala och darmed gjort det manga av gangerna.

Nar jag kom hit forstod jag att sverige inte uppfostrar man :) Nar min sambo och jag skulle traffas andra gangen, kom han och hamtade upp mig med sin bil utanfor mitt hotell, han satte inne i bilen och nar han sag att jag kom hoppade han ut ur bilen kom till passagerar sidan och oppnade dorren for mig. Val dar inne fick jag rosor. Det har aldrig hant mig med svenska man och har svart att tro att detta ar i narheten av standard for charm hos svenska man.

Vi har varit tillsammans ett ar nu, och han haller alltid upp dorrar, och "damerna forst". Nu ar det sa att ni kanske tanker att det ar just han som ar otroligt charmig och valuppfostrad. Men nar det kommer till att betala for kvinnan nar man ater pa restaurang och gar pa bio ar det ABSOLUT standard dar jag bor, och som sagt finns en manga nationaliteter har. SA alltsa, sverige uppfostrar inga man :)
    Okej, så man är ingen man om man tycker det är en bra idé att var och en betalar för sin egen mat. Det är noterat.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Jäjd

Men är det verkligen något att eftersträva då? Är det inte bättre med en liten form av jämställdhet där? Jag skulle aldrig vilja ha en man som jag vore tvungen att insistera att få betala för någon gång. Jag behöver inte få dörrar öppnade eller en bunt rosor så fort jag sätter mig i bilen.

Vad uppfostrar Sverige då?  
  • Tonårsmamman1

Det är väl snarare så att Sverige flyttat in i 2000-talet,  medan andra länder lever kvar på 1800-talet.
    Riktiga män är inte rädda för självförsörjande och starka kvinnor. 
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män