• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    fihima skrev 2011-10-09 10:58:06 följande:
    Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. 
    Att man vill ha "delad" ekonomi behöver inte betyda att man är snål.
    Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.
    Det är inte ens säkert att personen som "tittar på" vill ha något att äta, han kanske ska äta senare eller redan har ätit. Det var inte alls ovanligt när jag var "ung kille" och det sker regelbundet fortfarande. Jag har aldrig stött på en vän som låter en annan vän sitta och titta på för att de inte har pengar.
    Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
    Tycker du att det är något konstigt med det? Enskilda personer är inte banker, jag lånar gärna ut den sortens summor till någon men jag förväntar mig det tillbaka "nästa dag" (eller vad man nu har kommit överens om). Vill jag inte låna ut så säger jag helt enkelt "nej, jag bjuder den här gången" om någon frågor om han/hon får låna lite pengar till något att dricka eller en pizza eller liknande.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Nice Girl Wrong Place

Känns som TS är ett troll som vill ha reaktioner, gud vad dessa kryllar överallt numer!
    Är det höstmörkret som gör det?

Om topic tycker jag att snålhet är väldigt osexigt från alla håll och jag skulle aldrig förvänta mig ett få tillbaks summor under typ 50 kronor, vill jag inte ge personen ifråga så gör jag det inte och de jag skulle ge pengar till är sådana som skulle ge mig om jag behövde så det jämnar verkligen alltid ut sig. Kanske inte på öret, men tillräckligt tillfredsställande. 

Om svenska män är mer snåla än andra vet jag inte. Men rent generellt kan en sådan uppfattning kanske bero på individen i centrum vs kollektivet i många andra kulturer.     

• Jessi1982

Alla svenska killar är inte snåla. Finns många snåla tjejer också... har jag sett flera exempel på.

Bara för att man inte alltid bjuder betyder inte att man är snål. Men har man blivit bjuden flera gånger och aldrig bjuder tillbaka...ja, då är man snål!

Om man bråkar om minsta lilla krona när en krognota eller taxinota ska delas på, är man snål.

Tar man alltid för givet att den andre ska bjuda eller betala för allt så är man snål.     

• Stumpan84

Fihima då har jag en fråga till dig, om jag går på en dejt med en kvinna då? Vem ska betala då? För tydligen ska ju alla kvinnor bli bjudna och få känna sig speciella så då blir det att ingen av dom som betalar? Visst ibland är det kul att bli bjuden på saker, de tycker alla, men att begära det bara för att personen vill gå på en date med en? Nä... tycker man om en person så bryr man sig inte om vem som betalar utan man är bara glad för sällskapet.

• fihima

det är ju alltid värre när en män är snal typ  hans pengar ska vara lika mycket som mitt det är min asikt 

• JuliaåRonjasmammis

Riktig snålhet är aldrig attraktivt, nej, men det handlar varken om kön, i vilket land man är medborgare eller om de exempel du räknar upp.  

Jag tycker nog att det är den som förväntar sig att slippa betala, endast pga sitt könsorgan, som borde skämmas istället.

Om man inte kan känna sig speciell när man betalar för sina egna saker, oavsett vad det är, så är det ju djupt tragiskt. Då borde man arbeta på sin självkänsla istället för att klaga på "snåla svenska män". Ett arbete som genererar egna pengar vore väl också en bra idé, så man slipper snylta på andra.

Life's a bitch and then you die
  • Jennywise

Så man ska alltså "tillfredsställa" män för att få pengar..? Det trodde jag var något helt annat.

• fihima
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 11:53:02 följande:
    Riktig snålhet är aldrig attraktivt, nej, men det handlar varken om kön, i vilket land man är medborgare eller om de exempel du räknar upp.  

Jag tycker nog att det är den som förväntar sig att slippa betala, endast pga sitt könsorgan, som borde skämmas istället.

Om man inte kan känna sig speciell när man betalar för sina egna saker, oavsett vad det är, så är det ju djupt tragiskt. Då borde man arbeta på sin självkänsla istället för att klaga på "snåla svenska män". Ett arbete som genererar egna pengar vore väl också en bra idé, så man slipper snylta på andra.
    jag saknar inte självkänsla  jag är snygg, ung , och hur perfekt somhälst  och df förskänar jag att man betalar allt och alltid för mig lol. 
  • JuliaåRonjasmammis
    fihima skrev 2011-10-09 11:50:56 följande:
    det är ju alltid värre när en män är snal typ  hans pengar ska vara lika mycket som mitt det är min asikt 
    Hahahaha! Men dina pengar ska vara dina egna, menar du?!

Som sagt, ett jobb vore nog bra. Och så lite KBT för självkänslan. 
    Jennywise skrev 2011-10-09 11:55:15 följande:
    Så man ska alltså "tillfredsställa" män för att få pengar..? Det trodde jag var något helt annat.
    Ja, det finns en hel del ord för det...Drömmer
    Life's a bitch and then you die
  • fihima
    Jennywise skrev 2011-10-09 11:55:15 följande:
    Nej sa sa jag inte alltsa att mänen ska första att din flickvänn, fru ger dig nagot du behöver och att han i sin tur inte snalar 
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män